Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä hajoaa esim ovenkahva tai suihkusta osa niin kuka korjaa?

Vierailija
07.02.2024 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistöhuolto korjaa. Sellaista se on taloyhtiössä.

Ei korjaa! Huoltoyhtiö korjaa rikkoutumia jotka kuuluvat taloyhtiön vastuulle. Oven kahva ja suihku osat ei kuulu talolle. Tai voi huoltoyhtiö korjatakin, mutta laskuttaa rikkojaa.

Meillä kuuluu kyllä alkuperäiset hanat ym. taloyhtiölle. Asutaan asossa. Jos itse menee vaihtamaan, niin sen jälkeen ei kuulu enää taloyhtiölle.

Vierailija
62/78 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nainen. Olen paljon miestäni kätevämpi käsistä ja harrastan puutöitä ja fillareiden rakentelua muutenkin. Mieheni vastuulla on tietokoneet, koska hän hanskaa ne parhaiten. Mua ei kiinnosta tapella tietotekniikan kanssa yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken mihin taloyhtiössä on lupa.

Huoltomies kävi korjaamassa vessan lavuaarin vuotavan hanan, olisin sen itsekin osannut ja tiivisteet vaihtaa, mutta...  Itse vaihdoin suihkun letkun ja suihkupään.

Patteritkin osaan ilmata, mutta kun ei saa...

Ovenkahvat sisäovista irrotin maalauksen vuoksi ja laitoin takaisin. Osaan siis myös maalata ja tapetoida ja perfektionisti kun olen, työn jälki on parempaa kuin monella remonttireiskalla.

Vaihdan myös auton renkaat, osaan lisätä öljyä ja pissapojan täyttää ;)

N 65v

Vierailija
64/78 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä asu muita kuin minä. Pakko itse korjata ellei halua maksaa ammattiauttajalle. Olen jo aika taitava kaikissa perinteisesti miesten hommiksi mielletyissä tehtävissä.

Vierailija
65/78 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten hajoaa. Mutta jos ruuvit löystyy, niin osaan kyllä itsekin korjata.

Yleensä meillä kahvat retajaa kuukausia ja taas kuukausia, pahimmillaan vuosia, hanat vuotaa jne. Mies osaa kyllä, mutta syitä löytyy satoja, miksi ei ole tehnyt tai ei tee.

Vierailija
66/78 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan.

Vierailija
67/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kaiken mihin taloyhtiössä on lupa.

Huoltomies kävi korjaamassa vessan lavuaarin vuotavan hanan, olisin sen itsekin osannut ja tiivisteet vaihtaa, mutta...  Itse vaihdoin suihkun letkun ja suihkupään.

Patteritkin osaan ilmata, mutta kun ei saa...

Ovenkahvat sisäovista irrotin maalauksen vuoksi ja laitoin takaisin. Osaan siis myös maalata ja tapetoida ja perfektionisti kun olen, työn jälki on parempaa kuin monella remonttireiskalla.

Vaihdan myös auton renkaat, osaan lisätä öljyä ja pissapojan täyttää ;)

N 65v

Juku sä oot kätevä. Mä oon vaan paneloinut ja laittanut parketteja siis maalauksen ja listoituksen lisäksi.

Vierailija
68/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö. Tulevat jo samana päivänä.

Vierailija
69/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiinteistönhoitaja kotona, mutta se kokoaa kotona lähinnä vaan tietokoneita.

Vierailija
70/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse, yksin kun asun. Tosin kun vielä asuin eksän kanssa yhdessä niin minähän se silloinkin niin sanotut kuluvat osat korjasin tai vaihdoin. Ja olen nainen.

Vierailija
71/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yleensä, mutta jos asia ei tapahdu minun makuun tarpeeksi ripeästi niin korjaan itse. Miehellä on parempi sietokyky rempallaan olevien paikkojen suhteen, joten sitä sattuu toisinaan. 

Vierailija
72/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistöhuolto korjaa. Sellaista se on taloyhtiössä.

Ei korjaa! Huoltoyhtiö korjaa rikkoutumia jotka kuuluvat taloyhtiön vastuulle. Oven kahva ja suihku osat ei kuulu talolle. Tai voi huoltoyhtiö korjatakin, mutta laskuttaa rikkojaa.

Meillä kuuluu kyllä alkuperäiset hanat ym. taloyhtiölle. Asutaan asossa. Jos itse menee vaihtamaan, niin sen jälkeen ei kuulu enää taloyhtiölle.

Meillä kyllä meni myös hanan vaihto taloyhtiön piikkiin, en muista mikä siinä oli vikana mutta jokin. Ovenkahvat vaihdettiin kyllä ihan itse (väliovien, ulko-ovesta en tiedä). 

Vierailija
73/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakämpissä kun olen asunut, olen itse korjannut kaiken pienen. esim vaihtanut pari katkennutta terassin ovenkahvaa, paikannut vuotavan tiskialtaan ja huvittavimpana... olin kaatunut päissään ja hajottanut eteisen peilin. Onneksi olin lasifirmassa töissä niin sain leikattua, hiottua ja laitettua vastaavanlaisen paikalleen. :D

Vierailija
74/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöhuolto. Hanaan en koske vaikka korjata osaisikin. Osat tulee kiinteistöhuollon kautta ja vastuu sen korjauksesta on asukkaan Ilmoituksen jälkeen taloyhtiöllä.

Kahvan voin korjata, jos uusi tarvitaan tilaan kiinteistöhuollon.

Omassa tuvassa ite tietenkin. 

Vierailija
75/78 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkupää on jengalla, ihan helposti voi kiertämällä vaihtaa 

Vierailija
76/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka kohdalla se hajoaa. Tytöt ovat jo aikuisia, joten onnistuu heiltäkin. Eri asia, jos tarvitaan jotain erikoisempia työkaluja, joita on vain perheen ammattiasentajalla.

Vierailija
77/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken korjaa huoltomies meillä. Itse ei kannata edes mennä ropaamaan mitään koska pois muuttaessa tulee lasku perään jos löytyy lopputarkastuksessa jotain omia virityksiä. Vaikka osaisin korjata ite niin ilmoitan silti huoltoon.

Vierailija
78/78 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mies, jos on kotona. Mut jos ei ole ja löydän asiaan sopivan työkalun niin hoidan itse. 

N48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi