Kuinka montaa eri kasvista, vihannesta, hedelmää ja marjaa olet syönyt tänään? Saatko yli 5?
Saatko tämän päivän syömisistä enemmän kuin 5 eri vihannesta, hedelmää, marjaa tai vihannesta? (Poislukien peruna)
Kommentit (279)
Herne, maissi, mandariini, eli en. Tosin myöhemmin syön vielä ainakin porkkanan, banaanin ja kurkkua, eli päivän aikana just just. En tosin ole syönyt (tai tule syömään) mitään eläinperäistäkään, niin ehkä saan siitä terveellisyyspisteitä?
1. porkkanaa
2. kaalia
3. sipulia
4. valkosipulia
5. papaijaa
7. tomaattia
8. inkivääriä
9. cashew-pähkinöitä
Munakoiso, tomaatti, sipuli, avocado, kiivi, banaani
Omena ja salaatti + suolakurkku (jos lasketaan 😅)
Kertokaa nyt sekin, minkä kanssa tai miten oikein tuommoisia määriä kasviksia syötte. Jossain pirtelön tai puuron tai jugurtin joukossako? Vai kuinka?
Itse en saa millään aterialla syötyä kasviksia. Korkeintaan leivälle laitan jotain tuoretta mukaan.
Omena, viinimarjoja, porkkana, kiinankaali, parsakaali, paprika, kurkku, tomaatti, retiisi ja mandariini.
Näköjään onnistui. Sipuliakin olen syönyt.
1. viljaa
2. margariinia
3. juustoa
4. lihaa
5. katkarapuja
Aika hyvin onnistuin välttelemään.
Linssi, kesäkurpitsa, porkkana, sipuli, persilja, valkosipuli, puolukka, vadelma.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt sekin, minkä kanssa tai miten oikein tuommoisia määriä kasviksia syötte. Jossain pirtelön tai puuron tai jugurtin joukossako? Vai kuinka?
Itse en saa millään aterialla syötyä kasviksia. Korkeintaan leivälle laitan jotain tuoretta mukaan.
Pilkkoo vaan kasviksia lautasen reunalle. Ei tarvitse mitään salaattia edes vääntää.
Olen syönyt keittoa, jossa on erilaisia kasviksia. Tuoreita kasviksia en ole syönyt.
jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku, paprika, possumunkki omenahillolla
Heleppo!
Aamulla leivällä tomaattia, kurkkua ja salaattia
Lounaalla wokkivihanneksia kanan kanssa, paprikaa, maissia, parsakaalia, sipulia, porkkanaa ja jotain herneen palkoja
Välipalalla omenaa
Päivällinen kasvissosekeitto, bataatti, porkkana, kesäkurpitsa, tomaatti
Iltapalalla söin avokadoa leivällä ja appelsiinin.
Perus päivä.
Nauris
Lanttu
Peruna
Selleri
Jääsalaatti
Veriappelsiini
Omena
Porkkana
Sipuli
Valkosipuli
Kaali
Valkokaali, lehtikaali, porkkana, avokado, hunajameloni, appelsiini, kurkku, paprika, mustaherukka, mansikka ja mustikka.
Äkkiä laskettuna toistakymmentä, jos marjasekoituksenkin kaikki marjat erotellaan.
1. Koska suklaa tulee hedelmästä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla tuli 15 eri kasvista kun söin lounaaksi poke bowlin ja päivälliseksi linssikeittoa, missä oli useita eri kasviksia. Siihen vielä pari hedelmää niin onhan siinä jo. Jos olisin syönyt leivän sijasta puuroa, olisi kertynyt marjojakin.
Tänään on tullut syötyä ainakin puolukka, kukkakaali, palsternakka, kesäkurpitsa, tomaatti ja lehtisalaatti. Sekä kurpitsansiemen, jos sekin lasketaan.
1. Kukkakaali
2. Parsakaali
3. Kurkku
4. Tomaatti
5. Kesäkurpitsa
6. Salaatti
7. Porkkana
8. Sipuli
9. Klementtiini
10. Banaani
Tässä ne mitä muistin syöneeni, mutta varmasti olen syönyt muutaman enemmän.
Muutama siivu kurkkua oli aamupalaleivillä. Rahkan tein mangosäilykkeestä. Kirjolohilaatikossa oli perunoita ja sipulia. Siinäpä ne kasvikset.
Viikonloppuna kyllä söin tuoresalaattia lauantaina ja sunnuntaina, joten surkeaa kasvisten käyttöähän tämä on. Perunaa ei edes lasketa tuohon viralliseen kasvissuositukseen mukaan.