Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vammainen nuori tuohtui, kun palvelu loppui kello 23

Vierailija
09.02.2024 |

https://yle.fi/a/74-20073529

Ymmärränkö nyt oikein, että kaikki muut asiat on kunnossa mutta hän haluaa palvelua myös yöllä? Koska haluaa ei halua mennä sänkyyn kello 23?

Kommentit (420)

Vierailija
261/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."

Ahaa, minäkin tarvitsen siinä tapauksessa yhteiskunnan kustantaman siivoojan, kokin ja hovimestarin. Olemmehan yhdenvertaisia lain edessä.

Kommentistasi päätellen sinunlaisesi ongelmaan ja ymmärryksen puutteeseen ei löydy sopivaa apua. Jos vammaisuus on noin houkuttelevaa, lyö pääsi seinään.

Vierailija
262/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiloiset täällä valittaa :D

Mikä sinua vaivaa? Kyseessä on vammainen nuori, joka opiskelee. Hän tarvitsee apua perusasioihin, jotka sinulle "terveenä" on itsestäänselvyyksiä. 

Kyllä te persupervot olette ällöttäviä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua vaivaa? Kyseessä on vammainen nuori, joka opiskelee. Hän tarvitsee apua perusasioihin, jotka sinulle "terveenä" on itsestäänselvyyksiä. 

vammainen nuori joka pelaa aamuyöhön eikä herää kouluun.

Vierailija
264/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisiko mahdollista saada joskus joku avustaja?

En voi sietää sitä,että terveet ihmiset täällä valittaa vauhkoaa.

Haluaisitko vaihtaa paikkoja?

Liikuntakykyinen henkilö voi todellakin mennä joskus baariin tai mennä nukkumaan milloin haluaa.

Eikö asiasta saisi edes keskustella."

On kuule ihan eri asia jos veronmaksajain rahoilla pitää kustantaa yöavustaja johonkin pelaamiseen. Eri asia jos olisi kyse oikeasta tarpeesta. Mutta tuokin Arrsi käyttää yhteiskunnan rahoja hyväkseen mukamas koulua käymällä. Ei edes viitsi aamulla nousta sängystä kun on pelannut niin myöhään. Sitten soittaa ambulanssin että pääsee sänkyyn. Aidosti tarvitsevalle suon mielellään vaikka mitä mutta rajansa kaikella.

Vierailija
265/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan en kokonaan jaksanut lukea, mutta yhteiskunta voisi palkata minulle kuskin, joka ajaisi töihin ja kotiin minut. Mielestäni minulla on tähän täysi oikeus. Ja jos ei huvita olla klo 22 nukkumassa niin työnantajan pitää hyväksyä, että tulen töihin kunhan herään. Yhteiskuntahan on yksilöä varten, eikö olekin. Oikeasti Arsi, sinunkin täytyy sopeutua. Periin voi mennä avustajan ollessa paikalla. Kotihoidon turvapuhelinpalvelu vessahätää varten.

Huomaa, ettet osaa edes lukea. Kyseessä on vammainen nuori, joka tarvitsee apua. Eiköhän ihmisoikeuksiin kuulu pääsy vessaan.

Sinä "terveenä" ihmisenä et tarvitse kuskia, ainoastaan sen, että joku takoisi järkeä päähäsi. 

Vierailija
266/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikin kyse perusasioista mutta kyse on ekstrasta! Tätä aikuista hyysätään jo vaikka millä tukitoimenpiteillä mutta hän virnuillen haluaa lisää vaikka siihen ei ole perusteita. Mieti kuinka monta avuntarvitsijaa siellä on jonossa jotka eivät pysty kaupassa käymään itse. Sitten tämän yöpelaamista pitäis tukea.

Vierailija
267/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan en kokonaan jaksanut lukea, mutta yhteiskunta voisi palkata minulle kuskin, joka ajaisi töihin ja kotiin minut. Mielestäni minulla on tähän täysi oikeus. Ja jos ei huvita olla klo 22 nukkumassa niin työnantajan pitää hyväksyä, että tulen töihin kunhan herään. Yhteiskuntahan on yksilöä varten, eikö olekin. Oikeasti Arsi, sinunkin täytyy sopeutua. Periin voi mennä avustajan ollessa paikalla. Kotihoidon turvapuhelinpalvelu vessahätää varten.

Huomaa, ettet osaa edes lukea. Kyseessä on vammainen nuori, joka tarvitsee apua. Eiköhän ihmisoikeuksiin kuulu pääsy vessaan.

Sinä "terveenä" ihmisenä et tarvitse kuskia, ainoastaan sen, että joku takoisi järkeä päähäsi. 

Onhan draamaa taas. Ihan itsehän Arsi valitsi ettei halua palveluita vastaan joita tarjottiin.

Vierailija
268/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palvelutalo olisi oikea paikka tälle kaverille. Pelaaminen ja baarissakäynti on tässä toissijainen murhe, öisin voi sattua mitä tahansa vessahädästä tulipaloon. 

Vierailija
269/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vammainen nuori joka pelaa aamuyöhön eikä herää kouluun.

Arsin kerrottiin opiskelevan kotoa käsin, joten hän saa ilmeisesti valita mihin aikaan päivästä hän opiskelee.

Vierailija
270/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty lukemaan näitä ilkeyttä huokuvia vastauksia läpi. Olen jollain tapaa huojentunut siitä, että sairauteensa menehtynyt lapseni ei joutunut, eikä joudu kokemaan samaa julmuutta, mitä täälläkin viljellään. Kukaan ei valitse itselleen sairautta tai vammaa, mutta kenelle tahansa sellainen voi tulla. Jopa näille tämän nuoren haukkujille. 

Onhan se varmasti ilkeää ja julmaa, erityisesti sellaisen mielestä joka tottunut kaikkien tanssivan pillinsä mukaan ja pyörivän vain ja ainoastaan Heidän Ylhäisyytensä p*rsereiän ympärillä kun nyt todellisuus iskeekin päin pläsiä eikä se ole sellainen mitä pienestä saakka suorastaan pakkosyötetty. Vammainen tai ei, kaikkia toiveita ei voida toteuttaa vaan joskus on vaan pakko luovia sillä mitä on ja sopeutua siihen. Resurssien

En tiennytkään , että vessaan pääsy on varattu vain aatelisille.

Ei jumalauta teitä inhottavia törkimyksiä - ei todellakaan ole enää empatiaa jäljellä, kun täällä persut ja kokkarit haukkuu vammaisia.

Vierailija
271/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on mm. siitä, että ei päöse itse vessaan.

Jutussa luki, että avustaja lähtee jatkossa klo 21. Siksi asia nostettiin esiin!

Jos joidut yöllä valvomasn monta tuntia, että joku vie sut vessaan, ei ole ihme, jos aamulla väsyttää, eikä jaksa nousta 7ltä.

Miten helkatin ilkeitä te ihmiset olette? Olisiko itse kiva olla vammainen, sairastaa sairautta, joka vie lopulta liikuntakyvyn kokonaan, olla täysin muiden avun varassa, koskaan et pääse esim. musakeikoille ym. tapahtumiin, kun täytyy aloittaa iltatoimet klo 20? Onko se nuoren elämää???

Vammaispalvelujen menot ovat todella pieni murto-osa sotemenoista!

Millä tavalla konsertissa käyminen on ihmisoikeus? Joku ei välttämättä pääse konserttiin rahan, välimatkan tai vaikka siksi ettei kykene toimimaan suurissa väkijoukoissa. Tulisiko muille yhteiskunnan järjestää mahdollisuus päästä? Miksi nyt vain siksi että se on vammaisuus joka estää  menemästä? Kaikki ovat tasa- arvoisia mutta elämä asettaa jokaiselle meistä rajoitteita joihin itse voi tai ei voi vaikuttaa. Miksi meillä olisi yksi ryhmä joka on oikeutettu täysin kaikkeen vain siksi ettei kykene.

Vierailija
272/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mähän Kirjoitin,että tukiloiset ne täällä valittaa. Nämä,jotka täällä valittaa asiasta on tukiloisia. Varmaan kitisevät,että kakaroilleen pitäisi saada parempia vaatteita yms.

Itselleni on itsestään selvyys,että nuori vammainen kaipaa myös viihdettä ja vaihtelua elämäänsä.

Jos noi arvostelijat on persuja niin sitten niin. Sitten erehdyin. Ehkä ne onkin kokkareita.

Kyvyttömättömiä näkemään asioita toisten näkökulmasta ne kyllä on.

Vierailija
273/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadin, että Veikkaus antaa mun voittaa tänään Eurojackpotin, koska haluan isomman talon ja sähköauton ja päästä Karibialle lomailemaan.

Tuohon tyhmyyteen ei ole apua edes rahasta. Drop dead!

Vierailija
274/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mähän Kirjoitin,että tukiloiset ne täällä valittaa. Nämä,jotka täällä valittaa asiasta on tukiloisia. Varmaan kitisevät,että kakaroilleen pitäisi saada parempia vaatteita yms.

Itselleni on itsestään selvyys,että nuori vammainen kaipaa myös viihdettä ja vaihtelua elämäänsä.

Jos noi arvostelijat on persuja niin sitten niin. Sitten erehdyin. Ehkä ne onkin kokkareita.

Kyvyttömättömiä näkemään asioita toisten näkökulmasta ne kyllä on.

Ensimmäinen viesti ei kyllä ollut mitenkään selvä.

Olen samaa mieltä siinä, että suurin osa ketjun kommentoijista ei osaa yhtään asettua vammaisen asemaan. Monet kommentit on suoraan na*sien oppikirjoista. 

Vierailija
275/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa luki, että avustaja lähtee jatkossa klo 21. Siksi asia nostettiin esiin!

Jos joidut yöllä valvomasn monta tuntia, että joku vie sut vessaan, ei ole ihme, jos aamulla väsyttää, eikä jaksa nousta 7ltä.

Miten helkatin ilkeitä te ihmiset olette? Olisiko itse kiva olla vammainen, sairastaa sairautta, joka vie lopulta liikuntakyvyn kokonaan, olla täysin muiden avun varassa, koskaan et pääse esim. musakeikoille ym. tapahtumiin, kun täytyy aloittaa iltatoimet klo 20? Onko se nuoren elämää???

Millä tavalla konsertissa käyminen on ihmisoikeus? Joku ei välttämättä pääse konserttiin rahan, välimatkan tai vaikka siksi ettei kykene toimimaan suurissa väkijoukoissa. Tulisiko muille yhteiskunnan järjestää mahdollisuus päästä?

Tuota noin. Rahatilannetta esim.voi aina parantaa. Tai edes yrittää.

Sairaasta terveeksi ei niin helpolla tule. Luulisin,että jos voisi niin mielellään sen kaikki tekisivät.

Täällä verrataan omenoita ja appelsiineja.

Itse olisin mieluummin köyhä kuin kipeä.

Vierailija
276/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään , että vessaan pääsy on varattu vain aatelisille.

Ei jumalauta teitä inhottavia törkimyksiä - ei todellakaan ole enää empatiaa jäljellä, kun täällä persut ja kokkarit haukkuu vammaisia

Tuossahan sanottiin että avustaja lähtee 23:00 ja tulee 7:00. Montako kertaa on vessassa juostava yön aikana? On olemassa urinaalikondomeja ja kun kerta kädet toimi, niin miksi ei käytä mm sorsaa? Eihän tuossa millään tavoin vessassa käyntiä ole estetty, pikemminkin mahdollistettu.

Vierailija
277/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen apu maksaisi vähintään 30 000 euroa kuukaudessa. Maksaahan se hoitolaitoksessakin, mutta siellä on yöpäivystäjällä useita asiakkaita, niin halvemmalla pääsee yhteiskunta. Ja lisäksi nuo hoitohenkilöt olisivat poissa muiden auttamisesta.

Vierailija
278/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä yhteiskunnan ongelma tämä. Jos ei kelpaa asua vanhempien luona, eikä palvelutalossa, kustantakoot ongelmansa itse. Ei ole rahaa jokaisen oikkujen mukaan järjestää palveluja. Ei täällä muutkaan saa kaikkea mitä keksivät haluta. Ihan on itse sopeuduttava sellaiseen elämään mihin omat rahkeet riittää. 

Vierailija
279/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tälle kelvannut se klo 23 sänkyyn menokaan, vaan jäi kukkumaan valveille tuntikausiksi ja aamulla kun avustajat tuli, oli sitten vielä umpiunessa. 

Vierailija
280/420 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mielelläni ottaa tänne kello 7:00 apulaisen joka ahkeroisi ilta yhteentoista asti. Lakanat voisi mankeloida ja illalla hieroa jalkojani.