Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin sanomat varoittaa lapsettomien erittäin ankeasta vanhuudesta!!!

Kommentit (253)

Vierailija
21/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt isketään palstan velavanhapiikoja, ja kovaa!

Ei isketä. Miltä tuntuu kun ainoa hetki kun muna seisoo on kun luet tuollaisia artikkeleita?

Vierailija
22/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat hyväksyä eutanasian suomessa. Itse olen ainakin halukas ottamaan piikin/pillerin/tms sitten kun en enää pärjää itsenäisesti kotona. Ihmettelen miksi tätä päätöstä ei minulle suoda vaan poliitikot muka tietävät paremmin. kärsi, kärsi niin kirkkaamman kruunun saat. NOT. Ja uskon, että tämän ajatuksen jakaa moni muukin  suomalainen. 

Nyt on muuten Kansalaisaloite-sivulla nimienkeräys eutanasian laillistamiseksi. Kävin itse allekirjoittamassa ja suosittelen muillekin, jotka haluaa määräysvaltaa omaan elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aina on tehty lapsia osittain myös vanhuudenturvan vuoksi. Tämä on vain paluu siihen.

Kivaa. Ja vielä kivempaa, kun palataan luokkayhteiskuntaan, niin kuin kokoomus haluaa. Niiataan ja kumarretaan syvään, kun parempi väki ajaa ohi, ja jatketaan sitten pellon kuokkimista.

Vierailija
24/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisivat hyväksyä eutanasian suomessa. Itse olen ainakin halukas ottamaan piikin/pillerin/tms sitten kun en enää pärjää itsenäisesti kotona. Ihmettelen miksi tätä päätöstä ei minulle suoda vaan poliitikot muka tietävät paremmin. kärsi, kärsi niin kirkkaamman kruunun saat. NOT. Ja uskon, että tämän ajatuksen jakaa moni muukin  suomalainen. 

Nyt on muuten Kansalaisaloite-sivulla nimienkeräys eutanasian laillistamiseksi. Kävin itse allekirjoittamassa ja suosittelen muillekin, jotka haluaa määräysvaltaa omaan elämäänsä.

Samalla havitellaan määräysvaltaa iäkkäiden ja sairaiden elämään. Vaivihkaa huijataan tai painostetaan vanhus haluamaan eutanasiaa.

Vierailija
25/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite sanonut äidilleni että oon kipeä ja raihnainen, että kannattaa hoitaa asiansa niin että pärjää vaikka multa ei mitään apua tule saamaan. 

Vierailija
26/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä tilannettaan vaikeammaksi vammauttamalla itsensä ahmimalla roskaruokaa ja epäterveellisiä herkkuja ja laimin lyömällä liikunnan, lihaskunnon ylläpidon ja riittävän unen.

Vierailija
27/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet että sun lapset pitää huolen sinusta? 

Harva lapsi nykyaikana vaihtaa vanhempiensa vaippoja, mutta kyllä suurin osa kuitenkin osallistuu vanhemmasta huolehtimiseen. Valvoo vanhemman etua, hoitaa taloudellisia asioita ja omaisuutta, arvioi kotihoidon ja hoivakodin hoidon laatua, arvioi, milloin pitäisi pyrkiä siirtymään kotihoidosta hoivakotiin, vierailee ja vaihtaa kuulumisia, katsoo, että vanhainkodissa on riittävästi vaatteita ja muuta tarpeellista. Valtaosa lapsista huolehtii vanhemmistaan, usko tai älä, vaikka konkreettista hoivaa ei enää niin usein anneta. 

Vierailija
28/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna lehti luultavasti varoittaa, kuinka lapset eivät takaakkaan huoletonta vanhuutta.

Vierailija
29/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 aikuista lasta, mutta ne asuu n. 500km päässä, eikä kävisi mielessäkään että alkaisin juoksuttamaan niitä minua hoitamassa.

Vierailija
30/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeeta se on lapsellisillakin, ei ne kerkii passata. 🤣

Vierailija
31/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi Aikaa järjestää maailma niin, ettei ihmisille tule ankea vanhuus tai laitos. Vaan kodikasta. Että olisi rahaa ja mahdollisuuksia valita. Ettei pienituloiset jää ilman hyviä osia. Ei viljellä ajatusta että kaikki on vääjäämätöntä virumista. Osa haluaa eutanasian myös jos on sairas ja hyvin iäkäs, osa ei halua.

Vierailija
32/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla havitellaan määräysvaltaa iäkkäiden ja sairaiden elämään. Vaivihkaa huijataan tai painostetaan vanhus haluamaan eutanasiaa.

Minkä ihmeen takia tämä argumentti isketään aina pöytään kun puhutaan eutanasiasta? Tuohan voidaan torpata jo sillä, että tietyn iän jälkeen/sairauden puhjettua ei voi enää päättää haluavansakin eutanasiaa niin ei voi kukaan siihen painostaakaan. Jos minä terve kolmekymppinen päätän, että haluan eutanasian sitten kun minusta tuntuu siltä niin keneltä se on pois?

Vierailija
33/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua. Tai siis korjaan; pelkään,että tähän ajaudutaan. Siis tuputetaan tai ajateen ihmisiä niin kurjaan oloon, että päätyvät tähän. 

Katselin tuota ehdokkaiden puolisoiden haastattelua ja siinä Antonio sanoi,että heilläpäin koko suku on perhe. 

Tavallaan toivoisin,että täälläpäin asia olisi kanssa jotenkin samansuuntainen.

Kun mä sairastuin kolmikymppisenä niin tuttavat ja sukulaiset aika lailla kaikkosivat; poissa silmistä poissa mielestä. Tähän vaikuttaa kovasti se,etten pääse tapaamisiin, rientoihin etc.

Näkökulmia on monia toki. Henkinen sopeutuminen on niin valtava urakka,että se voi viedä vuosia.

Kai muistat,että kaikki nuoretkaan eivät pärjää täysin itsenäisesti kotona.

Vierailija
34/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi lapsia, niin ei se tarkoita automaattisesti, että nämä pitäisivät huolta vanhemmistaan näiden vanhuuden päivinä: lapsesi voivat olla vammaisia, tai ehtivät vammautua elämänsä aikana eivätkä pysty sinusta huolehtimaan, tai jopa menehtyä tai jos tulee pahoja riitoja, niin lapset saattavat laittaa välit poikki. 

Vierailija
35/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet että sun lapset pitää huolen sinusta? 

Miksei pitäisi?

Pitäähän ne jo huolta omista vanhemmistanikin.

Vierailija
36/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökanta vanhainkodilta: yksinäisimpiä vanhainkodilla on he, ketkä joka päivä kysyy tuleeko Erja, Mirja, Petri tai Mikko tänään käymään ja ehkä hakemaan pois täältä kotiinsa. Yksinäisen lapsettoman elämän eläneet osaa liittyä mukaan päivätoimintaan ja luoda ihmissuhteita vanhanakin. Ne ketkä odottaa lapsia ja lapsenlapsia kylään ei lähde huoneestaan kuin väkisin syömään ruokalaan - "jos minä lähden ja Erja tuleekin sillä aikaa käymään niin ei löydä minua, olen täällä mielummin odottamassa".

Siinä on hoitajana turha sanoa että Erja kävi viimeksi jouluna ja tuskin tulee ennen juhannusta käymään.

Vierailija
37/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2 aikuista lasta, mutta ne asuu n. 500km päässä, eikä kävisi mielessäkään että alkaisin juoksuttamaan niitä minua hoitamassa.

Normaalissa perheessä lapset soittelisivat sinulle vanhana, ja järjestäisivät sinut välimatkasta huolimatta lääkäriin, kun huomaavat sinun alkavan höpertyä. Ajoissa aloitettu lääkitys tuo muistisairaalle enemmän hyviä ja toimintakykyisiä vuosia. Kun et enää pärjäisi kotona, lapset möisivät asuntosi puolestasi tai laittaisivat sen vuokralle. Muuttaisivat sinun tärkeimmät tavarasi vanhainkotiin. Järjestäisivät sinulle siirron sinne 500 km päähän, jotta voisivat helpommin vierailla luonasi. Puhuisivat kanssasi vuosikymmenten takaisista asioista ja ihmisistä niin kauan kuin pystyt puhumaan. 

Vierailija
38/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua. Tai siis korjaan; pelkään,että tähän ajaudutaan. Siis tuputetaan tai ajateen ihmisiä niin kurjaan oloon, että päätyvät tähän. 

Katselin tuota ehdokkaiden puolisoiden haastattelua ja siinä Antonio sanoi,että heilläpäin koko suku on perhe. 

Tavallaan toivoisin,että täälläpäin asia olisi kanssa jotenkin samansuuntainen.

Kun mä sairastuin kolmikymppisenä niin tuttavat ja sukulaiset aika lailla kaikkosivat; poissa silmistä poissa mielestä. Tähän vaik

Sä et halua mutta minä haluan. Minkä takia sun halusi on tärkeämpi kuin minun? Mitä se on sulta pois jos mun halu eutanasiaan toteutuu? Äläkä nyt lässytä, että yhteiskunta pakottaa kaikki eutanasiaan jos se sallitaan.

Vierailija
39/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kirjoittaja puhuu täyttä asiaa. Myös lapselliset vanhukset ovat täysin lastensa armoilla raha-asioiden suhteen. Kaikesta säästetään hoivakodissa lasten määräysvallan mukaisesti : jalkojenhoito, hiusten leikkuu, uusia vaatteita. Toisin kuin lapsettomat.

Vierailija
40/253 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodin työntekijät voivat kertoa, kuinka ne lapset ja lastenlapset, pitävät yhteyttä vanhuksiin..