Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäisen sairauspäivän palkattomuus tulee pitkittämään sairauslomia

Vierailija
08.02.2024 |

Sijaisia tarvitaan lisää ja työnantajalle se tuottaa lisää vaivaa ja kustannuksia. Aivan järjetön hanke. 

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aivan, koska kostat työnantajalle sen palkattoman vapaan."

Palkattomina päivinä ei tarvitse tehdä töitä, koska työnantaja ei maksa palkkaa. Enkä kosta, mene töihin, kun olen parantunut.

Niin, siis vastasin sille joka sanoi että saikku pidentyy jos eka päivä on palkaton. Silloin ollaan pidempään pois koska pitää kostaa työnantajalle se palkaton päivä. Tauti kestää saman ajan kuin ennenkin, mutta sairausloma on pidempi koska KoKo RaHaLLa NyT sItTeN.

Niin, minä olen mennyt takaisin töihin puolikuntoisena etenkin silloin, jos on perjantai. Ajattelen, että kestän kyllä, kun voin toipua viikonloppuna. Jatkossa en tee niin.

Olin kerran kipeä, mutta kun sain lääkäriajan vasta kello kolmeksi iltapäivällä, menin töihin. Työpäivä oli kyllä karmea, kun tuntui, että en jaksa. Lääkärissä löytyikin keuhkokuume. Olen myös ollut parissa isossa leikkauksessa, joista sain sairauslomaa kuukauden. Menin kummallakin kerralla takaisin töihin muutama päivä ennen sairausloman loppua. Hauku vaan lusmuksi.

Vierailija
102/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksikää sitten parempi keino houkutella krapulaiset töihin.

Ei palkata sellaisia, joilla on (erityisesti arkisin) krapulaa, näin yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei ole varaa ottaa yhtään palkatonta päivää? Mulle jää vuokran ja vaatimattoman ruoan jälkeen noin 15e tilille, eli pakko mennä töihin jos sairastuu.

Pidän sitten huolen siitä, että sairaana TARTUTAN töissä kaikki muutkin, näin saavat mitä tilaavat.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aivan, koska kostat työnantajalle sen palkattoman vapaan."

Palkattomina päivinä ei tarvitse tehdä töitä, koska työnantaja ei maksa palkkaa. Enkä kosta, mene töihin, kun olen parantunut.

Niin, siis vastasin sille joka sanoi että saikku pidentyy jos eka päivä on palkaton. Silloin ollaan pidempään pois koska pitää kostaa työnantajalle se palkaton päivä. Tauti kestää saman ajan kuin ennenkin, mutta sairausloma on pidempi koska KoKo RaHaLLa NyT sItTeN.

Aika moni tunnollinen työntekijä menee puolikuntoisena töihin. Eli on vain sen yhden päivän pois ja sitten töihin. Mutta nyt, kun ensimmäisestä sairaspäivästä tulee palkaton, työntekijä luonnollisesti katsoo, että hänen on järkevämpää toipua rauhassa. En osaa ajatella, että tämä olisi  sen enempää työntekijän kosto työnantajaa kohtaan kuin ensimmäisen sairaslomapäivän palkattomuus olisi työnantajan kosto työntekijää kohtaan, koska työntekijä sattui sairastumaan. 

Vierailija
105/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei palkata sellaisia, joilla on (erityisesti arkisin) krapulaa, näin yksinkertaista.

Persuilta menisi työpaikat alta, kun eivät voi vaststustaa kaljaveron halpuuttamaa kaljaa

Vierailija
106/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavoitteen, mutta onko päivän saikuttajat isompi ongelma kuin päätöksen mahdolliset seuraamukset? Pandemian aikana ihmiset oppi edes vähän pysymään kotona, eivätkö tule työpaikalle tartuttamaan muita. Toisaalta kotipäivä saattaa myös hillitän, ettei tauti mene pahemmaksi. 

Vierailija
107/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee pitkittämään. Itse tulen juuri pienellä palkallani toimeen. Ei todellakaan ole varaa menettää yhdenkään päivän palkkaa. Harva flunssa kolmessa päivässä täysin talttuu eli jos sinne lääkäriin pitää raahautua, niin kyllä sieltä sairaslomaa sen 5 päivää saa. Työnantajalle tästä tosiaan tulee lisäkustannuksia. Jatkossa jokainen flunssa tuo vähintään viikon sairasloman. 

En ymmärrä hallituksen järjenjuoksua. Meidän työpaikalla saikuttajat on otettu tarkempaan syyniin. Näin muiden ei tarvitse kärsiä ja saikuttajakin saa ehkä apua ongelmiinsa. 

Ai. Minun flunssani ei kestä sen kauempaa, oli eka päivä sitten palkaton tai palkallinen.

Sehän meissä on se vissi ero. Sinä hyväksikäytät systeemiä ja

Millähän luulet, että heidät laitetaan ruotuun? No sillä, että aletaan vaatia jokaiselta jokaisesta poissaolosta saikkulappu, eli poistetaan kaikilta lupa olla poissa omalla ilmoituksella 1-3 päivää.

Eli tästä lähtien sinä lähdet tervkeskukseen 39 asteen kuumeessa ja ripulipskat housuissa ja maksat siitä yhden päivän palkallasi.

Vierailija
108/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

107:lle vastauksena

En mä kyllä saikun takia oo menny lekuriin koskaan, ihan netin kautta oon kertonu oireet ja lähettävät sitten saikkulapun. Lekuriin pääsee vasta jos ei itekseen lähe paranemaan.

Vierailija
109/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan selvä, että yhden päivän poissaolo olisi järjetön, vaikka esim. migreeni talttuisikin. Kannattaa olla poissa kerralla vähintään 3 päivää tai esimerkiksi jos on selkä kipeä, vaikka kaksi viikkoa. 

Miksi?

Koska menettää vain sen yhden päivän palkan, mutta saa lomailla enemmän.

Etkö tähän mennessä ole saanut toipua rauhassa?

Ja nimenomaan, lusmuille kyse on lomailusta.

SairausLOMA. Oletko kuullut sellaista sanaa? 

Vierailija
110/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli hallitus päättää, että ensimmäinen saikkupäivä on palkaton, niin näillä palkoilla minun on ainakin pakko mennä sairaana töihin.Siinä kyllä sitten muita ihmisiä kuolee samalla, mutta se on ilmeisesti hallituksen mielestä samantekevää. Teen töitä yli 70 v monisairaiden ihmisten parissa.

Vierailija
111/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunkaltaisesi hyväuskoiset typerykset ovat heille tässä oiva apu. Tulet pettymään, kun huomaat, että se maanantaina krapulainen jatkaa kuten ennenkin, oikeastaan pahemmin, koska hän on tosiaan valmis maksamaan yhdestä rokulipäivästä, kun vielä paremmalla omallatunnolla voi käyttää 2 muuta perään. Eikä työkaveritkaan sitä niin vinoon katso, koska kaikkia vtuttaa alkaa maksamaan siitä, että krapulaista ei millään saada edes puhutteluun ja jokainen tunnollinenkin maksaa pienestä palkastaan tästä työnantajalle hyvitystä.

Nauratti, tässä kommentissa kaikuu kokemus. Se on justiinsa noin, eli ellei työnantajalla ole oikeasti tahtoa ja osaamista tarkkailla käytöstä ja puuttua päihdeongelmiin, ei siinä mitkään koko porukan yhden päivän palkattomat auta.

Nämä, ketkä päihdeongelmillaan kuormittavat työyhteisöjä pelaavat ihan eri säännöillä kuin muu porukka. Heidän kuuluisikin näin ollen ainoastaan työnantajan ongelma, ei muiden työntekijöiden.

Vierailija
112/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan selvä, että yhden päivän poissaolo olisi järjetön, vaikka esim. migreeni talttuisikin. Kannattaa olla poissa kerralla vähintään 3 päivää tai esimerkiksi jos on selkä kipeä, vaikka kaksi viikkoa. 

Miksi?

Koska menettää vain sen yhden päivän palkan, mutta saa lomailla enemmän.

Etkö tähän mennessä ole saanut toipua rauhassa?

Ja nimenomaan, lusmuille kyse on lomailusta.

SairausLOMA. Oletko kuullut sellaista sanaa? 

Niin juuri. Tarkoitus on toipua, ei "lomailla enemmän".

Vierailija
113/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee pitkittämään. Itse tulen juuri pienellä palkallani toimeen. Ei todellakaan ole varaa menettää yhdenkään päivän palkkaa. Harva flunssa kolmessa päivässä täysin talttuu eli jos sinne lääkäriin pitää raahautua, niin kyllä sieltä sairaslomaa sen 5 päivää saa. Työnantajalle tästä tosiaan tulee lisäkustannuksia. Jatkossa jokainen flunssa tuo vähintään viikon sairasloman. 

En ymmärrä hallituksen järjenjuoksua. Meidän työpaikalla saikuttajat on otettu tarkempaan syyniin. Näin muiden ei tarvitse kärsiä ja saikuttajakin saa ehkä apua ongelmiinsa. 

Ai. Minun flunssani ei kestä sen kauempaa, oli eka päivä sitten palkaton tai palkallinen.

Sehän meissä on

Tuo olisi kaikkein paras vaihtoehto, mutta sitä ei jostain syystä käytetä. En ymmärrä miten omailmoitussaikku käsitteenä on edes olemassa, järjetön systeemi.

Normaali aikuinen ihminen ei sairastu vatsatatutiin koska pesee kätensä, toim. huom. Jos sairastuu niin vaipat voi laittaa kun kulkee paikasta toiseen.

Vierailija
114/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli tästä lähtien sinä lähdet tervkeskukseen 39 asteen kuumeessa ja ripulipskat housuissa ja maksat siitä yhden päivän palkallasi."

Niinkö luulet? Terveyskeskuksiin soitetaan ensin ja sinne ei edes huolita tarttuvia tauteja sairastavia. Saa soittoajan lääkärille/hoitajalle ja saikkulappu tulee postissa. 

Vierailija
115/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kyllä järjettömin lammaskansa, jonka tunnen. Mitä ikinä vain ylhäältä päin keksitään, sitä rynnätään määkien toteuttamaan vastaan panematta.

Tällä kertaa ollaan maanantain-krapulalaisten työnteon parantamisen talkoissa! Näihin talkoisiin osallistuu jokainen vastuuntuntoinen kansalainen, vain työnantajien ei tartte!

Vierailija
116/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vetäsit taikurin hatusta tämmöisen hajatelman?

Vierailija
117/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

107:lle vastauksena

En mä kyllä saikun takia oo menny lekuriin koskaan, ihan netin kautta oon kertonu oireet ja lähettävät sitten saikkulapun. Lekuriin pääsee vasta jos ei itekseen lähe paranemaan.

Niin juuri tämmöisen se työnantaja lopettaa, zoom-palaverissa on aivan liian helppoa feikata. Se alkaa vaatimaan läsnäoloa terkkarin luona, koska sillä tavalla todistat olevasi oikeasti kipeä. Siellä netissä voi kato se krapula mennä flunssasta liian helposti, kun kuvassa ei ole haju ja tärinä.

Vierailija
118/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep .pakko köyhän venyttäää sairasloma ainakin viikon mittaiseksi. Ja se aika pimeissä hommissa. Ainoa vaihtoehto.

Vierailija
119/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaali aikuinen ihminen ei sairastu vatsatatutiin koska pesee kätensä"

Juu käsiä pesemällähän ne taudit poissa pysyy, sehän on nähty. 

Vierailija
120/192 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata päästää krapulan puolelle. Pikku loikkareita ja Sisulla Siitä selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi