Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka montaa eri kasvista, vihannesta, hedelmää ja marjaa olet syönyt tänään? Saatko yli 5?

Vierailija
10.02.2024 |

Saatko tämän päivän syömisistä enemmän kuin 5 eri vihannesta, hedelmää, marjaa tai vihannesta? (Poislukien peruna)

Kommentit (279)

Vierailija
161/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka

Mansikka

Banaani

Kurkku

Paprika

Tomaatti

Lenkkimakkara

Sipuli

Vierailija
162/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt mitään.

Olen juonut kraanavettä, tuorehua ja maitoa noin litran yhteensä.

Klo on 16.12.

Normi päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään aika hintsusti:

Mustikka, sinimailaisen itu, peruna, tilli, tomaatti ja uudelleen mustikoita.

Tänään mulla on parempi lista.

Mandariini, mustaherukka, kirsikkahillo ;), kurkku ja mustikkamehu.

Tomaatti, tomaattimurska, porkkana, juuriselleri, sipuli, valkosipuli (ja linssi).

Iltapalasta en vielä tiedä, kaapissa on lanttua, omenaa, banaania ja mustaherukoita. Paprikaa, kurkkua ja salaattia leivälle ehkä.

Vierailija
164/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin nepalilaisessa syömässä: mitä tikka masala-kastikkeessa on? Tomaattia, sipulia, valkosipulia, inkivääriä.ehkä? Ja salaatissa oli salaatin lisäksi tomaattia ja kurkkua.

Nepalilainen on pahaa. Hyi.

Vierailija
165/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellaisiin oo varaa. Oon syönyt yhden keksin. Meinasin kohta laittaa ruokaa. Siihen tulee sentään (pakaste)vihanneksia. 

Vierailija
166/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantai on mun herkkupäivä eli iltapalahedelmät korvaantuu karkeilla ja iltaruoaksi on usein jotain pikaruokaa. Just 5 kasvista taidan saada laskettua tälle päivälle (aamulla leipien päällä paprikaa, lounaaksi tortilloissa tomaattia, kurkkua, salaattia ja avokadoa). Arkipäivinä kasviksia on yleensä vähintään tuplat.

Kurkku tortillassa kuulostaa aika karsealta. Paistoitko pannulla muiden aineiden kanssa? Itse miellän kurkun enemmän raakana syötäväksi, esim. salaatissa, mutta en lämpimässä ruuassa.

Olen eri, mutta meillä kurkku on ihan normaali osa tortillatäytteitä. Eikä tietenkään paisteta pannulla, vaan laitetaan letun väliin sellaisenaan. Samoin kuin tomaattikin ja avokadokin. Ainut, mikä käytetään pannulla on liha, joka paistetaan. Laitatko sinä siis avokadot, salsat jne. myös pannulle?

Tottakai kurkkua voi paistaa, samoin tomaattia. Tehdäänhän esim uunitomaattejakin.

Kantsii kokeilla kurkun paistoa, yllätyt kuinka tulee makua kun vesi haihtuu pois. 

Vierailija
167/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi nämä mustikka (aamiaisen tuorepuurossa), porkkana, sipuli, kidneypapu, valkoinen papu (lounaan nakkikeitossa) ja veriappelsiini. Päivällinen ja iltapala vielä syömättä, niistä tulee vielä muutama lisää.

Vierailija
168/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 mustikkaa ja 2 puolukkaa tänään mennyt.

Vierailija
169/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tarkkaan laskettu :D 

Vierailija
170/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanan

Vierailija
171/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantai on mun herkkupäivä eli iltapalahedelmät korvaantuu karkeilla ja iltaruoaksi on usein jotain pikaruokaa. Just 5 kasvista taidan saada laskettua tälle päivälle (aamulla leipien päällä paprikaa, lounaaksi tortilloissa tomaattia, kurkkua, salaattia ja avokadoa). Arkipäivinä kasviksia on yleensä vähintään tuplat.

Kurkku tortillassa kuulostaa aika karsealta. Paistoitko pannulla muiden aineiden kanssa? Itse miellän kurkun enemmän raakana syötäväksi, esim. salaatissa, mutta en lämpimässä ruuassa.

Olen eri, mutta meillä kurkku on ihan normaali osa tortillatäytteitä. Eikä tietenkään paisteta pannulla, vaan laitetaan letun väliin sellaisenaan. Samoin kuin tomaattikin ja avokadokin. Ainut, mikä käytetään pannulla on liha, joka paistetaan. Laitatko si

Ei kukaan sanonut, etteikö VOI paistaa. Mutta tortillan väliin laitettaessa harvempi lähtee vihanneksia paistelemaan, vaan ne ovat viileä osa tortillaa siinä missä kastikkeet ja juustotkin. 

Vierailija
172/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani, mustikka, tuore inkivääri, avocado, kukkakaali, parsakaali, salaatinversoja, kurkku

Vierailija
173/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaks mummoo meni mustikkaan mut toinen ei mahtunutkaan.

Vierailija
174/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä olen syönyt aamupalalla puolukoita, välipalalla mandariinin ja omenan sekä lounaalla ruusukaalia, porkkanaa, persiljaa ja rucolaa.

Ajattelin tehdä iltaruoaksi nopean tomaattikastikkeen, johon tulee porkkanaa ja tuoreita tomaatteja. Iltapalalla syön vielä lisää marjoja ja pähkinöitä.

Vierailija
175/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprika, parsakaali, mustaherukka, kikherne, sipuli, valkosipuli, inkivääri, manteli, veriappelsiini

Vierailija
176/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana porkkanoita, paprikaa, tomaattia.

Wokkivihanneksia pakastimesta.

Mandariini.

Mustikkaa jogurtissa.

Vierailija
177/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu

-omena(hillo)

-härkäpapu

-jääsalaatti

-ananas

-paprika

-valkopapu

-linssi

-tomaatti(murska)

Vierailija
178/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokado, edamamepapu, fenkoli, kevätsipuli, kurkku, linssi, omena, porkkana, sipuli, sitruuna, tomaatti, valkosipuli, varsiselleri.

Vierailija
179/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avokado, edamamepapu, fenkoli, kevätsipuli, kurkku, linssi, omena, porkkana, sipuli, sitruuna, tomaatti, valkosipuli, varsiselleri.

Ja pinaatti.

Vierailija
180/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä viiteen pääse vaikka oikein terveellisesti söinkin

1. avocado

2. Baby pinaatti (lehtiä raakana aamupalalla ja salaattipohjana) 

3. Tomaatti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan