Todella moni täälläkin vauva palstalla kipuilee omien vanhojen vanhempien asioidenhoidosta ja veikkaan että tämä tulee lisääntymään.
Oma tarina on luhyesti se ettei 90v äiti enää pysty asumaan yksin, nyt sairaalahoidossa ja palvelutalopaikkaa ei vaan tunnu löytyvän.
On laskujenhoitoa, vaatteita pitäisi kuljettaa ja jemmata mahdollista palvelutaloa varten, rahat ei riitä vuokraan ja sairaalamaksuihin, asunto, jossa on vuosikymmenten tavarat pitäisi tyhjentää ja olen tietenkin ainut lapsi. Jo kotonaollessa avuntarve oli suuri ja se entisestään kasvaa tässä välitilassa roikkumisessa.
Onneksi vanhempi ei ole aggressiivinen mutta olettaa automaattisesti mun liki kuuskymppisen pystyvän hoitamaan oman työn ohella kaiken. Mikään taho yhteiskunnassa ei näissä auta ja vielä kun suuret ikäluokat vähän vanhenevat, ovat monet jo iäkkäät lapset pulassa näiden vanhusten kanssa.
Kommentit (103)
mitä enemmän väkeä tuodaan muualta, sitä vähemmän sitä väkeä mahtuu vanhainkoteihin ja muihin laitoksiin ja sama koskee montaa muutakin asiaa, ei vain ole tilaa, eikä palvelua, eikä rahaa kaikille, ja avuntarvitsijoita tuodaan koko ajan maahan lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia lailliseksi?
Vanhustenhoitoon inhimilliseksi mieluummin.
Ei eutanasiaa vanhuuden takia.
Juuri näin. Järkyttävää että kukaan edes nostaa sanaa esiin tällaisessa asiayhteydessä.
No ei ole järkyttävää kun hyvin monet vanhukset ei mitään niin hartaasti toivo kuin poispääsyä. Mitä järkyttävää siinä on kun on kokenut kaiken mitä haluaa kokea ja tahtoo enää vain päästä pois.
Entä kehitysvammaisen lapsen omaishoitajuus?
Lapsi ei kehity eikä itsenäistyminen, läsnä pelko tulevasta: kuka huolehtii lapsesta kun minua ei ole?