Helsingin sanomat varoittaa lapsettomien erittäin ankeasta vanhuudesta!!!
Kommentit (253)
Luulet että sun lapset pitää huolen sinusta?
En näe artikkelin aiheessa mitään kauhisteltavaa, kaikenlainen ennakkovarautuminenhan on vain järkevää.
Vanhuus on ankea joka tapauksessa. Minkä ne lapset sille voi kun houraat ja olet kipeä? Olet ihan lääketieteen armoilla. Nykyisin vanhukset elävät niin pitkään ja pysyvät hengissä huonokuntoisinakin, ettei kotona voi edes hoitaa.
Tehkää lapsia jos haluatte, mutta vanhuus ei kyllä helpotu. Toisinaan lapsettomat osaavat hoitaa asiansa paremmin kuntoon, hankkivat esteettömän senioriasunnon yms, kun tietävät ettei kukaan ole passaamassa.
Arvovalintoja. Itse otan mieluummin nämä 70 huoletonta ja vapaata vuotta ja vähän ankeamman lopun.
Eiköhän tässä maailmantilanteessa vaadita aika paksu lompakko, että vanhuus ei olisi kolkko. Ollaan robottien hoidettavana, kun työntekijöitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
me kaikki kuolemme sisällissodan tyrskeissä viimeistään 2030 vuosikymmenellä.
Ei täällä mitään sisällissotaa tule. Ne jotka eniten huutaa ovat suurimpia nössöjä, ja sohvasankareita.
Jep jep. Eipä multa kysytty haluanko lapsia vai ei. Elämä päätti toisin.
En silti halua lapsia. Äitiys ei kiinnosta.
Vanhuus voi olla ankea tai olla olematta ankea, ihan niin kuin mikä tahansa muukin elämänvaihe.
Jassoo, että tämmöisestä sitten tällä kertaa varoitetaan?
Joka päivä jotain...
Juu, lapsethan ne huolehtivat. Heh.
Kyllä aina on tehty lapsia osittain myös vanhuudenturvan vuoksi. Tämä on vain paluu siihen.
Pitääkö tässä alkaa kidnappaajaksi, jos kroppa ei anna lasta, eikä adoptioviranomaisista ole sopiva? Toivottavasti yhteiskunta voi hoitaa edes lapsettomat arvokkaasti.
Tuossa jutussa ei siis lainkaan puhuttu siitä, miten ankeaa lapsettomilla vanhuksilla on. Tyypillistä paskaotsikointia.
Juttu kertoo miten vanhuuteen kannattaa varautua.
Saisivat hyväksyä eutanasian suomessa. Itse olen ainakin halukas ottamaan piikin/pillerin/tms sitten kun en enää pärjää itsenäisesti kotona. Ihmettelen miksi tätä päätöstä ei minulle suoda vaan poliitikot muka tietävät paremmin. kärsi, kärsi niin kirkkaamman kruunun saat. NOT. Ja uskon, että tämän ajatuksen jakaa moni muukin suomalainen.
Mulla on lapsia, mutta kun tässä itse on jo monisairas, mutta silti "naimisissa" lähes satavuotiaiden vanhempieni kanssa, olen jo omille lapsilleni sanonut, että kun mä menen aikanaan sellaiseen kuntoon, niin köyttäkää mut kottikärryihin kiinni ja kipatkaa lampeen. En omille lapsilleni halua samanalaista elämää kuin mitä mulla nyt on omien vanhempieni kanssa. Toivottavasti Suomessa eutanasia on sallittu siinä vaiheessa, kun itse olen vanhempieni kunnossa.
Eihän sitä kukaan edes tiedä elääkö vanhaksi asti vai ei. Lapsien hankkiminen vanhuuden varalle on todella huono ja typerä syy lisääntyä. Eipä noita lapsia hirveästi vanhuksien luona näytä vierailevan, kun on se "oma" elämä niin kiireistä... veikkaan, että tämän alata kiihtyvän individualismin myötä tulevaisuudessa lapset vielä vähemmän kokevat halua tai tarvetta auttaa iäkkäitä vanhempiaan tai edes käydä katsomassa heitä palvelutalossa.
Voin kertoa, että äitini vanhuus on vain entistä paskempi takiani :D
En halua toistaa samaa virhettä.
Lapsettomia isompi ryhmä taitaa olla ne lapsensa traumatisoineet kaikkeni tein ja parhaani yritin -vanhemmat, joiden kanssa ei haluta olla tekemisissä. Ovat tavallaan vielä huonommassa tilanteessa kuin lapsettomat, sill ympäristö olettaa että lapset ainakin jotenkin auttavat.
Nyt isketään palstan velavanhapiikoja, ja kovaa!