Työttömyys kasvaa nyt hurjalla vauhdilla
https://yle.fi/a/74-20073627?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Yhtäkkiä ollaan syöksykierteessä. Hallitus saanee 100000 uutta TYÖTÖNTÄ hyvinkin nopeasti.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Persut pääsi hallitukseen niin alkoi tapahtua! Hyvä Riikka, laita nyt tämä maa polvilleen!
Kokoomuksen talouspolitiikkaa ne tekee. Täytyy olla tappio, jos ei tätä tiedä. Tosin sitä ihmettelen, että miten ne on noin puudeleita? Paljon melua tyhjästä. Kokoomus ei taas ole saanut aikaiseksi koskaan muuta kuin taantumaa ja nyt näytetään menevän lamaan. Sitä ihmettelen, etteivätkö ne ikinä opi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin palkata työntekijöitä mutta en saanut ketään töihin. Työttömät halusi heti palkkaa 4000 euroa ilman kokemusta.
joo näin on mut 37.21e päivä kyl riittää kun kotona makoilee mut palkka aina liijan pieni ja erillaisii naurettavii syitä miksei voi ottaa työtä vastaan.
Mikä siinä työnteossa noin innostaa olemaan yhteiskunnan asialla?
onneks tukia leikataan ni valkenee sullekkin pummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin palkata työntekijöitä mutta en saanut ketään töihin. Työttömät halusi heti palkkaa 4000 euroa ilman kokemusta.
joo näin on mut 37.21e päivä kyl riittää kun kotona makoilee mut palkka aina liijan pieni ja erillaisii naurettavii syitä miksei voi ottaa työtä vastaan.
Mikä siinä työnteossa noin innostaa olemaan yhteiskunnan asialla?
onneks tukia leikataan ni valkenee sullekkin pummi.
Kiitos vaan pummittelusta. Terv. 40-vuotta töitä tehnyt.
ketä kiinostaa joku helvetin työ vuonna 2024
Vierailija kirjoitti:
Tällaisena aikana pitäisi elvyttää eikä leikkoa kaikkea riekaleiksi.
Joo, lainaa vaan helvetisti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.
sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.
Ei minimipalkalla saa ammattilaista.
onko suomessa 17e minimipalkka???? mulla 14e tunti kaupassa.taidat olla kelan rahoilla oleva tapatyötön.
Asentajaksi opiskelevalle oppisopimusopiskelijalle maksetaan tuo 17€ tunnissa. 25€ tunnissa on osaavan asentajan tai kirvesmiehen palkka, eli 4000€ kuussa. Siihen pitää osata jo tehdä itse ja nopeasti, tai sitten on alan vaihto edessä. Kyllä kortistosta saa 17€ tuntipalkallakin ihan hyviä tyyppejä, mutta sitten ne pitää kouluttaa alusta pitäen hommiin ja sitä taas ei moni yrittäjä ehdi tai osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Minä painan ylitöitä joka viikko, kun ei ole työntekijöitä riittävästi saatavilla.
sama .firma etsii 4 asentajaa mut ei löydy.alku palkka 17e tunti.on näköjää nii kivaa olla työttömänä ettei kiinosta.
Kannattaisiko maksaa kunnon palkkaa osaaville ihmisille? Minä en muuta tee kuin hinkkaan ovenkahvoja ja vaihdan roskapusseja näin yksinkertaistetusti ja saan yli 14e tunti ilman lisiä. Kävin 8kk kurssin ammattitutkintoni eteen. Asentaja, oli mikä tahansa on varmasti opiskellut paljon enemmän kuin minä. Kokeile vaikkapa 27e tunti, niin ei tunnu ammattilaisen halveksunnalle.
Ihan hyvä palkka tuo on, talotekniikan tes mukainen ja nousee kyllä ajan kanssa. Terv putkiasentaja
Sadat taloyhtiöt pääkaupunkiseudulla ei saa yhtiölainaa remontteihin.
Oi joi, voi voi
Arkijärki sanoo hei että tää on hyvä! Ei jmlt me kuollaan kaikki
Nyt jaetaan yli 55 vuotiaille ja 60 täyttäneille, jopa 100 prossan tukia, jos vaan menevät vaikka yhdistyksiin. Aivan älytöntä ja vaan sen takia, että on niin hirvee työvoimapula.
Jakaisvat tukiaan nuorille. sellaisille, jotka ei oo kokaan ollu töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa tässä maassa tapahtuu??
Miten on yhtäkkiä kaikki sössitty aivan pilalle?
Koska äänestäjät eivät viitsineet opetella miten tämä systeemi toimii, vaan uskoivat ja äänestivät kaiken maailman p,a,s,k,a,n puhujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minimipalkalla saa ammattilaista.
onko suomessa 17e minimipalkka???? mulla 14e tunti kaupassa.taidat olla kelan rahoilla oleva tapatyötön.
Asentajaksi opiskelevalle oppisopimusopiskelijalle maksetaan tuo 17€ tunnissa. 25€ tunnissa on osaavan asentajan tai kirvesmiehen palkka, eli 4000€ kuussa. Siihen pitää osata jo tehdä itse ja nopeasti, tai sitten on alan vaihto edessä. Kyllä kortistosta saa 17€ tuntipalkallakin ihan hyviä tyyppejä, m
asentajaksi opiskeleva ja kortisto hemmo saa heti 17e tunti nii varmaa joo tuleppa todellisuuteen sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ukraina on tärkein.
db
Niin muuten onkin. Jos Ukraina häviää me olemme jonossa seuraavina. Putin on järjiltään eikä Nato pelota enää.
Vierailija kirjoitti:
Menkääs nyt työttömät Pummeroiset töihin siitä.
Työpaikallasi on siis vajausta työvoimasta, kertonet halukkaille sen paikan niin sinne TULEE porukkaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden kasvu ei todellakaan ole tämän hallituksen vika. Ahneet ay-mafian edustajat tähän on meidän maan vienyt ja ansaitaan kyllä kaikki mitä tästä seuraa. Oikein hykerrellen seuraan millon saadaan seuraava ilmotus että tehdas suljetaan ja kaikki duunarit kortistoon. Eikä tänne kukaan järkevä investoi ja luo uusia työpaikkoja. Jos joku palstalla pohtii työntekijän palkkaamista niin ei kannata tässä maassa. Ammattiliittojen henkilökunnan päivät kevenee kun jäsenistöstä pääsee eroon. Ei tarvii neuvoa ja kuunnella ulinoita vaan voi keskittyä syömään pullaa.
Mitä älytöntä aivopieru sontaa juuri luin?!
Työttömyys siis johtuu siitä, että työntekijöillä on edes jotain oikeuksiakin?
Palkkataso on jo 15-20 vuodessa ajettu täysin alas, kun ay-liike on liikaa nuoleskellut työnantajien suuntaan!
Omalla alallani, lähtöpalkat ovat samalla tasolla, kun minä aloitin työurani 23 vuotta sitten!!
Ja sitähän palkkaa ne yritykset yrittävät minullekin tarjota, jos uuteen paikkaan haen! =D
Sitten kitistään, kun ei saa tekijöitä!
Jos nyt ei ole resursseja palkata tai investoida, se johtuu vain ja ainoastaa yrittäjien loputtomasta ahneudesta!
Onhan se nyt mukavampi saada ilmaistyöntekijöitä, kun valtio maksaa palkkakulut!
Joten kun ei äo. riitä ku suoltamaan sontaa näppäimistöltä, niin kannattaa jättää kirjoittelu väliin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sairas tahti minimi palkalla.
Yleensä on kyse tuosta, myös työskentelyolosuhteet voivat olla hirveät. Olen nyt tehnyt 10 vuotta raskasta ja vaarallista työtä, joka tehdään ulkona ja lämpötila vaihtelee talven -30 asteesta kesän noin 55 asteeseen, koska aurinko pääsee paistamaan esteettä työpisteisiin. Tämä tapahtuu Suomen suurimman hiilidioksidintuottajan alueella. Lopetan tuossa työssä pian, koska en kestä enää yhtään kesää tuossa kuumuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voi tulla asentelemaan! Tradenomi olen, mutta eiköhä nuo sähköt asennu kun vaan asenne on oikea!
Asennushommat voivat tarkoittaa myös erilaisten koneiden ja laitteiden paikalleen asennusta. Tuollaiseenkin oppii tekemällä, kunhan joku kokenut on opastamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kielletään työttömyys ja määrätään lakia rikkoneillle rikollisille sakko ensimmäisellä kertaa, toisella kertaa vankeustuomio ja kolmannella kertaa karkotus Suomesta. Luulisi että tuolla keinolla saadaan maanpetturi työttömät kuriin.
Samalla karkotetaan myös ne työnantajat jotka eivät palkkaa työttömiä töihin ja jos eivät maksa riittävää palkkaa. Saataisi ne riistäjät kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan työllisiä oli vuoden 2023 lokakuussa 31 000 vähemmän kuin vuosi sitten.
Työ- ja elinkeinotoimistoissa ja kuntakokeiluissa oli joulukuun lopussa yhteensä 297 600 työtöntä työnhakijaa. Se on 37 200 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
Kovaa vauhtia tosiaan työttömyys lisääntyy tämän hallituksen toimesta!
Noihin Tilastokeskuksen lukuihinhan pitää lisätä ainakin 100 000, koska kaikkia käytännössä työttömiä ei lasketa työttömiksi virallisissa yhteyksissä. Tuo johtuu siitä, että ne oikeat luvut ovat niin hirveitä.
Mielenkiintoista, että Suomi on oikeastaan syösykierteessään käytännössä yksin. Ettei vain sinimustalla olisi asian kanssa jotain tekoa.