Kuinka montaa eri kasvista, vihannesta, hedelmää ja marjaa olet syönyt tänään? Saatko yli 5?
Saatko tämän päivän syömisistä enemmän kuin 5 eri vihannesta, hedelmää, marjaa tai vihannesta? (Poislukien peruna)
Kommentit (279)
En ole syönyt mitään.
Olen juonut kraanavettä, tuorehua ja maitoa noin litran yhteensä.
Klo on 16.12.
Normi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään aika hintsusti:
Mustikka, sinimailaisen itu, peruna, tilli, tomaatti ja uudelleen mustikoita.
Tänään mulla on parempi lista.
Mandariini, mustaherukka, kirsikkahillo ;), kurkku ja mustikkamehu.
Tomaatti, tomaattimurska, porkkana, juuriselleri, sipuli, valkosipuli (ja linssi).
Iltapalasta en vielä tiedä, kaapissa on lanttua, omenaa, banaania ja mustaherukoita. Paprikaa, kurkkua ja salaattia leivälle ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin nepalilaisessa syömässä: mitä tikka masala-kastikkeessa on? Tomaattia, sipulia, valkosipulia, inkivääriä.ehkä? Ja salaatissa oli salaatin lisäksi tomaattia ja kurkkua.
Nepalilainen on pahaa. Hyi.
Mulla sellaisiin oo varaa. Oon syönyt yhden keksin. Meinasin kohta laittaa ruokaa. Siihen tulee sentään (pakaste)vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantai on mun herkkupäivä eli iltapalahedelmät korvaantuu karkeilla ja iltaruoaksi on usein jotain pikaruokaa. Just 5 kasvista taidan saada laskettua tälle päivälle (aamulla leipien päällä paprikaa, lounaaksi tortilloissa tomaattia, kurkkua, salaattia ja avokadoa). Arkipäivinä kasviksia on yleensä vähintään tuplat.
Kurkku tortillassa kuulostaa aika karsealta. Paistoitko pannulla muiden aineiden kanssa? Itse miellän kurkun enemmän raakana syötäväksi, esim. salaatissa, mutta en lämpimässä ruuassa.
Olen eri, mutta meillä kurkku on ihan normaali osa tortillatäytteitä. Eikä tietenkään paisteta pannulla, vaan laitetaan letun väliin sellaisenaan. Samoin kuin tomaattikin ja avokadokin. Ainut, mikä käytetään pannulla on liha, joka paistetaan. Laitatko sinä siis avokadot, salsat jne. myös pannulle?
Tottakai kurkkua voi paistaa, samoin tomaattia. Tehdäänhän esim uunitomaattejakin.
Kantsii kokeilla kurkun paistoa, yllätyt kuinka tulee makua kun vesi haihtuu pois.
Toistaiseksi nämä mustikka (aamiaisen tuorepuurossa), porkkana, sipuli, kidneypapu, valkoinen papu (lounaan nakkikeitossa) ja veriappelsiini. Päivällinen ja iltapala vielä syömättä, niistä tulee vielä muutama lisää.
3 mustikkaa ja 2 puolukkaa tänään mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tarkkaan laskettu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantai on mun herkkupäivä eli iltapalahedelmät korvaantuu karkeilla ja iltaruoaksi on usein jotain pikaruokaa. Just 5 kasvista taidan saada laskettua tälle päivälle (aamulla leipien päällä paprikaa, lounaaksi tortilloissa tomaattia, kurkkua, salaattia ja avokadoa). Arkipäivinä kasviksia on yleensä vähintään tuplat.
Kurkku tortillassa kuulostaa aika karsealta. Paistoitko pannulla muiden aineiden kanssa? Itse miellän kurkun enemmän raakana syötäväksi, esim. salaatissa, mutta en lämpimässä ruuassa.
Olen eri, mutta meillä kurkku on ihan normaali osa tortillatäytteitä. Eikä tietenkään paisteta pannulla, vaan laitetaan letun väliin sellaisenaan. Samoin kuin tomaattikin ja avokadokin. Ainut, mikä käytetään pannulla on liha, joka paistetaan. Laitatko si
Ei kukaan sanonut, etteikö VOI paistaa. Mutta tortillan väliin laitettaessa harvempi lähtee vihanneksia paistelemaan, vaan ne ovat viileä osa tortillaa siinä missä kastikkeet ja juustotkin.
Banaani, mustikka, tuore inkivääri, avocado, kukkakaali, parsakaali, salaatinversoja, kurkku
Vierailija kirjoitti:
Kaks mummoo meni mustikkaan mut toinen ei mahtunutkaan.
Tähän mennessä olen syönyt aamupalalla puolukoita, välipalalla mandariinin ja omenan sekä lounaalla ruusukaalia, porkkanaa, persiljaa ja rucolaa.
Ajattelin tehdä iltaruoaksi nopean tomaattikastikkeen, johon tulee porkkanaa ja tuoreita tomaatteja. Iltapalalla syön vielä lisää marjoja ja pähkinöitä.
Paprika, parsakaali, mustaherukka, kikherne, sipuli, valkosipuli, inkivääri, manteli, veriappelsiini
Raakana porkkanoita, paprikaa, tomaattia.
Wokkivihanneksia pakastimesta.
Mandariini.
Mustikkaa jogurtissa.
Onnistuu
-omena(hillo)
-härkäpapu
-jääsalaatti
-ananas
-paprika
-valkopapu
-linssi
-tomaatti(murska)
Avokado, edamamepapu, fenkoli, kevätsipuli, kurkku, linssi, omena, porkkana, sipuli, sitruuna, tomaatti, valkosipuli, varsiselleri.
Vierailija kirjoitti:
Avokado, edamamepapu, fenkoli, kevätsipuli, kurkku, linssi, omena, porkkana, sipuli, sitruuna, tomaatti, valkosipuli, varsiselleri.
Ja pinaatti.
En kyllä viiteen pääse vaikka oikein terveellisesti söinkin
1. avocado
2. Baby pinaatti (lehtiä raakana aamupalalla ja salaattipohjana)
3. Tomaatti
Mustikka
Mansikka
Banaani
Kurkku
Paprika
Tomaatti
Lenkkimakkara
Sipuli