Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki oli korottaa työmarkkinatukea kun asumistuki vähenee saman verran?

Vierailija
15.11.2022 |

Sellainen temppu taas kerran. Hyöty nolla euroa korotuksesta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä kelpaa, koska en asumistukea saa, kun omaisuutta.

Vierailija
2/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki työttömät saa asumistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus haluaa pienentää asumistukimenoja joten tämä on oiva ratkaisu eikä vaikuta köyhimpien kokonaistilanteeseen mitään.

Vierailija
4/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisessä asumistuessa ei ole mitään omaisuusrajaa ollut vuosiin. Vain eläkkeensaajan asumistuessa edelleen on.

Miten voi saada työmarkkinatukea, mutta ei yleistä asumistukea? Kummassakin on vaatimuksena alhaiset tulot.

Vierailija
5/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit töihin ja maksaisit elämisesi ja asumisesi ihan itse? Jos olet täysi-ikäinen ha työkykyinen niin ei ole mitään tekosyytä elellä muiden siivellä.

Vierailija
6/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos menisit töihin ja maksaisit elämisesi ja asumisesi ihan itse? Jos olet täysi-ikäinen ha työkykyinen niin ei ole mitään tekosyytä elellä muiden siivellä.

Mihin töihin mennään noin vain?

Vierailija
7/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisessä asumistuessa ei ole mitään omaisuusrajaa ollut vuosiin. Vain eläkkeensaajan asumistuessa edelleen on.

Miten voi saada työmarkkinatukea, mutta ei yleistä asumistukea? Kummassakin on vaatimuksena alhaiset tulot.

Haettiin vaimon kanssa asumistukea ja lausunto oli "painukas vit..." Omakotitalo on syntiä.

Sähkölasku 6500€ vuodessa vanhoilla halvoilla hinnoilla, niin sinne häviää toisen tulot. Kärvistellän sitten toisen tulolla vajaa 7000€ ja sukanvarresta säästöjä.

Seuraava sähkösopimus jos hinnat ovat nämä, niin ei selvitä sitten millään...

Vierailija
8/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työtön hakee 4 työtä kuukaudessa, työttömän tiedot on Te toimistossa ja kukaan työnantaja ei hae sieltä helpotusta työvoima pulaansa.

Eli onko pääsi täynnä paskaa, vai tyhmäkö olet!

Vierailija
9/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta saatu alle satasen eläke, laski asumistukea saman verran, eli en saa mitään korotuksia, sillen sitä teki töitä aikoinaan jotta kela saa mun eläkettä:). Jotain Kellalla on niin pielessä!!

Vierailija
10/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät ei tarvitse eikä saa asumistukea, joka on oikeasti muuten vuokrasunotsijoittajan tuki. Tukihan ei ole työttömän käytössä vaan käy vain työttömän tilin kautta ja päätyy asuntosijoittajalle. Tyämarkkinatuen korotus taisi olla 20 euroa kuukaudessa työttömyyskorvauksen ollessa näin 570 euroa. Voisi korottaa edes sen verran kuin eläkkeitä eli siihen tuhanteen euroon.

Vierailija
11/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä korotuksia muka tullut tai päätetty?

Vierailija
12/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin mennään noin vain?

Suuret ikäluokat meni kansakoulupapereilla töihn. Silloin vain mentiin töihin ja asunnot maksoi kymppitonnin. Siitä tulee kun suuret ikäluokat määkii menkää töihin. Ei ne muusta tiedä.

Vierailija
13/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloon tai osakehuoneistoon saa myös yleistä asumistukea. Lukee ihan Kelan sivuilla. Ne tulot on se ainoa asia mikä merkitsee siinäkin.

Edelleen en ymmärrä, miksi ei saisi yleistä asumistukea, jos saa työmarkkinatukea.

Vierailija
14/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa asumistukea, (joissain harvoissa tapauksissa korkoihin tms., muttei itse "asumiseen" eli kunnostukseen, lumitöihin, lainanlyhennykseen, hulevesimaksuihin, jätemaksuihin jne) vaan pitäisi asua vuokralla.

Eli todellisuudessa se on vuokratuki. 

Työttömiä tosiaan asuu omistusasunnoissakin, mitä jotkut ei tunnu aina käsittävän.

Vierailija
15/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itselläni palkan kanssa. Pyysin tiettyä palkkaa ja sain, juttu vaan keikahti niin päin että asumistuki pieneni ja verot nousi ja saankin käteen vähemmän kuin ennen. Lisäksi saan kuitenkin sen verran asumistukea että seuraavakin palkankorotus laskee vain asumistukea, enkä itse hyödy mitään.

#kannustinloukku

Vierailija
16/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloon tai osakehuoneistoon saa myös yleistä asumistukea. Lukee ihan Kelan sivuilla. Ne tulot on se ainoa asia mikä merkitsee siinäkin.

Edelleen en ymmärrä, miksi ei saisi yleistä asumistukea, jos saa työmarkkinatukea.

Puolison tulot huomioidaan myös.

(Meillä mies ei saanut työttömänä asumistukea ok-taloon, tosin tämä on omistusasunto, ei vuokraomakotitalo.) Itse olin kirjastoalalla, eli ei mitenkään suuret tulot, vaan ennemmin pienet, mutta tarpeeksi isot, ettei euroakaan tullut.

Vierailija
17/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes vaivautuu menemään Kelan sivuille, niin selviää. Vuokratukiväitteeltä taisi pudota pohja samantien.

https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki-eri-asumismuotoihin#omakotitalo

Vierailija
18/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edes vaivautuu menemään Kelan sivuille, niin selviää. Vuokratukiväitteeltä taisi pudota pohja samantien.

Omaan asuntoon saa asumistukea sähköön, veteen ja lämmitykseen. Mutta ei todellisten kulujen mukaan niihinkään. Lainanhoitoon tai vastikkeeseen ei saa mitään. Eli huomattavasti vähemmän kuin vuokralaiset, jotka saa asunistukea, joka sitten siirtyy vuokranantajan lainanlyhennykseen. Eli joo, sijoitusasuntoihin sitä tavallaan saa.

Vierailija
19/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan asuntoon saa asumistukea sähköön, veteen ja lämmitykseen. Mutta ei todellisten kulujen mukaan niihinkään. Lainanhoitoon tai vastikkeeseen ei saa mitään. Eli huomattavasti vähemmän kuin vuokralaiset, jotka saa asunistukea, joka sitten siirtyy vuokranantajan lainanlyhennykseen. Eli joo, sijoitusasuntoihin sitä tavallaan saa.

Asuntolainan korkoihin saa ja taloyhtiölainan lyhennyksiin.

Vierailija
20/25 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela laskee ne hoitomenot ok-taloon ihan oman päänsä mukaan, ja sitten on omavastuu.

Minäkään en takuueläkeläisenä enää saa asumistukea, kun on se noussut viime vuosina niin paljon.

No, pari viimeistä vuotta sain kympin/kk, silläpä sitä maksellaan veroja ja sähkölämmityksiä, jätehuoltoja ja vakuutuksia.

Nyt on pidettävä lämmöt 10 asteen alapuolella ja pilkkihaalari päällä.

Että se siitä asumistuesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi