Kuinka montaa eri kasvista, vihannesta, hedelmää ja marjaa olet syönyt tänään? Saatko yli 5?
Saatko tämän päivän syömisistä enemmän kuin 5 eri vihannesta, hedelmää, marjaa tai vihannesta? (Poislukien peruna)
Kommentit (279)
Joka päivä menee 500g kasviksia ja päälle vielä 200g marjoja
Kävin nepalilaisessa syömässä: mitä tikka masala-kastikkeessa on? Tomaattia, sipulia, valkosipulia, inkivääriä.ehkä? Ja salaatissa oli salaatin lisäksi tomaattia ja kurkkua.
Mustikka, banaani, appelsiini, kurkku, tomaatti, jäävuorisalaatti, munakoiso, paprika, kesäkurpitsa, herne
Banaani ja 10 mansikkaa. Ja 6 nakkia. Eikös nuo riitä?
Kurkku, tomaatti, paprika, punasipuli, kesäkurpitsa, valkosipuli, klementiini, kikherne = 8. Lisäksi seesaminsiemeniä, ja se peruna.
Eilen jos olisin vastannu niin en yhtään 😅 Yleensä kuitenkin syön terveellisesti, eilen oli vähän kipeä olo.
Vierailija kirjoitti:
Paprika, sipuli, valkosipuli, selleri, sitruuna (mehu ruoanlaitossa), peruna, tilli, pinaatti, verigreippi, salaatti, tomaatti ( säilyke)ppelsiini (marmelaadissa), omena ( pikapuurossa) ja päivä on vielä kesken
Illalla vielä punasipuli
Joo, me teimme mieheni kanssa uuden salaattisekoituksen, nimeltä Seikkailijan salaatti.
Siinä on kiiviä, omenaa, mandariinia, appelsiinia, ananasta, lehtisalaattia, tomaattia, kurkkua, katkarapuja
Ja maailman paras resepti.
Helposti kun pelkkään dalaattiin tulee jo 5 erilaista. Mutta määrä jää huikeasti alle puolen kilon päivässä, joka suositus.
Mustikka, mansikka, banaani, paprika, kurkku, salaatti, sipuli, ananas, tomaattti, avokado..
ihan poikkeuksellisen paljon! Normaalisti varmaan max. viisi.
Porkkana, avokado, kurkku, vihreä papu, punajuuri, sipuli, kevätsipuli, omena.
Vierailija kirjoitti:
Lauantai on mun herkkupäivä eli iltapalahedelmät korvaantuu karkeilla ja iltaruoaksi on usein jotain pikaruokaa. Just 5 kasvista taidan saada laskettua tälle päivälle (aamulla leipien päällä paprikaa, lounaaksi tortilloissa tomaattia, kurkkua, salaattia ja avokadoa). Arkipäivinä kasviksia on yleensä vähintään tuplat.
Kurkku tortillassa kuulostaa aika karsealta. Paistoitko pannulla muiden aineiden kanssa? Itse miellän kurkun enemmän raakana syötäväksi, esim. salaatissa, mutta en lämpimässä ruuassa.
Tänä aamuna vasta kahta. Eilen oli neljää (porkkana, parsakaali, sitruuna, punasipuli). Sitä edellinen oli normaalimpi (parsakaali, kukkakaali, paprika, kolmea eri lehtevää salaattia, appelsiini). Helposti nuo kertyvät. Esim. tuossa oli kukkakaalicurry, parsakaali-broccoli wokki (jonka kanssa soija-herneproteiinipullia), vihersalaatti ja yksi jälkiruokahedelmä.
Mansikka, tomaatti, kurkku, paprika, punasipuli, porkkana, limestä mehu. Tähän mennessä.
1. kurkkua
2. porkkanaa
3. selleriä
4.mustikoita
5. sipulia
6.pinaattia
7. Kolmenlaisia papuja
I
0kpl. Olen allerginen käytännössä kaikille hedelmille ja isolle osalle kasviksia. Marjat ovat liian kalliita.
tilli, persilja, porkkana, omena, salaatin lehtiä, sipulia, mansikkaa, mustikkaa, appelsiini, avokado, lanttua, kurkkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantai on mun herkkupäivä eli iltapalahedelmät korvaantuu karkeilla ja iltaruoaksi on usein jotain pikaruokaa. Just 5 kasvista taidan saada laskettua tälle päivälle (aamulla leipien päällä paprikaa, lounaaksi tortilloissa tomaattia, kurkkua, salaattia ja avokadoa). Arkipäivinä kasviksia on yleensä vähintään tuplat.
Kurkku tortillassa kuulostaa aika karsealta. Paistoitko pannulla muiden aineiden kanssa? Itse miellän kurkun enemmän raakana syötäväksi, esim. salaatissa, mutta en lämpimässä ruuassa.
Olen eri, mutta meillä kurkku on ihan normaali osa tortillatäytteitä. Eikä tietenkään paisteta pannulla, vaan laitetaan letun väliin sellaisenaan. Samoin kuin tomaattikin ja avokadokin. Ainut, mikä käytetään pannulla on liha, joka paistetaan. Laitatko sinä siis avokadot, salsat jne. myös pannulle?
4 kananmunaa, ne on mulle kuin omenoita. XD
Ja laihtuu kun ei sisällä hedelmäsokeria ollenkaan.
Vitamiinit sit valkosipulista, niitä muutama kynsi tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistettu kurkku on tosi hyvää. Käytetään siten paljon Aasian maissa.
Puolukka, appelsiini, tomaatti, kurkku, herne, maissi, paprika, parsakaali = 8.