Keski-ikäinen mies viettää kaikki lomansa vanhempiensa luona
Onko ihan normaalia, että 41-vuotias mies, jolla vaimo ja neljä lasta, haluaa viettää kaikki lomansa vanhemmillaan. Siis haluaa nykyperheen mukaan, eli viettää aikaa myös heidän kanssa, mutta kohde on aina omien vanhempien koti (heillä maalaistalo ja koiria). Ehkä kerran 3 vuodessa tehdään omalla perheellä jotain reissua lomalla, muuten aina mennään miehen vanhempien luo, koska mies haluaa viettää lomat siellä. Hiihtoloma, joululoma, pääsiäinen, syysloma, kesälomasta mies haluisi viettää 3 viikkoa omilla vanhemmillaan ja viikko oman perheen kanssa keskenään.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mustakin on kiva siellä käydä, ei siinä mitään. Mutta kun mistään muusta vaihtoehdosta ei edes keskustella vaan olettama on, että mennään AINA miehen vanhemmille. Jos en halua mukaan niin suuttuu ja sitten minä teen jotain yksin tai lasten kanssa kun mies möllöttää äidin ja isin kanssa.
Tulisin hulluksi sellaisissa kuvioissa. Raamatussa muuten neuvotaan viisaasti, että miehen tulee "luopua isästä ja äidistä" eli luopua liiasta kytköksestä omiin vanhempiinsa. Se ei tarkoita, että miehen (tai vaimon) pitää hylätä vanhemmat, mutta myös oman puolison ja lasten pitäisi olla tärkeitä.
Mielestäni se on myös itsekästä, että mies ei voi ikinä joustaa ja jättää edes yksi loma vuodessa viettämättä äitin ja isin kanssa ja viettää se sen sijaan vaimon ja lasten kanssa keskenään. Mies siis voi jyrätä ja kertoa, että aikoo viettää lomansa vanhemmillaan, jos se ei vaimolle kelpaa, niin vaimo saa luvan lomailla keskenään. Aikuisessa parisuhteessa pitäisi kuunnella ja ottaa huomioon molempien mielipiteet ja kyetä kompromisseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää vaimoa tilaamasta ja maksamasta koko perheelle viikkoa Pariisin Disneylandissa?
Se, että mies ei halua Pariisiin, haluaa viettää lomansa vanhemmillaan.
Mun mies ei halunnut Osloon, minä halusin. Varasin matkan, kukaan ei missään vaiheessa vaatinut mieheltäni jotain lupalappuja.
Kyse ei nyt olekaan siitä, etten voisi tehdä yksin tai lasten kanssa jotain, vaan siitä, että onko normaalia, että yli 40-vuotias mies haluaa viettää KAIKKI lomansa omilla vanhemmillaan.
Jos sää oot kotioloissa niin pahansisuinen ettei kestä sua, anoppilassa saatat ehkä omata käytöstapoja?
Ei johdu tuostakaan. Meillä on hyvä parisuhde ja miekin tästä kiittää. Ongelma on se, että mies haluaa viettää kaikki lomansa äitin ja isin kanssa olen mä mukana tai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno mies. Isovanhemmilla ei kuitenkaan ole kauaa aikaa jäljellä, mielestäni asialla on hyvin tärkeä merkitys myös lasten kasvatukselle. Ihan eri perspektiivin saa elämään, sanotaan että monet asiat periytyy joka toiselle sukupolvelle. Olen hyvin kiitollinen että sain lapsena viettää aikaa isovanhempieni kanssa.
Isovanhemmat on 63- ja 64-vuotiaat. Mitenkäs se perspektiivi, että lapset näkisivät joskus muutakin maailmaa kuin kodin ja mummolan, tai saisivat viettää lomaa edes joskus myös oman perheen kanssa.
Aloituksessa kerrottiin että näin tapahtuukin
Tämän keskustelun tarjoamalla (hyvin pienellä) otannalla tuntuu olevan normaalimpaa se, että keski-ikäinen viettää kaikki lomansa äitin ja isin kanssa heidän luonaan, kuin se, että lomailtaisiin edes välillä oman perheen kanssa. Mulla ei ystävissä ole yhtäkään, joilla jommalla kummalla olisi niin kova tarve viettää kaikki lomansa vanhempiensa kanssa ja itse haluaisn viettää lomia välillä omalla perheellä, niin mulle tämä miehen halu näyttäytää tässä määräi hyvin omituisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno mies. Isovanhemmilla ei kuitenkaan ole kauaa aikaa jäljellä, mielestäni asialla on hyvin tärkeä merkitys myös lasten kasvatukselle. Ihan eri perspektiivin saa elämään, sanotaan että monet asiat periytyy joka toiselle sukupolvelle. Olen hyvin kiitollinen että sain lapsena viettää aikaa isovanhempieni kanssa.
Isovanhemmat on 63- ja 64-vuotiaat. Mitenkäs se perspektiivi, että lapset näkisivät joskus muutakin maailmaa kuin kodin ja mummolan, tai saisivat viettää lomaa edes joskus myös oman perheen kanssa.
Aloituksessa kerrottiin että näin tapahtuukin
Me ollaan noin kuusikymppinen pariskunta ja meillä on aikuisia lapsia. Minä en ymmärtäisi ollenkaan, jos lapsi haluaisi tulla tänne ihan jokainen loma ja viikonloppu. Kovin pitkää avioliittoa ei ole tiedossa, jos oma puoliso ja lapset jää kakkoseksi vanhemmille.
Normalia? Ehkäpä.
Mahdollista toimintaa minun kumppanilleni? Hell no.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi mennä vanhemmilleen, vaimo voi mennä jonnekin muualle ja lapset on siellä, missä haluavat olla. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Ei parisuhde ole vankila.
Onko se vankilaoloja jos joskus tehdään omalla perheellä joku reissu?
Miksi vaimo ei sitten sellaista varaa? Ihan outoa valittaa siitä, miten mies viettää lomansa, kun nainen on ihan vapaa lomailemaan ihan niin kuin tahtoo.
Nainen tahtoisi lomailla oman perheensä kanssa eli miehensä ja lastensa kanssa keskenään. Mies ei halua, koska haluaa viettää kaikki lomansa vanhemmillaan.
Onko siis jotenkin omituista, että vaimo haluaa viettää välillä lomaa oman miehen ja lasten kanssa muuallakin kuin miehen vanhempien kotona?
Omituinen on vain vaimon perhekäsitys: hän elää minä-minä -maailmassa, jossa perhe on hän, miehelle perhe on paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mustakin on kiva siellä käydä, ei siinä mitään. Mutta kun mistään muusta vaihtoehdosta ei edes keskustella vaan olettama on, että mennään AINA miehen vanhemmille. Jos en halua mukaan niin suuttuu ja sitten minä teen jotain yksin tai lasten kanssa kun mies möllöttää äidin ja isin kanssa.
Tulisin hulluksi sellaisissa kuvioissa. Raamatussa muuten neuvotaan viisaasti, että miehen tulee "luopua isästä ja äidistä" eli luopua liiasta kytköksestä omiin vanhempiinsa. Se ei tarkoita, että miehen (tai vaimon) pitää hylätä vanhemmat, mutta myös oman puolison ja lasten pitäisi olla tärkeitä.
Mielestäni se on myös itsekästä, että mies ei voi ikinä joustaa ja jättää edes yksi loma vuodessa viettämättä äitin ja isin kanssa ja viettää se sen sijaan vaimon ja
Entä jos mies suostuu kompromisseihin (kuten 4 lapseen) 11 kk vuodessa ja sen yhden ainoan eli lomakuukauden hän saa elää kuten haluaa?
"Omituinen on vain vaimon perhekäsitys: hän elää minä-minä -maailmassa, jossa perhe on hän, miehelle perhe on paljon enemmän."
No sittenhän jatkossa joka toinen kerta mennäänkin porukalla naisen vanhempien luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi lapset saa mennä kouluun, onko siellä perheessä isojakin ongelmia, kun lapset ei saa olla kuin kotona ja mummolassa, ei ikinä kaupassa tms.
Heh, heh, tiedät itsekin, e
Tässä oli kyse loma-ajoista. Lomalla eivät saa mennä kouluun, koska koulu on kiinni. Sun ja sun lasten loman kohokohta on varmaan se, että käytte kaupassa. Mä käyn kaupassa arkenakin niin paljon, että ei ihan loman sisällöksi riitä, vaan haluiaisin tehdä lomalla oman perheen kanssa jotain, käydä jossain reissussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi mennä vanhemmilleen, vaimo voi mennä jonnekin muualle ja lapset on siellä, missä haluavat olla. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Ei parisuhde ole vankila.
Onko se vankilaoloja jos joskus tehdään omalla perheellä joku reissu?
Miksi vaimo ei sitten sellaista varaa? Ihan outoa valittaa siitä, miten mies viettää lomansa, kun nainen on ihan vapaa lomailemaan ihan niin kuin tahtoo.
Nainen tahtoisi lomailla oman perheensä kanssa eli miehensä ja lastensa kanssa keskenään. Mies ei halua, koska haluaa viettää kaikki lomansa vanhemmillaan.
Onko siis jotenkin omituista, että vaimo haluaa viettää välillä lomaa oman miehen ja lasten kanssa muuallakin kuin miehen vanhempien
Eli on omituista jos vaimo haluaa viettää joskus aikaa myös pelkästään oman miehen ja lasten kanssa. Kyse ei ole siitä, ettenkö mielellään kävisi myös miehen vanhempien tykönä, ovat oikein mukavia ihmisiä. Omituista on se, että siellä pitää viettää kaikki lomat. Ja mikäs perhekäsitys se on että mies päättää että lomat ollaan juurikin hänen äitin ja isin kanssa, eikä vaimon vanhemmat kuulu tähän sun laajaan perhekäsitteeseen lainkaan?
Mä en kestäis! Mun on pakko päästä kesällä Kteikkaan 2 viikoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää vaimoa tilaamasta ja maksamasta koko perheelle viikkoa Pariisin Disneylandissa?
Se, että mies ei halua Pariisiin, haluaa viettää lomansa vanhemmillaan.
Mun mies ei halunnut Osloon, minä halusin. Varasin matkan, kukaan ei missään vaiheessa vaatinut mieheltäni jotain lupalappuja.
Kyse ei nyt olekaan siitä, etten voisi tehdä yksin tai lasten kanssa jotain, vaan siitä, että onko normaalia, että yli 40-vuotias mies haluaa viettää KAIKKI lomansa omilla vanhemmillaan.
Jos sää oot kotioloissa niin pahansisuinen ettei kestä sua, anoppilassa saatat ehkä omata käytöstapoja?
Ei
Voi ei, en kyllä osaa auttaa pulmaasi vaikka haluaisinkin. Haluaako anoppilan väki että poika on siellä jatkuvasti vai onko heiltä kysytty? Siitä voisi saada oljenkorren?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on myös itsekästä, että mies ei voi ikinä joustaa ja jättää edes yksi loma vuodessa viettämättä äitin
Ai, että mies SUOSTUU elämään arkea itse valitsemansa vaimon ja (melkein) itse valitsemansa lapsimäärän kanssa (viimeisin raskaus oli kaksosraskaus, eli se ei ollut oma valinta) niin hänen pitää siitä palkinnoksi saada viettää vuoden 7 lomaviikosta 7 oman äitin ja isin kanssa. Et oo tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on myös itsekästä, että mies ei voi ikinä joustaa ja jättää edes yksi loma vuodessa viettämättä äitin
Mitä se mies sanoo syyksi,että sinne vanhemmille aina pitää mennä?
Tilaa matka itselle ja lapsille ja kokeile miten sujuu. Ehkä se mieskin huomaa,että olis mukava välillä tehdä toisin.
Ja lapsille olisi varmasti kiva kokemus.
Lykkyä tykö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on myös itsekästä, että mies ei voi ikinä joustaa ja jät
Itse asiassa ole tosissani. Avioliitto ei ole vankila ja kun nainen sinun tavallasi ryhtyy vanginvartijaksi, ei mitään tervettä ihmissuhdetta enää ole. Todennäköisesti mies menee vanhemmilleen siksi, että se on paikka, jossa hänet hyväksytään sellaisena kuin hän on, ei pelkkänä kotitöidentekijänä ja elättäjänä. Entä jos se miehesi onkin oikeasti ihminen eikä halveksuntasi kohde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on myös itsekästä, että mies ei voi ikinä joustaa ja jät
Mites vaimon puoli tässä kun suostuu kompromissiin, esim 4 lapseen ja suostuu myös viettämään 11kk vuodesta oman, itse valitsemansa miehen kanssa, sekä omien lasten kanssa ja se ainoa lomakuukausi joutuu joko olla miehen vanhemmilla (jos haluaa lomailla lsten ja miehen kanssa yhdessä) tai viettää lomaa yksin tai keskenään lasten kanssa. Eli vaimolla ei tässä tapauksessa ole oikeutta lomailla edes viikoa vuoedssa kuten haluaa (eli miehensä ja lasten kanssa). Millaisissa parisuhteissa te oikein elätte kun palkinnoksi siitä, että SUOSTUTTE olemaan perheenne kanssa arjessa ei kestä mitenkään viettää viikon lomaa oman perheen kanssa.
Fiddu mää en ainakaa haluaisi kytätä äijän vanhempia joka armas loma