Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin sanomat varoittaa lapsettomien erittäin ankeasta vanhuudesta!!!

Kommentit (253)

Vierailija
241/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvovalintoja. Itse otan mieluummin nämä 70 huoletonta ja vapaata vuotta ja vähän ankeamman lopun.

Se on just näin. Jos mietin, vietänkö mieluummin 10 vuotta vastasyntyneen, ja siitä pikkuhiljaa kasvavan lapsen huoltajana, vai vuodepotilaana märissä vaipoissa yksin ja unohdettuna, niin valitsisin epäröimättä jälkimmäisen.

Ja kun tuo vaippakohtalo on totta ihan niillekin jotka tekevät lapsia. Aniharva hoitaa vuodekunnossa olevan vanhempansa kotonaan itse.

Näin. En edes minä; olen koulutukseltani vanhustyöhön suuntautunut lähihoitaja. Omaishoidon tuki olisi ollut naurettavan pieni ja miten olisin pystynyt pienen lapsen yksinhuoltajana (mies reissutyössä) hoitamaan lähes jalatonta äitiäni. Autoin kyllä niin paljon kuin ehdin ja tällä tavoin laitosaika jäi kuukausien eikä vuosien pituiseksi. Mutta yhden vaipan vain vaihdoin. Äitikään ei sitä halunnut, pysyi järjissään loppuun asti.

Vierailija
242/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eutanasiaa en vanhana saa ja diabetekseni on siinä tilanteessa että minulla on insuliinit käytössä niin kun tarpeeksi monta kynällistä tyhjentää niin ei eutanasiaa tarvita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet että sun lapset pitää huolen sinusta? 

Jotkut lapset huolehtivat vain perinnöstään. 

Vierailija
244/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet että sun lapset pitää huolen sinusta? 

Jotkut lapset huolehtivat vain perinnöstään. 

Jotkut lapset viis veisaavat perinnöstä vaan haluaisivat, että vanhus ostaa tarvitsemansa palvelut itse sen sijaan, että säästäisi rahojaan perinnöksi.

Vierailija
245/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla oletettavasti saa tulevaisuudessakin ostettua palveluita tai vaikka sen Sveitsin matkan elämänsä loppuhuipennukseksi. Monella lapsettomalla on kertynyt omaisuutta kun sitä ei ole kulunut lapsiin.

Vierailija
246/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi pääsin vielä hankkimaan pari lasta vanhoilla päivilläni, kun löytyi normaali mies minullekin, edellisen narsistisekopään jälkeen. Nyt nelikymppisenä olen kahden pikkutaaperon äiskä. Mutta meidän suvussa ei kyllä ole tapana ollut elää paljoa 60v vanhemmaksi, joten surettaa lasten nuoruus ja aikuisuus ilman äitiä. Itsekin elänyt nuoresta saakka ilman isää samasta syystä, eikä ole herkkua ollut :/

Vierailija
247/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä. On ihanaa, jos on sukulaisia, jotka haluavat auttaa, mutta oikeasti, että aletaan laskea jotain sen varaan on paluuta kehityksessä kauas taaksepäin. Niin kuin kehitysmaissa pitää tehdä monta lasta, jotta joku hoitaa, ja sehän tämän maapallon pelastaa. Asun itse satojen kilometrien päässä äidistäni vaikeiden kulkuyhteyksien takana. Ei voi olettaa, että aikuiset lapset jättävät työnsä ja muuttavat vanhempiensa luokse vain näitä hoitamaan. Entä kun puolisoiden vanhemmat asuvat kaukana toisistaan, eroaako pariskunta sitten? Kumman luokse lapset? Ilmeisesti on sitten ok olla työttömänä, jos vanhemman paikkakunnalla ei saa töitä? Haloo, tätä(kin) varten luotiin hyvinvointiyhteiskunta. 

Eikä sekään ole mikään automaatio, että lapsia edes saa, että nämä eivät ole esim. niin sairaita, että pystyisivät auttamaan ja että ovat edes hengissä (oma veljenikin kuoli alle kuusikymppisenä).

Nyt valoja päälle. 

Vierailija
248/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea elämä, sehän ei ole mitään uutta suomessa nuoremmillekaan...

Vierailija
249/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eutaneisiahan voi olla laillista jo silloinsuomessakin. 

Vierailija
250/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäät kyllä hienosti, nostan hattua. Apteekista saa nykyään tilattua lääkkeitä kotiinkin. Apua voi myös reilusti pyytää naapurilta. Itse ainakin kävisin naapurin mummolle apteekissa, jos hän pyytäisi. Resepti ja valtakirja mukaan ja rahaa kouraan.

Sama täällä, mielelläni kävisin silloin tällöin kaupassa ikäihmiselle. Naapureina ei vain opiskelijatalossa vanhoja ole, enkä tiedä onko korona-aikaisia auttamisrinkejä enää olemassa...

Vierailija
251/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se apua tarvitseva vanhus voi olla myös kovin hankala. Viety ruoka ei kelpaa, siivous tehty väärin ja muutenkin autetaan väärin. 

Koita siinä sitten väkisin pitää hyvää mieltä yllä. Omien lapsieni en odota minua auttavan, tuskin kukaan silloin auttaa.

Vierailija
252/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin pääagenda on keksiä joka päivälle uutta moitittavaa. Tänään tätä, huomenna jotain muuta

Vierailija
253/253 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärivuorokautisen hoivan paikkoja ollaan lopettamassa ja hoito siirtyy kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan