Jos teillä hajoaa esim ovenkahva tai suihkusta osa niin kuka korjaa?
Kommentit (78)
Minä korjaan kaiken mihin saa taloyhtiössä itse koskea, koska olen taitavampi käsistäni kuin puolisoni. Pidän kuitenkin aika tarkasti huolta siitä, että en koske mihinkään mikä on huoltoyhtiön vastuulla, koska jos sattuu itse tekemään virheen korjaushommissa, mahdolliset vahingot siirtyvät aika nopsasti omaan piikkiin.
Vähän riippuu. Yleensä mä (insinööri) selvittelen ja hankin osat ja mies (teknikko) asentaa... ihan kuin työelämässäkin. Kyllä mäkin noista mainituista selviäisin mutta mies tykkää näpertää.
Minä korjaan, vaikka olen 72 v. naisihminen. Ei tommoisiin kikkeliä tarvita.
Kiinteistöhuolto Nissiseltä joku. Ei siellä ole ketään vakituista juuri meidän taloyhtiötä varten.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistöhuolto korjaa. Sellaista se on taloyhtiössä.
Ei korjaa! Huoltoyhtiö korjaa rikkoutumia jotka kuuluvat taloyhtiön vastuulle. Oven kahva ja suihku osat ei kuulu talolle. Tai voi huoltoyhtiö korjatakin, mutta laskuttaa rikkojaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asuu, jos taloyhtiö, hanat ja suihku kuuluvat ehdottomasti taloyhtiön vastuulle, eikä sitä ole edes lupa teeitse-miesten ja naisten korjata, muuten voi tulla miljoonan euron lasku, jos sattuu vesivahinko, eikä vakuutukset korvaa. Sama Okt, valtuutettu ammattimies korjaa, jos haluaa vahingon sattuessa vakuutuksesta korvauksia.
Ja ovenkahvat korjaa asukas, mies tai nainen.
Meillä on koiranpentu ja pari viikkoa sitten naisena "korjasin" ovenkahvan, ettei koira pysty avaamaan ovia. Toisaalta en ymmärrä, mitä ovenkahvassa on korjaamista, paitsi joskus ruuveja kiristellä ja sen osaa tehdä 5v lapsi.
Ei! Taloyhtiön vastuulle kuuluu suihkun sekoittaja, mutta suihkupää ja suihkuletku kuuluvat osakkaan vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Mä oon aina kotona, luult minä.
Asutaan rivitalossa ja meidän naapurustossa asuu monitoimimies.
Veloittaa 50 e tunti. Mä voin laittaa viestiä tämä on mennyt rikki. Yleensä tulee töiden jälkeen käymään, tutkii ja seuraavana päivänä tuo varaosan ja korjaa. 3 pikakäyntiä maksaa 50 e.
Kysyn aina maistuisko ruoka, ei oo ottanut, mutta kahvia ja pullaa on saanut ja kotiin vienyt myös pullaa. En valita. Loistojuttu.
Otti kerran mieheni seinäkellon. Sanoi hänpä katsoo. Toi monen kk päästä takas, oli putsannut, nyt toimii. Sanoi pullakahvit jos saa.
Mites ne verot.
Minä eli mies korjaa. Ei naisellani ole kädentaitoja korjata ja käyttää ruuvimeisselii.
Minä korjaan kotona kaiken m 72 v
Taloyhtiöissä asuvien kannattaa tutustua taloyhtiön vastuunjakotaulukkoon jossa on määritetty kenen vastuulle mitkäkin asiat kuuluvat. Yhtiöjärjestyksessä on määritetty noudatetaanko taulukkoa ja onko sen osalta mahdollisesti tehty jotain poikkeuksia.
Tietysti itse kun yksikseni talossa asustelen.
Minä tietysti vaikka kiinteistöhuolto on kieltänyt kaikki puuhastelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan korjaa mitään vessan oven ripaa.
Kyllä todellakin korjaa.
Minä, olen vaimo ja äiti. Joku dippi-inssi pilviveikko mitään osaa, kun on peukku keskellä kämmentä ja isänsä passannut aikuisikään asti. mitään ei pojat saanu siinä perheessä tehdä, kun isänsä osaa kaiken, muut ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asuu, jos taloyhtiö, hanat ja suihku kuuluvat ehdottomasti taloyhtiön vastuulle, eikä sitä ole edes lupa teeitse-miesten ja naisten korjata, muuten voi tulla miljoonan euron lasku, jos sattuu vesivahinko, eikä vakuutukset korvaa. Sama Okt, valtuutettu ammattimies korjaa, jos haluaa vahingon sattuessa vakuutuksesta korvauksia.
Ja ovenkahvat korjaa asukas, mies tai nainen.
Meillä on koiranpentu ja pari viikkoa sitten naisena "korjasin" ovenkahvan, ettei koira pysty avaamaan ovia. Toisaalta en ymmärrä, mitä ovenkahvassa on korjaamista, paitsi joskus ruuveja kiristellä ja sen osaa tehdä 5v lapsi.
kahvojen välissä,on neliskanttinen metallitanko, joka kuluu käytön myötä vuosien saatossa ja joku päivä kahvat ei vaan avaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei korjaa! Huoltoyhtiö korjaa rikkoutumia jotka kuuluvat taloyhtiön vastuulle. Oven kahva ja suihku osat ei kuulu talolle. Tai voi huoltoyhtiö korjatakin, mutta laskuttaa rikkojaa.
Normi kulumisen aiheuttamat viat, oven kahvat ja lukkorungot korjaa meillä huolto, taloyhtiön piikkiin. Se on eri asia jos ovi on potkittu hajalle.
Näin meidän taloyhtiön vastuunjako taulukossa.
Minä tai lapset, ei ole miestä. Tosin joku suihku kuuluu tässä kyllä taloyhtiölle.
Mies, minä tai lapset. Riippuu korjattavasta asiasta.
Talkkari. Onneksi on.