Työttömyys kasvaa nyt hurjalla vauhdilla
https://yle.fi/a/74-20073627?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Yhtäkkiä ollaan syöksykierteessä. Hallitus saanee 100000 uutta TYÖTÖNTÄ hyvinkin nopeasti.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.
sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.
Kannattaisiko maksaa kunnon palkkaa osaaville ihmisille? Minä en muuta tee kuin hinkkaan ovenkahvoja ja vaihdan roskapusseja näin yksinkertaistetusti ja saan yli 14e tunti ilman lisiä. Kävin 8kk kurssin ammattitutkintoni eteen. Asentaja, oli mikä tahansa on varmasti opiskellut paljon enemmän kuin minä. Kokeile vaikkapa 27e tunti, niin ei tunnu ammattilaisen halveksunnalle.
Ihan hyvä palkka tuo on, talotekniikan tes mukainen ja nousee kyllä ajan kanssa. Terv putkiasentaja (työtön)
Hallitus haluaa 25 tuntisen työpäivän. Sunnuntailisä tarkoittaa 26 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
miks puhut paskaa täällä? ootko lapsi?.hallitus pikkase potkii laiskoja kelan elättejä työelämään ni hirveä itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.
sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.
mikä firma?
onko vaikea päästä`?
Soviteltua päivärahaa ja asumistukea leikataan huhtikuussa eikä sairaat ja eläkeläiset saa enää avustajaa.
Mutta onhan meillä omaishoidontuki, jolla voi jäädä puolisoaan hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ministerien pitäisi nyt hankkia Suomeen ulkomaisia investointeja sen sijaan, että lopettavat täältä kohta koko teollisuus- ja teknologia-alat, niin että jäljelle jää vain sote-työpaikat julkiselle sektorille?
Kuka hullu Venäjän rajanaapuriin investoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miks puhut paskaa täällä? ootko lapsi?.hallitus pikkase potkii laiskoja kelan elättejä työelämään ni hirveä itku.
Niin siis missä ne työpaikat on, jossa maksetaan palkkaa jolla tulee toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitääkö nekin etsiä valmiiks.ihme etten ole ollu työttömänä kun 4kk elämän aikana ja ikää 41v mut tunnen samanikäisiä ketkä ei ole vielä töitä löytäny.
Puolisollani on tietoa, taitoa ja vuosien kokemusta eri työaloilta. Silti ei kelpaa nyt kenellekkään työnantajalle, koska IKÄ (58v) eikä sitä KORKEAKOULU tutkintoa. Täällä suomessa työnantajat katsoo liikaa tuohon koulutusstatukseen, ei siihen, onko hakevalla työntekijällä vankkaa kokemusta kyseiseltä alalta. Ei ihmekkään ettei täällä työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rankka päivä takana. Ja kova pakkanen. Pitää ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rankka päivä takana. Ja kova pakkanen. Pitää ymmärtää.
ihan helppo oli.ja sisä hommii.rahat loppu tuki pelleltä se kiukuttaa mut ymmärrän ettei noilla hiluilla elä.
Vierailija kirjoitti:
Puolisollani on tietoa, taitoa ja vuosien kokemusta eri työaloilta. Silti ei kelpaa nyt kenellekkään työnantajalle, koska IKÄ (58v) eikä sitä KORKEAKOULU tutkintoa. Täällä suomessa työnantajat katsoo liikaa tuohon koulutusstatukseen, ei siihen, onko hakevalla työntekijällä vankkaa kokemusta kyseiseltä alalta. Ei ihmekkään ettei täällä työllisty.
Juu, valtiolla pääsee tavishommiin, mutta asiantuntijalla pitää olla AMK tutkinto.
eikö täällä ole aina ollu iso lauma työttömii oli töitä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
eikö täällä ole aina ollu iso lauma työttömii oli töitä tai ei.
Työkokeilusta ei saa palkkaa, mutta ei mene eläkemaksua
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia vuodessa ja rahasto on 200 miljardia eli riittää 7 vuotta. Tuoton on miinuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee hallitus, kun edessä on lama ja kansan köyhtyminen?
No leikkaa tietenkin työttömiksi jääviltä, heidän lapsiltaan, yksinhuoltajilla, opiskelijoilta, pienipalkkaisilta... tämä on jo silkkaa pahuutta, ei mitään muuta.
Silläkö se talouskasvu alkaa kun joutilaiden tukia nostetaan ? Epäilen.
Ei.
Silti tukia ei tule vähentää, vaan työnteosta pitäisi tehdä kannattavampaa niin ettei siitä rangaista.
Suojaosaa pitäisi mieluummin nostaa eikä poistaa. Kuka kaikki ne osa-aikatyöt tekee, jos sen joutuu tekemään käytännössä ilmaiseksi ja silti joutuu hakemaan toimeentulotukea.
Tiedän työttömiä, jotka tekee pimeitä töitä ja esim diilaa ja myy lääkkeitä, kasvattaa pilveä, ostaa ja myy tupakkaa ja alkoholia. Mullakin on pillereitä mistä saisi kadulla rahaa.
Tää suojaosan poisto tulee vaan lisäämään rikollisuutta ja työttömyyttä. Kaikki eivät pysty töihin ollenkaan, kaikki eivät pysty kokoaikaduuniin, ja heillä olis kova halu tehdä elantonsa eteen töitä, mutta miksi tehdä jos se ei ole kannattavaa?
Mä olen pitkäaikaistyötön vaikka kovasti haen. Oikeasti mut lasketaan mt-ongelmien vuoksi työkyvyttömäksi, mutta haenpa silti. Edellinen työpaikkalekuri katsoi mua hämmentyneenä ja kysyi olenko omasta mielestäni työkykyinen. Sanoin että en todellakaan, mutta hitto mä haluan yrittää. Ja hyvin se meni. Mutta jos kaikki mun diagnoosit ja ongelmat olisi kyselty jossain ennen niin mua ei olis edes päästetty haastatteluun.
Ja jos nyt ehdotetaan kaikkien tukien poistoa, kukaan arvaa mitä siitä seuraisi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ministerien pitäisi nyt hankkia Suomeen ulkomaisia investointeja sen sijaan, että lopettavat täältä kohta koko teollisuus- ja teknologia-alat, niin että jäljelle jää vain sote-työpaikat julkiselle sektorille?
Älä nyt neuvo Orpoa kun se ei kuule mitään vaan vastaa joka asiassa, meillä on hyvä hallitusohjelma ja siitä pidetään kiinni, saman toistaa vaikka mummunsa kysyis sunnuntaikahveilla että mitä ny Petteri kuuluu. Eikö EK:lla ole muita sanomia siihen Petterin kasettiin, edes sanamuotoa vaihdettaisiin?
Jos työikäiset tekee 9 euron hommia niin miten eläkerahaston käy?
Yhtäkkiä sanotaan, että eläkerahat on loppu.
minä arvaan .laiskinki paska lähtistöihin tai opiskelis jos tuet poistettais.
Tässä maassa ei riittävästi kannusteta työntekoon. Käsittämätöntä, että edes Suomen kaikkien aikojen oikeistolaisin hallitus ei tähän kykene.