Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskooko te- toimiston työntekijät jos kirjoitan työllistymissuunnitelmaan hakeneeni neljää työpaikkaa vaikken ole lähettänyt ensimmäistäkään

Vierailija
07.02.2024 |

Vai pitääkö niille lähettää kopioita hakemuksista? Jos siis olisi oikeesti hakenut jotain paikkaa?

Riittääkö jos kertoo että olen soittanu johonkin työpaikkaan?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei kuule kiinnosta v.ttuakaan.

Vierailija
2/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae oikeasti töitä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lähettäisi? Helppohan ne on tehdä. Teet vain tarpeeksi huonon hakemuksen ja se siitä.Vähän kirjoitusvirheitä siellä täällä.

Vierailija
4/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ilmoitat mitä työpaikkaa olet hakenut ja kirjoitat päivämäärän ja työnantajan nimen niin on ok. 

Vierailija
5/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö ne oikeasti tarkasta että on hakenut niitä paikkoja? eilö se ole siinä tapauksessa täysin turha järjestelmä joka vain kyykyttää työnhakijaa joka voisi hakea samoja paikkoja ilmoittamatta niitä sinne omasuunnitelmaan.

Vierailija
6/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Vierailija
7/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei kuule kiinnosta v.ttuakaan.

Tämä.  Kyllä ne tietää, ettei ap:n kaltaisille totaaliluusereille työ kelpaa. 

Vierailija
8/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ilmoitat mitä työpaikkaa olet hakenut ja kirjoitat päivämäärän ja työnantajan nimen niin on ok. 

Ottaako te- toimiston tyypit yhteyttä työ antajiin tarkistaakseen että olenko hakenut paikkaa?

Entä jos soitan työnantajille, miten sen sitten todistaa?

Vierailija
9/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kuntakokeiluun eikä mun kai enää tarvitse tehdä noita hakemuksia.

Vierailija
10/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole työntekijöitä tarkistamaan että onko haettu niihin paikkoihin vai ei, ja toisekseen en tiedä onko edes laillista sellaista tietoa jakaa työnantajan puolelta. Saattaa olla että työhakemukset kuuluvat yksityistietoihin joita ei noin vain jaella eteenpäin.

Työkkärillä ei ole mitään erityisoikeuksia sen suhteen, sinäkin voit soittaa vaikka Keskon johtoon ja kysyä onko Matti Meikäläinen lähettänyt teille työhakemusta. Heillä ei ole oikeutta sitä kertoa

Vierailija
11/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö ne oikeasti tarkasta että on hakenut niitä paikkoja? eilö se ole siinä tapauksessa täysin turha järjestelmä joka vain kyykyttää työnhakijaa joka voisi hakea samoja paikkoja ilmoittamatta niitä sinne omasuunnitelmaan.

Eivät tarkista. Luuletko että olisi sellaiseen aikaa?

Vierailija
12/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako te- toimiston tyypit yhteyttä työ antajiin tarkistaakseen että olenko hakenut paikkaa?

Entä jos soitan työnantajille, miten sen sitten todistaa?

Voihan te-tston ihminen soittaa tarkistussoiton myös sille, jolle olet ilmoittanut soittaneesi. 

Vierailija
13/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita aina vuokrafirmoihin että haen töitä äläkä esittele itseäsi, olet ainakin hakenut töitä

Vierailija
14/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole työntekijöitä tarkistamaan että onko haettu niihin paikkoihin vai ei, ja toisekseen en tiedä onko edes laillista sellaista tietoa jakaa työnantajan puolelta. Saattaa olla että työhakemukset kuuluvat yksityistietoihin joita ei noin vain jaella eteenpäin.

Työkkärillä ei ole mitään erityisoikeuksia sen suhteen, sinäkin voit soittaa vaikka Keskon johtoon ja kysyä onko Matti Meikäläinen lähettänyt teille työhakemusta. Heillä ei ole oikeutta sitä kertoa

Ja voit miettiä mitä tapahtuisi työkkärin numeroille/sähköposteille jos ne alkaisi pommittamaan työpaikkoja jokaisesta velvoittavasta hakemuksesta. Aika nopeasti menisi numerot estoon ja sähköpostit roskapostiin.

Vierailija
15/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuvittelet että ne niitä tarkastaisi,,soittelemalle työpaikoikolle tyyliin että onkos se Maija meikäläinen joka on meillä asiakkaana hakenut teille töihin.

Vierailija
16/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lähettäisi? Helppohan ne on tehdä. Teet vain tarpeeksi huonon hakemuksen ja se siitä.Vähän kirjoitusvirheitä siellä täällä.

No jos olisin paholaisen asianajajana hetken, niin on parempi varmaan olla hakematta paikkoja kuin tehdä tahallaan huonoja hakemuksia, koska jos ap sitten joskus oikeasti haluaa töihin, ei hän ole rekrytoijien mustalla listalla feikkihakemusten vuoksi.

Vierailija
17/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Vierailija
18/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit huoletta laittaa ne 4 hakemusta/kk, ei sinua kuitenkaan valita, ellet ole juuri sen tehtävän kokenut ammattilainen tuoreella koulutuksella tai työkokemuksella. Minä olen laittanut kiinteistönhoitajan töihin hakemuksia kymmeniä, koska minulla on sen alan koulutus 2000-luvun alusta, mutta ei sen alan työkokemusta. Ei yksikään hakemus ole johtanut edes työhaastatteluun. En sitten tiedä, onko tuo 50+ ikä joku este työllistymiselle. Ymmärrän kyllä, jos joku nelikymppinen hakija kuukauden työkokemuksella menee ohitseni. Näin itsekin valitsisin, jos olisin työnantaja.

Vierailija
19/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kpl / kk. 

Jatkossa kaikki työttömät kuuluvat "kuntakokeiluun" eli työllistämispuoli siirtyy te-tstolta kunnalle.

Vierailija
20/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla lailla pitää tehdä kuin ennenkin. Tarkista omista tiedoistasi, millainen työnhakuvelvollisuus sinulla on. Joillakin se on 4 paikkaa kuukaudessa, joillakin jotain muuta. Minulla esimerkiksi on tällä hetkellä velvollisuus mennä tutustumaan kuntouttavan työtoiminnan paikkaan, ei muuta. (En ole työkykyinen.)