Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella moni täälläkin vauva palstalla kipuilee omien vanhojen vanhempien asioidenhoidosta ja veikkaan että tämä tulee lisääntymään.

Vierailija
11.02.2024 |

Oma tarina on luhyesti se ettei 90v äiti enää pysty asumaan yksin, nyt sairaalahoidossa ja palvelutalopaikkaa ei vaan tunnu löytyvän. 

On laskujenhoitoa, vaatteita pitäisi kuljettaa ja jemmata mahdollista palvelutaloa varten, rahat ei riitä vuokraan ja sairaalamaksuihin, asunto, jossa on vuosikymmenten tavarat pitäisi tyhjentää ja olen tietenkin ainut lapsi. Jo kotonaollessa avuntarve oli suuri ja se entisestään kasvaa tässä välitilassa roikkumisessa. 

Onneksi vanhempi ei ole aggressiivinen mutta olettaa automaattisesti mun liki kuuskymppisen pystyvän hoitamaan oman työn ohella kaiken. Mikään taho yhteiskunnassa ei näissä auta ja vielä kun suuret ikäluokat vähän vanhenevat, ovat monet jo iäkkäät lapset pulassa näiden vanhusten kanssa.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ne nyt vanhat vanhemmat "kipuilivat" aikoinaan myös, kun olitte vauvoja ja taaperoita sekä kiukkuisia teinejä. Mitä kaikkea mahtoivat nämä nyt vanhat vanhemmat joutua hoitamaan silloin puolestanne? 

Olen aiemmin kirjoittanut omaishoitaja. 

Aivan eri asia hoitaa lapsia kuin vanhuksia. Lapsi on todella helppo hoidettava vanhukseen verrattuna. Lapsen saa esim mukaan helposti, kun menee jonnekin. Raikkaista vanhusta ei. 

Lapsi kehittyy ja oppii, kun taas raihnainen vanhus taantuu. 

Lisäksi on koko ajan suru. Tämä on viivytystaistelua. Ei pääty kuin lapsen itsenäistyminen omaan kotiin. 

Entä kehitysvammaisen lapsen omaishoitajuus?

Lapsi ei kehity eikä itsenäistyminen, läsnä pelko tulevasta: kuka huolehtii lapsesta kun minua ei ole?

Vierailija
102/103 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän väkeä tuodaan muualta, sitä vähemmän sitä väkeä mahtuu vanhainkoteihin ja muihin laitoksiin ja sama koskee montaa muutakin asiaa, ei vain ole tilaa, eikä palvelua, eikä rahaa kaikille, ja avuntarvitsijoita tuodaan koko ajan maahan lisää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia lailliseksi?

Vanhustenhoitoon inhimilliseksi mieluummin. 

Ei eutanasiaa vanhuuden takia. 

Juuri näin. Järkyttävää että kukaan edes nostaa sanaa esiin tällaisessa asiayhteydessä.

No ei ole järkyttävää kun hyvin monet vanhukset ei mitään niin hartaasti toivo kuin poispääsyä. Mitä järkyttävää siinä on kun on kokenut kaiken mitä haluaa kokea ja tahtoo enää vain päästä pois.