Helsingin sanomat varoittaa lapsettomien erittäin ankeasta vanhuudesta!!!
Kommentit (253)
jos eutanasiaa en vanhana saa ja diabetekseni on siinä tilanteessa että minulla on insuliinit käytössä niin kun tarpeeksi monta kynällistä tyhjentää niin ei eutanasiaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Luulet että sun lapset pitää huolen sinusta?
Jotkut lapset huolehtivat vain perinnöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet että sun lapset pitää huolen sinusta?
Jotkut lapset huolehtivat vain perinnöstään.
Jotkut lapset viis veisaavat perinnöstä vaan haluaisivat, että vanhus ostaa tarvitsemansa palvelut itse sen sijaan, että säästäisi rahojaan perinnöksi.
Rahalla oletettavasti saa tulevaisuudessakin ostettua palveluita tai vaikka sen Sveitsin matkan elämänsä loppuhuipennukseksi. Monella lapsettomalla on kertynyt omaisuutta kun sitä ei ole kulunut lapsiin.
No onneksi pääsin vielä hankkimaan pari lasta vanhoilla päivilläni, kun löytyi normaali mies minullekin, edellisen narsistisekopään jälkeen. Nyt nelikymppisenä olen kahden pikkutaaperon äiskä. Mutta meidän suvussa ei kyllä ole tapana ollut elää paljoa 60v vanhemmaksi, joten surettaa lasten nuoruus ja aikuisuus ilman äitiä. Itsekin elänyt nuoresta saakka ilman isää samasta syystä, eikä ole herkkua ollut :/
Aivan käsittämätöntä. On ihanaa, jos on sukulaisia, jotka haluavat auttaa, mutta oikeasti, että aletaan laskea jotain sen varaan on paluuta kehityksessä kauas taaksepäin. Niin kuin kehitysmaissa pitää tehdä monta lasta, jotta joku hoitaa, ja sehän tämän maapallon pelastaa. Asun itse satojen kilometrien päässä äidistäni vaikeiden kulkuyhteyksien takana. Ei voi olettaa, että aikuiset lapset jättävät työnsä ja muuttavat vanhempiensa luokse vain näitä hoitamaan. Entä kun puolisoiden vanhemmat asuvat kaukana toisistaan, eroaako pariskunta sitten? Kumman luokse lapset? Ilmeisesti on sitten ok olla työttömänä, jos vanhemman paikkakunnalla ei saa töitä? Haloo, tätä(kin) varten luotiin hyvinvointiyhteiskunta.
Eikä sekään ole mikään automaatio, että lapsia edes saa, että nämä eivät ole esim. niin sairaita, että pystyisivät auttamaan ja että ovat edes hengissä (oma veljenikin kuoli alle kuusikymppisenä).
Nyt valoja päälle.
Ankea elämä, sehän ei ole mitään uutta suomessa nuoremmillekaan...
eutaneisiahan voi olla laillista jo silloinsuomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäät kyllä hienosti, nostan hattua. Apteekista saa nykyään tilattua lääkkeitä kotiinkin. Apua voi myös reilusti pyytää naapurilta. Itse ainakin kävisin naapurin mummolle apteekissa, jos hän pyytäisi. Resepti ja valtakirja mukaan ja rahaa kouraan.
Sama täällä, mielelläni kävisin silloin tällöin kaupassa ikäihmiselle. Naapureina ei vain opiskelijatalossa vanhoja ole, enkä tiedä onko korona-aikaisia auttamisrinkejä enää olemassa...
Se apua tarvitseva vanhus voi olla myös kovin hankala. Viety ruoka ei kelpaa, siivous tehty väärin ja muutenkin autetaan väärin.
Koita siinä sitten väkisin pitää hyvää mieltä yllä. Omien lapsieni en odota minua auttavan, tuskin kukaan silloin auttaa.
Hesarin pääagenda on keksiä joka päivälle uutta moitittavaa. Tänään tätä, huomenna jotain muuta
Ympärivuorokautisen hoivan paikkoja ollaan lopettamassa ja hoito siirtyy kotiin.
Näin. En edes minä; olen koulutukseltani vanhustyöhön suuntautunut lähihoitaja. Omaishoidon tuki olisi ollut naurettavan pieni ja miten olisin pystynyt pienen lapsen yksinhuoltajana (mies reissutyössä) hoitamaan lähes jalatonta äitiäni. Autoin kyllä niin paljon kuin ehdin ja tällä tavoin laitosaika jäi kuukausien eikä vuosien pituiseksi. Mutta yhden vaipan vain vaihdoin. Äitikään ei sitä halunnut, pysyi järjissään loppuun asti.