Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyys kasvaa nyt hurjalla vauhdilla

Vierailija
08.02.2024 |

https://yle.fi/a/74-20073627?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Yhtäkkiä ollaan syöksykierteessä. Hallitus saanee 100000 uutta TYÖTÖNTÄ hyvinkin nopeasti. 

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.

sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.

Minä voi tulla asentelemaan! Tradenomi olen, mutta eiköhä nuo sähköt asennu kun vaan asenne on oikea!

Asennushommat voivat tarkoittaa myös erilaisten koneiden ja laitteiden paikalleen asennusta. Tuollaiseenkin oppii tekemällä, kunhan joku kokenut on opastamassa.

No varmasti oppiikin, mutta luuletko aikuisten oikeasti, että joku ahne yritys sellaisesta maksaa? =D

Puoli il,aiseksihan ammattilaisetkin pitäisi saada, mieluiten ilmaisina työkokeilijoina!

Vierailija
142/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.

sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.

Minä voi tulla asentelemaan! Tradenomi olen, mutta eiköhä nuo sähköt asennu kun vaan asenne on oikea!

Asennushommat voivat tarkoittaa myös erilaisten koneiden ja laitteiden paikalleen asennusta. Tuollaiseenkin oppii tekemällä, kunhan joku kokenut on opastamassa.

Näihin paikkoihin olenkin hakenut, mutta koskaan ei ole mitään vastausta tullut. Luultavasti ajattelevat ettei työ ei sovi naiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asennus/korjaus hommia tehtailla ja sahoilla ja suodattimien vaihtoa.mut kyllä aina jokin tekosyy olla tulematta töihin.leikkauksia jatkettava jotta sosiaalituilla makoilu vähenee.

C#v#rion Ind#stria? Mä hain ton kuuloista paikkaa, mutta en päässyt haastatteluun, koska "kriteerit eivät täytty

Tuollaiset työt ovat ruumiillista työtä usein likaisissakin olosuhteissa, mutta kun työt on tehty, ei kotona tarvitse lukea mitään työsähköpostia ym. joutavaa lässytystä. Ja kyllä tuollaisen työn oppii jos vain haluaa ja ei pelkää käyttää omia voimiaan työskentelyyn.

Vierailija
144/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä useampi haluaa kelan lihapatojen ääreen, kun vielä ehtii. Tuilla on mukava elellä vaikka etelän lämmössä.

Vierailija
145/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti hitaimmat huutelevat vielä "menkää töihin!"

Ei sellaista nousukautta,että vempulat menee töihin,näin se vaan on.

Vierailija
146/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minimipalkalla saa ammattilaista.

onko suomessa 17e minimipalkka???? mulla 14e tunti kaupassa.taidat olla kelan rahoilla oleva tapatyötön.

Suomessa ei ole laissa mitään minimipalkkaa.

Vierailija
147/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanu työhakemuksiin palkkatoiveeksi 13 e/tunti. On kuulemma liikaa sekin. 

Vierailija
148/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen 9 e päivä on ok. T: työnantajat

Vierailija
149/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanu työhakemuksiin palkkatoiveeksi 13 e/tunti. On kuulemma liikaa sekin. 

mut äskeine kirjoittaja vakuutteli et kortistosta suoraa töihin tuleva  hankkii heti 17e tunti.

Vierailija
150/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lamassa ollaan ja tullaan olemaan pitkään. 1991-1994 on tullut takaisin, nyt vaan puuttuu 1990-luvun tunnelma :D

Saat osan tuosta tunnelmasta takaisin kun alat tehdä kotiviiniä, 30 litran pönttö vain pulputtamaan :D

Vierailija
151/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sairas tahti minimi palkalla.

Tahti on kyllä sairas mutta palkka hyvä ja ylityöt maksetaan pilkulleen oikein. Kyllä näin nelikymppisenä raittiina henkilönä jaksaa tehdä rahaa.

Ja raitiskin vielä! Toiset joutuu sinunkin puolestasi ottamaan alkoholia. Toivottavasti omatuntoasi kolkuttaa aamuisin kun heräät ilman krapulaa. 

Vierailija
152/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko suomessa 17e minimipalkka???? mulla 14e tunti kaupassa.taidat olla kelan rahoilla oleva tapatyötön.

Asentajaksi opiskelevalle oppisopimusopiskelijalle maksetaan tuo 17€ tunnissa. 25€ tunnissa on osaavan asentajan tai kirvesmiehen palkka, eli 4000€ kuussa. Siihen pitää osata jo tehdä itse ja nopeasti, tai sitten on alan vaihto edessä. Kyllä kortistosta saa 17€ tuntipalkallakin ihan hyviä tyyppejä, m

Varmaan joo silloin kun kyseessä spessumpi asennustyö. Tuolla työmailla vilisee kyllä näitä 10e/h heppuja kun duunit myydään niin halvalla ettei ole varaa kun näihin nuoriin harjoittelijoihin joita kukaan ei opasta ja jälki on sen mukaista. Alihankkija tekee parempaa tiliä kun myydään näitä halpoja kavereita mahdollisimman monta niiden kalliimpien ammattilaisten sijaan. 

Vierailija
153/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen 9 e päivä on ok. T: työnantajat

Ettehän te sitä edes maksa vaan lypsätte yhteiskunnalta. Hävetkää! 

Vierailija
154/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ammattiliitot neuvottelevat käytössä olevat palkkatasot. Liian pienet palkat on kuitenkin Orpon hallituksen syytä. 

Tässä kiteytettynä vasurihenkisen punakaartilaisen taloustietämys.

Vierailija
155/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ammattiliitot neuvottelevat käytössä olevat palkkatasot. Liian pienet palkat on kuitenkin Orpon hallituksen syytä. 

Tässä kiteytettynä vasurihenkis

Ja nyt hallitus on estämässä työntekijöitten ammattiliittoja neuvottelemasta enää! Lailla halutaan estää myös että valtakunnansovittelijan kädet. TADAA SÄ PÄÄSIT MAALIIN! 

Vierailija
156/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin paikkoihin olenkin hakenut, mutta koskaan ei ole mitään vastausta tullut. Luultavasti ajattelevat ettei työ ei sovi naiselle. 

Kyllä sopii mutta ovat niin hiton nihkeitä palkkaamaan naisia kun se vaatii omien sosiaalitilojen järjestelyä ja reissussa ei voi majoittaa samaan kämppään miesten kanssa. Jotkut pelkää että tulee me toi-ongelmia.

Oikeasti nuo on vain järjestelykysymyksiä mutta se on helpompi valittaa työvoimapulaa kun viitsiä vähän nähdä vaivaa. 

Vierailija
157/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin jo 2022 syksyllä että lamaa ja suursotaa kohden ollaan menossa, tilanne tulee vain pahenemaan ja sodat leviämään kun uutta maailmanjärjestystä diktatuurit ovat luomassa.

Kyseessä on isot rahat ja monen kansakunnan tulevaisuus on katkolla

Työttömänä naisena saa onneksi lähteä maasta. 

mut varo muissa maissa ei ole aikuisille tällästä täys ylläpitoa työtätekevien rahoilla saatat joutua töihin jotta voit elää se voi tulla järkytyksenä.

Menen oikein mielelläni töihin. Ulkomailla ei ole ikärasismia työnhaussa. 

Haha ha! 

Vierailija
158/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, tai pikemminkin suomalaisia taidetaan valmistella Venäjän vallan alaisuuteen. Uudessa maassa ei vanhal valtion asioilla ole enää merkitystä.

Vierailija
159/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vähentää työttömyyttä, ei lisätä sitä. 

Vierailija
160/195 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta talousjärjestelmää ei kannata pitää kepulikonsteilla pystyssä.