Keski-ikäinen mies viettää kaikki lomansa vanhempiensa luona
Onko ihan normaalia, että 41-vuotias mies, jolla vaimo ja neljä lasta, haluaa viettää kaikki lomansa vanhemmillaan. Siis haluaa nykyperheen mukaan, eli viettää aikaa myös heidän kanssa, mutta kohde on aina omien vanhempien koti (heillä maalaistalo ja koiria). Ehkä kerran 3 vuodessa tehdään omalla perheellä jotain reissua lomalla, muuten aina mennään miehen vanhempien luo, koska mies haluaa viettää lomat siellä. Hiihtoloma, joululoma, pääsiäinen, syysloma, kesälomasta mies haluisi viettää 3 viikkoa omilla vanhemmillaan ja viikko oman perheen kanssa keskenään.
Kommentit (106)
"Itse asiassa ole tosissani. Avioliitto ei ole vankila ja kun nainen sinun tavallasi ryhtyy vanginvartijaksi, ei mitään tervettä ihmissuhdetta enää ole. Todennäköisesti mies menee vanhemmilleen siksi, että se on paikka, jossa hänet hyväksytään sellaisena kuin hän on, ei pelkkänä kotitöidentekijänä ja elättäjänä. Entä jos se miehesi onkin oikeasti ihminen eikä halveksuntasi kohde?"
Hyvänen aika, kai mies voi tuossa tilanteessa ottaa noin kelvottomasta vaimosta eron ja muuttaa kokonaan vanhempiensa luo. Mikä estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mustakin on kiva siellä käydä, ei siinä mitään. Mutta kun mistään muusta vaihtoehdosta ei edes keskustella vaan olettama on, että mennään AINA miehen vanhemmille. Jos en halua mukaan niin suuttuu ja sitten minä teen jotain yksin tai lasten kanssa kun mies möllöttää äidin ja isin kanssa.
Tulisin hulluksi sellaisissa kuvioissa. Raamatussa muuten neuvotaan viisaasti, että miehen tulee "luopua isästä ja äidistä" eli luopua liiasta kytköksestä omiin vanhempiinsa. Se ei tarkoita, että miehen (tai vaimon) pitää hylätä vanhemmat, mutta myös oman puolison ja lasten pitäisi olla tärkeitä.
Mielestäni se on myös i
Mistä sä päättelet nuo asiat meidän perheen työnjaosta ja tienaamisesta. Kotityöt jakautuu todella hyvin tasan, mä tienaan hieman enemmän kuin mies. Onko vaimo vanginvartija ja halveksii miestään kun haluaisi viettää yhden loma viikon vuodesta hänen ja heidän yhteisten lasten kanssa. Meillä on hyvä parisuhde ja mies myös sanoo tämän ääneen. Miksi haluisin. viettää lomia mieheni kanssa jos halveksisin häntä?
Vierailija kirjoitti:
"Itse asiassa ole tosissani. Avioliitto ei ole vankila ja kun nainen sinun tavallasi ryhtyy vanginvartijaksi, ei mitään tervettä ihmissuhdetta enää ole. Todennäköisesti mies menee vanhemmilleen siksi, että se on paikka, jossa hänet hyväksytään sellaisena kuin hän on, ei pelkkänä kotitöidentekijänä ja elättäjänä. Entä jos se miehesi onkin oikeasti ihminen eikä halveksuntasi kohde?"
Hyvänen aika, kai mies voi tuossa tilanteessa ottaa noin kelvottomasta vaimosta eron ja muuttaa kokonaan vanhempiensa luo. Mikä estää?
Eli vaimo on sun mielestä kelvoton sillä perusteella, että haluisi viettää välillä lomaa miehen ja heidän yhteisten lasten kanssa keskenään? Et oo tosissas.
Kun olin lapsi, vietimme koko perhe lomaa isäni vanhempien luona maalla. Jäännyt kivoja muistoja niistä kesistä.
Vierailija kirjoitti:
On normaalia minusta. Minä ja tyttärenikin teemme niin. Ikää mulla 45. Tytöllä 11. Mutta hauska kuulla että muutkin tekevät niin.
Kesäisin teemme myös yhden ulkomaanreissun kaksin. Muuten olemme lomat vanhemmillani. Ex mieheni, tytön isä siis, tulee kaksi kertaa vuodessa vanhemmilleni mukaan. Kummallakaan ei uutta puolisoa.
Ohis Yh:llä hieman eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, vietimme koko perhe lomaa isäni vanhempien luona maalla. Jäännyt kivoja muistoja niistä kesistä
Vietitkö aina kaikki lomat siellä. Mitä luulet olisiko sinulle jäänyt kivoja muistoja mummolalomista, vaikka et aivan jokaikistä lomaa olisi siellä viettänyt. Mitä luulet olisiko sinulle jäänyt kiva muisto myös siitä jos olisitte joskus tehneet reissun aan sun vanhempien ja sun sisarusten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaimo on sun mielestä kelvoton sillä perusteella, että haluisi viettää välillä lomaa miehen ja heidän yhteisten lasten kanssa keskenään? Et oo tosissas.
Ei tietenkään ole. Kommentti oli osoitettu tuolle, joka kirjoitti lainauksen.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan noin kuusikymppinen pariskunta ja meillä on aikuisia lapsia. Minä en ymmärtäisi ollenkaan, jos lapsi haluaisi tulla tänne ihan jokainen loma ja viikonloppu. Kovin pitkää avioliittoa ei ole tiedossa, jos oma puoliso ja lapset jää kakkoseksi vanhemmille.
Ap puhui lomista, ei viikonlopuista. Ap myös käytti sanaa nykyperhe - omituinen sanavalinta, jos ap itse on nykyinen vaimo. Kuulostaa exän ihmettelyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Kommentti oli osoitettu tuolle, joka kirjoitti lainauksen.
Aa, ok.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia viedä lomalla perhettä isovanhempien luokse. Varmaan yrittää myös ikääntyviä vanhempiaan auttaa lomalla kun on aikaa?
Jos se on normaalia, niin miksi se ei mene tasan kummankin vanhempien sukujen välillä? Itse en tuollaista jaksaisi.
Haluaisin edelleen tietää käydäänkö ikinä naisen vanhempien luona, tuleeko mies sinne mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan noin kuusikymppinen pariskunta ja meillä on aikuisia lapsia. Minä en ymmärtäisi ollenkaan, jos lapsi haluaisi tulla tänne ihan jokainen loma ja viikonloppu. Kovin pitkää avioliittoa ei ole tiedossa, jos oma puoliso ja lapset jää kakkoseksi vanhemmille.
Ap puhui lomista, ei viikonlopuista. Ap myös käytti sanaa nykyperhe - omituinen sanavalinta, jos ap itse on nykyinen vaimo. Kuulostaa exän ihmettelyltä.
Nykyperhe-sanavalinnalla yritän erottaa meidän perheen (mies, minä, meidän lapset) miehen lapsuudenperheestä. Ei ehkä sanavalinta, mutta pointtina selkeyttää asioita tekstissä. Ei ole lapsia edellisistä suhteista, jos siihen viittaat.
Mäkään en halua tai aio viettää lomiani muualla kuin mökilläni. Suurin syy tähän on se, että reissaaminen esim. ulkomaille ei ole itselleni millään tavalla rentouttavaa tai tunnu lomalta, vaan olen usein paljon uupuneempi niiden matkoojen jälkeen (kokeiltu on). Siksi suuri toive mahdollisen tulevan kumppanin kohdalla on mies, joka haluaa mökkeilyä, muttei omista mökkiä.
T: N33v.
Voi se varmaan olla normaalia, mutta itse en kestäisi ja olenkin tuollaisen mieslapsen jättänyt ennen kuin ehdittiin perhettä perustaa. Olisi ihan suotavaa katkaista napanuora ja panostaa omaan perheeseen, jos sellaisen on mennyt hankkimaan. Tällä en tarkoita sitä, etteikö osan lomista voisi viettää miehen vanhempien luona tai pistää lapsia miehen mukana mummolaan, mutta jos kaikki lomat on vietettävä siellä ja muita vaihtoehtoja ei ole, on jokin vaihe jäänyt miehellä itsenäistymisessä kesken.
Jäin ihmettelemään sitä, miten tämä ongelma ei ole aiemmin tullut esille, kun luultavasti olette jo ehtineet olla jonkin aikaa yhdessä vai ajattelitko, että mies muuttuu omien lapsien myötä? Luulisi, että tämä oli jo ennen lapsia nähtävissä oleva ongelma ja mies on ennen perheenlisäystä viettänyt kaiken liikenevän ajan vanhempiensa nurkissa. No, virhearviointeja sattuu, ei siitä kannata itseään tai muita soimata.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin edelleen tietää käydäänkö ikinä naisen vanhempien luona, tuleeko mies sinne mukaan?
Käydään joskus vkl tai käyn joskus keskenään lasten kanssa.
Mun mielestä ihan pimeetä touhua. Kuka nainen tohon suostuu?
Vierailija kirjoitti:
Voi se varmaan olla normaalia, mutta itse en kestäisi ja olenkin tuollaisen mieslapsen jättänyt ennen kuin ehdittiin perhettä perustaa. Olisi ihan suotavaa katkaista napanuora ja panostaa omaan perheeseen, jos sellaisen on mennyt hankkimaan. Tällä en tarkoita sitä, etteikö osan lomista voisi viettää miehen vanhempien luona tai pistää lapsia miehen mukana mummolaan, mutta jos kaikki lomat on vietettävä siellä ja muita vaihtoehtoja ei ole, on jokin vaihe jäänyt miehellä itsenäistymisessä kesken.
Jäin ihmettelemään sitä, miten tämä ongelma ei ole aiemmin tullut esille, kun luultavasti olette jo ehtineet olla jonkin aikaa yhdessä vai ajattelitko, että mies muuttuu omien lapsien myötä? Luulisi, että tämä oli jo ennen lapsia nähtävissä oleva ongelma ja mies on ennen perheenlisäystä viettänyt kaiken liikenevän ajan vanhempiensa nurkissa. No, virhearviointeja sattuu, ei siitä kannata itseään tai muita soimata.
Tämä ei ehtiny tulla ilmi, sillä ennen lapsia matkustimme kahdestaan, myös vietimme aikaa miehen vanhemmilla, mutta oli vielä jotenkin normaaleissa rajoissa. Lapsia halusimme melko nopsaan ja nyt on tilanne tämä ollut jo vuosia, vuosia. Meillä siis parisuhde kunnossa. Tämä hinku viettää kaikki lomat äitin ja isin kanssa vaan ei mene mun ymmärrykseen.
Oliko tuo sama tilanne jo seurusteluaikoina ja ennen lapsia?
Meidän ukkokin teki tuota kunnes hokasin että haluaa vain nähdä nuoruuden rakkauden. Joka siis edelleen asuu hänen vanhempien naapurissa.
Syy on se, että haluaa olla siellä, en ole saanut muuta selitystä. Olen lomaillut lasten kanssa ja se on oikein mukavaa, mutta haluaisin joskus myös miehen mukaan koska rakastan häntä ja haluisin viettää edes viikon vuodessa lomalla ihan vain oman perheen kanssa.