Mitä ymmärrystä matkustelu tuo elämästä?
Kun moni kehuskelee miten on maailmaa matkannut ja viisastunut niin voisiko joku ranskalaisin viivoin tiivistää nää älynväläykset?
Kommentit (54)
Matkustelemalla voi konkreettisesti nähdä, millaista jossain paikassa on, ei tarvitse luottaa vain kuvauksiin. On ihmisiä, joilla on tapana luonnehtia erilaisia paikkoja, kansoja ja kulttuureita, vaikka heillä ei olisi lainkaan kokemusta kyseisestä paikasta. Tämän lisäksi vieraaseen kulttuuriin tutustuminen voi tuoda vaihtoehtoisia näkökulmia omaan elämäntapaan.
Ei se matkustelu välttämättä viisaammaksi tee. Joitain se voi avartaa mutta ei kaikkia. Pitää käyttää järkeä niin kaikkea ei tarvi itse kokea.
Paikan päällä havannoi ihmiseloa aivan toisin kuin telkkarin tai vaikka lehtien ja kirjojen välityksellä. Minä tiedän esimerkiksi brittiläisestä elämänmenosta paljon enemmän asuttuani siellä kuin vain dokkareita katsomalla. Puhumattakaan japanilaiseta elämänmenosta, kun minulla on japanilainen puoliso.
Tiedotusvälineet kun usein keskittyvät lähinnä stereotyppiohin.
Kyllä se hyvää tekee nähdä miten muualla maailmassa eletään eikä vaan omassa kylässä. Ihmisillä on helposti kummallisia kuvitelmia. Parempi on nähdä ja kokea itse. Matkustelemalla saa myös paremman kuvan ihmisestä. Mihin ihminen kykenee. Esimerkiksi Egyptin pyramidit ovat aivan käsittämätön voimannäyte sen aikojen ihmisiltä, samoin Auschwitcz vähän toisenlaisista kyvyistä.
Sitä että rahat loppuu ja kurjuus alkaa,nälkäkuolema.
Noooo, tutustuu eri maiden porsasjuhliin, ja että mitä viinaa siellä myydään. Jos on aamulla tsarppina niin ehtii bussiretkelle, jossa kuljettajamme on tänään Jose. Jose vie meidät maistelemaan liköörejä ystävänsä tislaamolle.
Muistakaa jättää Joselle pikku tippi siihen kojelaudalle.
Ainahan ihminen yrittää nostaa itsensä muiden yläpuolella. Olen tehnyt enemmän ja olen kokeneempi kaikessa kun muut.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ihminen yrittää nostaa itsensä muiden yläpuolella. Olen tehnyt enemmän ja olen kokeneempi kaikessa kun muut.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Matkustelemalla voi konkreettisesti nähdä, millaista jossain paikassa on, ei tarvitse luottaa vain kuvauksiin. On ihmisiä, joilla on tapana luonnehtia erilaisia paikkoja, kansoja ja kulttuureita, vaikka heillä ei olisi lainkaan kokemusta kyseisestä paikasta. Tämän lisäksi vieraaseen kulttuuriin tutustuminen voi tuoda vaihtoehtoisia näkökulmia omaan elämäntapaan.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisin viivoin!
Jos on muutama lause, niin ihan sama, onko lauseina tai ranskalaisin viivoin. Älä kitise.
Vierailija kirjoitti:
Ei se matkustelu välttämättä viisaammaksi tee. Joitain se voi avartaa mutta ei kaikkia. Pitää käyttää järkeä niin kaikkea ei tarvi itse kokea.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisin viivoin!
- ranskalaisin viivoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään tarvitse matkustaa, voi vain katsoa YouTube-videoita. Youtubessa on vaikka kuinka paljon videoita eri paikoista joissa ihmiset kävelee ympäri vaikka jossain Pariisissa, mikä muuten on täynnä somaleita nykyään, joten sinne ei muutenkaan kannata matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisin viivoin!
Sä voit itse tehdä tuosta esityksen ranskalaisin viivoin.
Vierailija kirjoitti:
Paikan päällä havannoi ihmiseloa aivan toisin kuin telkkarin tai vaikka lehtien ja kirjojen välityksellä. Minä tiedän esimerkiksi brittiläisestä elämänmenosta paljon enemmän asuttuani siellä kuin vain dokkareita katsomalla. Puhumattakaan japanilaiseta elämänmenosta, kun minulla on japanilainen puoliso.
Tiedotusvälineet kun usein keskittyvät lähinnä stereotyppiohin.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Sitä että rahat loppuu ja kurjuus alkaa,nälkäkuolema.
Ranskalaisin viivoin!
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrota. Käy itse katsomassa.
Ranskalaisin viivoin!
- suomijuntti on TYLY