Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka montaa eri kasvista, vihannesta, hedelmää ja marjaa olet syönyt tänään? Saatko yli 5?

Vierailija
10.02.2024 |

Saatko tämän päivän syömisistä enemmän kuin 5 eri vihannesta, hedelmää, marjaa tai vihannesta? (Poislukien peruna)

Kommentit (279)

Vierailija
141/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka, appelsiini, tomaatti, kurkku, herne, maissi, paprika, parsakaali = 8.

Vierailija
142/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä menee 500g kasviksia ja päälle vielä 200g marjoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nepalilaisessa syömässä: mitä tikka masala-kastikkeessa on? Tomaattia, sipulia, valkosipulia, inkivääriä.ehkä? Ja salaatissa oli salaatin lisäksi tomaattia ja kurkkua.

Vierailija
144/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka, banaani, appelsiini, kurkku, tomaatti, jäävuorisalaatti, munakoiso, paprika, kesäkurpitsa, herne

Vierailija
145/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani ja 10 mansikkaa. Ja 6 nakkia. Eikös nuo riitä?

Vierailija
146/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku, tomaatti, paprika, punasipuli, kesäkurpitsa, valkosipuli, klementiini, kikherne = 8. Lisäksi seesaminsiemeniä, ja se peruna.

Eilen jos olisin vastannu niin en yhtään 😅 Yleensä kuitenkin syön terveellisesti, eilen oli vähän kipeä olo.

Vierailija
147/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paprika, sipuli, valkosipuli, selleri, sitruuna (mehu ruoanlaitossa), peruna, tilli, pinaatti, verigreippi, salaatti, tomaatti ( säilyke)ppelsiini (marmelaadissa), omena ( pikapuurossa) ja päivä on vielä kesken 

Illalla vielä punasipuli

Vierailija
148/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me teimme mieheni kanssa uuden salaattisekoituksen, nimeltä Seikkailijan salaatti.

Siinä on kiiviä, omenaa, mandariinia, appelsiinia, ananasta, lehtisalaattia, tomaattia, kurkkua, katkarapuja

Ja maailman paras resepti. 

Vierailija
149/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti kun pelkkään dalaattiin tulee jo 5 erilaista. Mutta määrä jää huikeasti alle puolen kilon päivässä, joka suositus.

Vierailija
150/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka, mansikka, banaani, paprika, kurkku, salaatti, sipuli, ananas, tomaattti, avokado..

ihan poikkeuksellisen paljon! Normaalisti varmaan max. viisi. 

Vierailija
151/279 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana, avokado, kurkku, vihreä papu, punajuuri, sipuli, kevätsipuli, omena.

Vierailija
152/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantai on mun herkkupäivä eli iltapalahedelmät korvaantuu karkeilla ja iltaruoaksi on usein jotain pikaruokaa. Just 5 kasvista taidan saada laskettua tälle päivälle (aamulla leipien päällä paprikaa, lounaaksi tortilloissa tomaattia, kurkkua, salaattia ja avokadoa). Arkipäivinä kasviksia on yleensä vähintään tuplat.

Kurkku tortillassa kuulostaa aika karsealta. Paistoitko pannulla muiden aineiden kanssa? Itse miellän kurkun enemmän raakana syötäväksi, esim. salaatissa, mutta en lämpimässä ruuassa.

Vierailija
153/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna vasta kahta. Eilen oli neljää (porkkana, parsakaali, sitruuna, punasipuli). Sitä edellinen oli normaalimpi (parsakaali, kukkakaali, paprika, kolmea eri lehtevää salaattia, appelsiini). Helposti nuo kertyvät. Esim. tuossa oli kukkakaalicurry, parsakaali-broccoli wokki (jonka kanssa soija-herneproteiinipullia), vihersalaatti ja yksi jälkiruokahedelmä.

Vierailija
154/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka, tomaatti, kurkku, paprika, punasipuli, porkkana, limestä mehu. Tähän mennessä.

Vierailija
155/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kurkkua

2. porkkanaa

3. selleriä

4.mustikoita

5. sipulia

6.pinaattia

7. Kolmenlaisia papuja

I

Vierailija
156/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0kpl. Olen allerginen käytännössä kaikille hedelmille ja isolle osalle kasviksia. Marjat ovat liian kalliita. 

Vierailija
157/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilli, persilja, porkkana, omena, salaatin lehtiä, sipulia, mansikkaa, mustikkaa, appelsiini, avokado, lanttua, kurkkua

Vierailija
158/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantai on mun herkkupäivä eli iltapalahedelmät korvaantuu karkeilla ja iltaruoaksi on usein jotain pikaruokaa. Just 5 kasvista taidan saada laskettua tälle päivälle (aamulla leipien päällä paprikaa, lounaaksi tortilloissa tomaattia, kurkkua, salaattia ja avokadoa). Arkipäivinä kasviksia on yleensä vähintään tuplat.

Kurkku tortillassa kuulostaa aika karsealta. Paistoitko pannulla muiden aineiden kanssa? Itse miellän kurkun enemmän raakana syötäväksi, esim. salaatissa, mutta en lämpimässä ruuassa.

Olen eri, mutta meillä kurkku on ihan normaali osa tortillatäytteitä. Eikä tietenkään paisteta pannulla, vaan laitetaan letun väliin sellaisenaan. Samoin kuin tomaattikin ja avokadokin. Ainut, mikä käytetään pannulla on liha, joka paistetaan. Laitatko sinä siis avokadot, salsat jne. myös pannulle?

Vierailija
159/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kananmunaa, ne on mulle kuin omenoita. XD

Ja laihtuu kun ei sisällä hedelmäsokeria ollenkaan.

Vitamiinit sit valkosipulista, niitä muutama kynsi tänään.

Vierailija
160/279 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistettu kurkku on tosi hyvää. Käytetään siten paljon Aasian maissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä