Työttömyys kasvaa nyt hurjalla vauhdilla
https://yle.fi/a/74-20073627?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Yhtäkkiä ollaan syöksykierteessä. Hallitus saanee 100000 uutta TYÖTÖNTÄ hyvinkin nopeasti.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
julkinen sektori on kasvanut mastodonttiseksi vuosikymmenien aikana. Julkistalous on elänyt Nokia-buumia, vaikka it-kupla puhkesi ajat sitten.
Yksityistä sektoria on kasvatettava. Yritysverotusta laskettava ja työehtoja muutettava niin, että pk-yritykset uskaltavat palkata uusia työntekijöitä. Jos työehdot neuvotellaan suuryritysten toimesta, ovat ehdot kohtuuttomia kasvaville pk-firmoille. Niillä ei ole varaa investoida ja palkata uusia työntekijöitä yhtaikaa
Tai sitten vaan tarjota edullista lainaa aloitteleville yrityksille? Yrittäminen on aina riski.
Työttömäksi jäätyään pitää muuttua välittömästi osaavaksi kaikkeen mahdolliseen, missä on paikka avoinna. Pitää olla ammattitaitoinen hoitaja, pitää omistaa D-ajortti että voi mennä ajamaan bussia, pitää omaa hitsaajan pätevyydet, pitää olla sähkötyöpätevyydet, pitää olla hammaslääkärin koulutus ja ehdottomasti pitää omistaa auto. Jos ei kykene kaikkiin näihin on laiska.
Sen lisäksi ei saa asua syrjässä, koska pitää pystyä ottamaan töitä vastaan. Ei saa kuitenkaan asua missään kalliilla alueella, koska syrjässä on halpoja asuntoja. Pitää kouluttautua uuteen ammattiin jos ei saa töitä, mutta ei saa viedä nuorilta koulutuspaikkoja. Ei saa nirsoilla palkasta, kunhan ei polje palkkoja.
PS, minä olen töissä, kahdessakin paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömäksi jäätyään pitää muuttua välittömästi osaavaksi kaikkeen mahdolliseen, missä on paikka avoinna. Pitää olla ammattitaitoinen hoitaja, pitää omistaa D-ajortti että voi mennä ajamaan bussia, pitää omaa hitsaajan pätevyydet, pitää olla sähkötyöpätevyydet, pitää olla hammaslääkärin koulutus ja ehdottomasti pitää omistaa auto. Jos ei kykene kaikkiin näihin on laiska.
Sen lisäksi ei saa asua syrjässä, koska pitää pystyä ottamaan töitä vastaan. Ei saa kuitenkaan asua missään kalliilla alueella, koska syrjässä on halpoja asuntoja. Pitää kouluttautua uuteen ammattiin jos ei saa töitä, mutta ei saa viedä nuorilta koulutuspaikkoja. Ei saa nirsoilla palkasta, kunhan ei polje palkkoja.
PS, minä olen töissä, kahdessakin paikassa.
103, niin siis pitää omistaa auto töissäkäyntiä varten jos saa paikan paikasta mihin julkisilla ei pääse, mutta autosta ei saa olla kuluja koska työtön ei tarvitse autoa, tämä unohtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se hyödyttää täällä kitistä, pitäs alkaa tehdä jotain konkreettista. Suomilampaat ne vaan määkyy.
täällä itkeminen on helpompaa kun töihin lähtö sen olen huomannut kun töitten jälkeen näitä luen.
Epäilen vahvasti, osaako tuollainen ihminen mitään oikeita töitä tehdä kun ei osaa edes lausetta aloittaa isolla kirjaimella...
Hus takaisin koulunpenkille siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.
sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.
Minä voi tulla asentelemaan! Tradenomi olen, mutta eiköhä nuo sähköt asennu kun vaan asenne on oikea!
asennus/korjaus hommia tehtailla ja sahoilla ja suodattimien vaihtoa.mut kyllä aina jokin tekosyy olla tulematta töihin.leikkauksia jatkettava jotta sosiaalituilla makoilu vähenee.
Oon 58 v.mummeli. Voinko tulla asentelemaan sinne? Koulutusta ei ole, mutta eihän se haittaa. Makoilen kotona soisaalituilla kun kukaan ei ota tämän ikäistä enää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.
sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.
Minä voi tulla asentelemaan! Tradenomi olen, mutta eiköhä nuo sähköt asennu kun vaan asenne on oikea!
asennus/korjaus hommia tehtailla ja sahoilla ja suodattimien vaihtoa.mut kyllä aina jokin tekosyy olla tulematta töihin.leikkauksia jatkettava jotta sosiaalituilla makoilu vähenee.
Oon 58 v.mummeli. Voinko tulla asentelemaan sinne? Koulutusta ei ole, mutta eihän se haittaa. Makoilen kotona soisaalituilla kun kukaan ei ota tämän ikäistä enää
Minä olen 63 ja sain kutsun työhaastatteluun.
Lamassa ollaan ja tullaan olemaan pitkään. 1991-1994 on tullut takaisin, nyt vaan puuttuu 1990-luvun tunnelma :D
Persut pääsi hallitukseen niin alkoi tapahtua! Hyvä Riikka, laita nyt tämä maa polvilleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se hyödyttää täällä kitistä, pitäs alkaa tehdä jotain konkreettista. Suomilampaat ne vaan määkyy.
täällä itkeminen on helpompaa kun töihin lähtö sen olen huomannut kun töitten jälkeen näitä luen.
Epäilen vahvasti, osaako tuollainen ihminen mitään oikeita töitä tehdä kun ei osaa edes lausetta aloittaa isolla kirjaimella...
Hus takaisin koulunpenkille siitä!
epäile iha rauhassa vaa.en tällä puhelimen paskalla mitään isoja kirjaimia laita.hus töihin siitä loinen.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä muiden työntekijöiden kanssa hukumme työtehtäviin, koska johto EI SUOSTU palkkaamaan enemmän työntekijöitä tai edes osa-aikaisia työntekijöitä, niin ei tarvitsisi tehdä kahden työntekijän tehtävät. Halvemmaksi tulee johdolle pitää todella vähän porukkaa töissä, kuin huolehtia työntekijöiden jaksamisesta. Siinä heillä on ollut hyvä ihmetellä kanakopissaan miksi työntekijät ovat uupuneita ja lähtevät. Työntekijä joka irtisanoutuu, tilalle otetaan se jolla on hakemuksessa kaikista pienin palkkatoive.
Ongelma on, että jos johto ei halua palkata työntekijöitä niin ei niitä töitä anneta vaikka töitä riittäisi useammallekin työnhakijalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan lähihoitajiksi. Ihan vakavasti ihan varmasti lähihoitajien koulutusmääriä lisätään ja näihin pakotetaan entistä enemmän työttömiä, joille tämä on viimeinen vaihtoehto kun muutakaan ei ole.
Tiedäthän sinä, että jokaisella hyvinvointialueella on menossa yt... ei tämä hoitotyö ole tulevaisuuden varma työ. Valitettavasti kaikkea supistetaan ja tehostetaan ja yhden ihmisen hoitamat potilas massat on kohta vielä isompia.
Työllistyin, kun jäin työttömäksi hoitamaan itseäni ja elämään elämääni.
Yritin palkata työntekijöitä mutta en saanut ketään töihin. Työttömät halusi heti palkkaa 4000 euroa ilman kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Yritin palkata työntekijöitä mutta en saanut ketään töihin. Työttömät halusi heti palkkaa 4000 euroa ilman kokemusta.
Laitatko linkin työnhakuilmoitukseen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
joo näin on mut 37.21e päivä kyl riittää kun kotona makoilee mut palkka aina liijan pieni ja erillaisii naurettavii syitä miksei voi ottaa työtä vastaan.
YT:t ja pelko työpaikan menetyksestä. Työt ulkoistetaan ulkomaille. Mitään ylimääräistä ei uskalla ostaa, vaan kaikki rahat menevät säästöön. Varmaan meitä on muitakin. Kun kukaan ei osta mitään, menee yrityksiä nurin ja tulee lisää työttömiä.
Työnantajat tulisi sitouttaa pitämään työpaikat Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo näin on mut 37.21e päivä kyl riittää kun kotona makoilee mut palkka aina liijan pieni ja erillaisii naurettavii syitä miksei voi ottaa työtä vastaan.
Mikä siinä työnteossa noin innostaa olemaan yhteiskunnan asialla?
Petteri tulee vielä yllättymään.
Hirveetä ,pelottaa onneksi ei oo lapsia