Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen mies viettää kaikki lomansa vanhempiensa luona

Vierailija
11.02.2024 |

Onko ihan normaalia, että 41-vuotias mies, jolla vaimo ja neljä lasta, haluaa viettää kaikki lomansa vanhemmillaan. Siis haluaa nykyperheen mukaan, eli viettää aikaa myös heidän kanssa, mutta kohde on aina omien vanhempien koti (heillä maalaistalo ja koiria). Ehkä kerran 3 vuodessa tehdään omalla perheellä jotain reissua lomalla, muuten aina mennään miehen vanhempien luo, koska mies haluaa viettää lomat siellä. Hiihtoloma, joululoma, pääsiäinen, syysloma, kesälomasta mies haluisi viettää 3 viikkoa omilla vanhemmillaan ja viikko oman perheen kanssa keskenään.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno mies. Isovanhemmilla ei kuitenkaan ole kauaa aikaa jäljellä, mielestäni asialla on hyvin tärkeä merkitys myös lasten kasvatukselle. Ihan eri perspektiivin saa elämään, sanotaan että monet asiat periytyy joka toiselle sukupolvelle. Olen hyvin kiitollinen että sain lapsena viettää aikaa isovanhempieni kanssa.

Isovanhemmat on 63- ja 64-vuotiaat. Mitenkäs se perspektiivi, että lapset näkisivät joskus muutakin maailmaa kuin kodin ja mummolan, tai saisivat viettää lomaa edes joskus myös oman perheen kanssa.

No miksi lapset saa mennä kouluun, onko siellä perheessä isojakin ongelmia, kun lapset ei saa olla kuin kotona ja mummolassa, ei ikinä kaupassa tms.

Heh, heh, tiedät itsekin, että sun vastaus on saivartelua. 

No liioitteluahan tuo on, että lapset näkevät vain kodin ja mummolan, joten sellaiseen tyhmyyteen vastataan saivartelulla.

Vierailija
22/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näissä jutuissa naisella ei ole varaa tarjota perheelle kunnollista lomaa, joten hän syyttää miestä siitä, että lapset ei saa sitä ja tätä, vaikka kaikki muut ovat tyytyväisiä mummolalomiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi mennä vanhemmilleen, vaimo voi mennä jonnekin muualle ja lapset on siellä, missä haluavat olla. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Ei parisuhde ole vankila.

Onko se vankilaoloja jos joskus tehdään omalla perheellä joku reissu?

Vierailija
24/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näissä jutuissa naisella ei ole varaa tarjota perheelle kunnollista lomaa, joten hän syyttää miestä siitä, että lapset ei saa sitä ja tätä, vaikka kaikki muut ovat tyytyväisiä mummolalomiin.

Ei ole rahasta kiinni reissaaminen.

Vierailija
25/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappaleen kuunneltuaan Penttilä huomautti Seiskalle löytäneensä laulusta myös asiavirheen seuraavien sanoitusten osalta: Kuulin Susannankin tienanneen / jättisumman saa kun työntää dildon kakkoseen.

- Sinne ei kyllä mene kuin ihan aitoa tavaraa, Susanna vahvistaa Seiskalle.

Vierailija
26/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää vaimoa tilaamasta ja maksamasta koko perheelle viikkoa Pariisin Disneylandissa?

Vierailija
27/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Lomaa pitää voida viettää myös ilman muita sukuluaisia. Oman perheen kesken.

Vierailija
28/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää vaimoa tilaamasta ja maksamasta koko perheelle viikkoa Pariisin Disneylandissa?

Se, että mies ei halua Pariisiin, haluaa viettää lomansa vanhemmillaan.

Vierailija
29/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi mennä vanhemmilleen, vaimo voi mennä jonnekin muualle ja lapset on siellä, missä haluavat olla. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Ei parisuhde ole vankila.

Miksi vaimo ei sitten sellaista varaa? Ihan outoa valittaa siitä, miten mies viettää lomansa, kun nainen on ihan vapaa lomailemaan ihan niin kuin tahtoo.

Vierailija
30/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä estää sen loman varaamisen ja tilaamisen? Ei tuossa vaiheessa pyydetä valaehtoista vakuutusta lomallelähdöstä, kokeile vaikka.

Vierailija
31/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esim. ehdottanut, että lähtisimme hiihtolomalla laskettelemaan, Alpeille tai vaikka ihan Suomen Lappiin. Ei kiinnosta, vaan pitää päästä vanhempien luokse istumaan sohvalle.

Vierailija
32/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vankila. Lomaa on kiva viettää perheen kesken, ilman ulkopuolisia. 

Vierailija
33/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä estää sen loman varaamisen ja tilaamisen? Ei tuossa vaiheessa pyydetä valaehtoista vakuutusta lomallelähdöstä, kokeile vaikka.

Eli mä varaan loman ja maksan myös iehen matkan, jolle hän ei tule. Mä olen sitä mieltä, että jos loma vartaan (tai varttaisiin yhteisellä päätöksellä) niin sinne myös lähtökohtaisesti mennään, eikä niin, että varaan ja maksan matkan ja sitten jännityksellä odotan tuleeko mies mukaan. Tai ei tarvitse edes jännittää koska tiedän, että menee kuitenkin äitille ja isille.

Vierailija
34/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei halunnut Osloon, minä halusin. Varasin matkan, kukaan ei  missään vaiheessa vaatinut mieheltäni jotain lupalappuja.

Vierailija
35/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaimo ei sitten sellaista varaa? Ihan outoa valittaa siitä, miten mies viettää lomansa, kun nainen on ihan vapaa lomailemaan ihan niin kuin tahtoo.

Nainen tahtoisi lomailla oman perheensä kanssa eli miehensä ja lastensa kanssa keskenään. Mies ei halua, koska haluaa viettää kaikki lomansa vanhemmillaan. 

Onko siis jotenkin omituista, että vaimo haluaa viettää välillä lomaa oman miehen ja lasten kanssa muuallakin kuin miehen vanhempien kotona?

Vierailija
36/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mä varaan loman ja maksan myös iehen matkan, jolle hän ei tule. Mä olen sitä mieltä, että jos loma vartaan (tai varttaisiin yhteisellä päätöksellä) niin sinne myös lähtökohtaisesti mennään, eikä niin, että varaan ja maksan matkan ja sitten jännityksellä odotan tuleeko mies mukaan. Tai ei tarvitse edes jännittää koska tiedän, että menee kuitenkin äitille ja isille.

Tuo kaikki on vain oman pääsi sisällä. Et edes uskalla matkustaa, koska et kynene varaamaan matkaa, vaan keksit tekosyitä sille, miksi se ei onnistu.

Vierailija
37/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei halunnut Osloon, minä halusin. Varasin matkan, kukaan ei  missään vaiheessa vaatinut mieheltäni jotain lupalappuja.

Kyse ei nyt olekaan siitä, etten voisi tehdä yksin tai lasten kanssa jotain, vaan siitä, että onko normaalia, että yli 40-vuotias mies haluaa viettää KAIKKI lomansa omilla vanhemmillaan.

Vierailija
38/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että en uskalla matkustaa? Olen matkustanut yksin ja lasten kanssa, mutta haluisin välillä matkustaa myös perheenä, niin, että myös mies tulee mukaan. Ei tietenkään estä varaamasta ja tilaamasta, mutta en näe järkeä ostaa ja maksaa matkaa myös miehelle jos ei kuitenkaan tule mukaan. On ihan ok, että matkustan välillä yksin / lasten kanssa ja en tarkoita, että kaikki lomat pitäisi viettää aina yhdessä. Haluisin kuitenkin joskus matkustaa (vaikka edes Suomessa) ihan vaan omalla perheellä. Jos haluan olla perheeni kanssa, on siihen aino tapa viettää loma miehen vanhempien sohvalla.

Vierailija
39/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mustakin on kiva siellä käydä, ei siinä mitään. Mutta kun mistään muusta vaihtoehdosta ei edes keskustella vaan olettama on, että mennään AINA miehen vanhemmille. Jos en halua mukaan niin suuttuu ja sitten minä teen jotain yksin tai lasten kanssa kun mies möllöttää äidin ja isin kanssa.

Tulisin hulluksi sellaisissa kuvioissa. Raamatussa muuten neuvotaan viisaasti, että miehen tulee "luopua isästä ja äidistä" eli luopua liiasta kytköksestä omiin vanhempiinsa.  Se ei tarkoita, että miehen (tai vaimon) pitää hylätä vanhemmat, mutta myös oman puolison ja lasten pitäisi olla tärkeitä.

Vierailija
40/106 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei nyt olekaan siitä, etten voisi tehdä yksin tai lasten kanssa jotain, vaan siitä, että onko normaalia, että yli 40-vuotias mies haluaa viettää KAIKKI lomansa omilla vanhemmillaan.

Jos sää oot kotioloissa niin pahansisuinen ettei kestä sua, anoppilassa saatat ehkä omata käytöstapoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi