Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskooko te- toimiston työntekijät jos kirjoitan työllistymissuunnitelmaan hakeneeni neljää työpaikkaa vaikken ole lähettänyt ensimmäistäkään

Vierailija
07.02.2024 |

Vai pitääkö niille lähettää kopioita hakemuksista? Jos siis olisi oikeesti hakenut jotain paikkaa?

Riittääkö jos kertoo että olen soittanu johonkin työpaikkaan?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen te-toimiston palkkalistoilla ja voin kertoa että ap:n henkilötiedot on tämän aloituksen perusteella selvitetty ja tuet katkaistu.

Vierailija
42/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää haen ne pakolliset mutta koska ei oo tullu vastaan kivoja töitä niin pistän niin paskan hakemuksen ettei tartte pelätä haastattelukutsua... Mutta olen kuitenkin "hakenut".;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu luottamukseen. Suurin osa työttömistä haluaa työllistyä, joten hakemusten jäljittäminen olisi turhaa. Sitten on ap:n kaltaiset palstatrollit jotka ei työllisty eikä työllistyessään pysty pitämään työpaikkaa, tähän alempaan eliömuotoon on turha resursseja käyttää

Vierailija
44/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston it järjestelmä ilmoittaa vastuuvirkailijalle automaattisesti mikäli velvoitteita ei ole sovitusti noudatettu. Miten virkailija toimii on eri asia.

Vierailija
45/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeteltiin tässä työkaverin kanssa joka siis on samassa tilanteessa kuin minä, että miksi hänen ei tarvitse ilmoittaa/ hakea työpaikkoja mutta minun tarvitsee. Molemmilla siis työt loppunut samaan aikaan talvella ja jatkuu samaan aikaan keväällä. Minua ei haittaa koska mielenkiintoisia työpaikkoja on joihin olen hakenutkin. Riippuu kai paljon virkailijasta että mitä päätetään tehdä.

Vierailija
46/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston it järjestelmä ilmoittaa vastuuvirkailijalle automaattisesti mikäli velvoitteita ei ole sovitusti noudatettu. Miten virkailija toimii on eri asia.

Siis miksi kukaan EI tekisi hakemusta kun se on niin helppoa tulla ei valituksi töihin? 

Vierailija
47/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ilmoitat mitä työpaikkaa olet hakenut ja kirjoitat päivämäärän ja työnantajan nimen niin on ok. 

Ottaako te- toimiston tyypit yhteyttä työ antajiin tarkistaakseen että olenko hakenut paikkaa?

Entä jos soitan työnantajille, miten sen sitten todistaa?

Välillä on yhteydessä 

Vierailija
48/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietosuojalaki suojaa työtöntä niin, että työvoimatoimisto ei voi kysyä työnantajalta, onko ao. hlö hakenut töitä. Koska silloin paljastuu, että hakija on te-toimiston asiakas. Tätä tietoa viranomainen ei saa  työnantajalle kertoa.

Mitä väliä vaikka kysyy. Lopputulos on sama, hakenut töihin, mutta ei ole tullut valituksi. 

Vierailija
49/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ilmoitat mitä työpaikkaa olet hakenut ja kirjoitat päivämäärän ja työnantajan nimen niin on ok. 

Ottaako te- toimiston tyypit yhteyttä työ antajiin tarkistaakseen että olenko hakenut paikkaa?

Välillä on yhteydessä 

Olkoon yhteydessä tai ei, lopputulos on silti sama, hakenut töihin, mutta ei ole tullut valituksi.

Vierailija
50/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei te-toimiston työntekijät, ainakaan työnhakuvalmentajat tajua yhtään mitään niistä työpaikoista ja niiden vaatimuksista.

Minua on neuvottu hakemaan montaa työpaikkaa, joihin on vaatimuksena täysin erilainen koulutus ja joita minun on ollut siksi täysin toivotonta saada. Mutta ei se mitään, edellinen työpaikkani oli niin äärimmäisen toksinen että vaikka selviydyin siellä määräaikani ja nauroin aina matkalla pankkiin palkan ansiosta, saan melkein paniikkikohtauksen aina kun ajattelenkin uuteen työyhteisöön tai mihinkään uuteen ryhmään joutumista. 

Vierailija
51/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haen vain pakolliset enkä yhtään sen enempää. Mitään ylimääräistä en tee. Vastaus on aina kuitenkin sama, hakenut, mutta ei ole tullut valituksi.

Vierailija
52/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha rasti laittaa niitä neljää hakemusta kuukaudessa. Tai vaikka kymmentä. Vie aikaa noin vartin etkä kuitenkaan pääse töihin. Tämä on vain sellainen kyykkyyn-ylös toistoharjoitus. Oikeisto luulee ihmisten olevan laiskoja ja tällä kyykyttämisellä ovat onnellisia ja saavat siitä tyydytystä niin pienestä sekin on kiinni. 

Vierailija
53/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin että olen muka hakenut eri mäkkeihin töihin. Sinne varmaan tulee muutenkin niin paljon hakemuksia. En jäänyt kiinni ikinä.

Vierailija
54/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla ei muuten ole velvollisuutta eikä oikeutta jakaa tietoja työnhakijasta kolmannelle osapuolelle ilman lupaa mutta silti kannattaa hakea niitä neljää paikkaa koska se on pieni vaiva.

Vierailija
55/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työkokeilussa, niin pitääkö hakea silti neljään paikkaan kuukaudessa?

Vierailija
56/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa en tee mitään ylimääräistä. Olkoot sitten kyse pakollisesta työnhakemisesta ja töiden tekemisestä. Teen vain ne asiat, jotka on pakko ja joista maksetaan. Mitään ylimääräistä en ilmaiseksi tee.

Vierailija
57/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpö löpöä. Mutta ennen piti tosiaan ilmoittaa,että on hakemut esim. ehdotettuun paikkaan tiettyyn päivämäärään mennessä. Muistan tuon,kun olin jopa ilmoittanut, mutta en kuulemma ollut oikeaan päivämäärään mennessä. Oikeata päivämäärään ei meinannut löytyä edes puhelinsoitolla, kun henkilöstöllä oli nähtävästi erilaisia ohjeistuksia henkilöittäin.

Parin kuukauden selvitys sitten ilman rahoja, vaikka olin hakenut määräajassa. No rahat sitten takautuvasti kuitenkin. 

Vierailija
58/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo muuten sanoa, että ei kannata välittää säännöistä. Oman moraalin mukaan voi yleensä mennä, paitsi silloin kun toisella on sun rahat mistä voi sitten sanoa saatko ne vai ei, niin ehkä vähän tekee mieli tehdä sääntöjen tai oikeastaan lakien mukaan. 

En oikein tykkää ihmisistä, jotka väittää, että joku ei ole ollut vaan tarpeeksi kova tai pitänyt puoliaan. Jos esim. tilanne, jossa viranomainen on tehnyt väärän päätöksen, oiminut jopa lakien vastaisesti voit tietenkin suoraa yrittää purnata ja valittaa ja oikaista, mutta ei se aina mitään muuta ,vaikka kuinka hyvä puhuja olisit. Oikeuteen voi viedä, mutta ne on pitkiä prosesseja. 

Vierailija
59/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietosuojalaki suojaa työtöntä niin, että työvoimatoimisto ei voi kysyä työnantajalta, onko ao. hlö hakenut töitä. Koska silloin paljastuu, että hakija on te-toimiston asiakas. Tätä tietoa viranomainen ei saa  työnantajalle kertoa.

Mitä väliä vaikka kysyy. Lopputulos on sama, hakenut töihin, mutta ei ole tullut valituksi. 

Ihan vaikka se, eivät ihmiset halua, että työantaja tietää, että nostaa työttömyyskorvausta.

Töitä voi hakea, vaikka on kotona ilman te-korvauksia. Hoitaa lapsia, ollut kevytyrittäjä tms. Toisille työantajalle voi olla vaikutusta, että on te-toimiston asiakas.

Vierailija
60/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä eivät ota, mutta jos jostain syystä herää epäilys ettei asiakas oikeasti ole hakenut töitä, TE-toimistolla on oikeus tarkistaa asia ko. työnantajalta. Ja on myös oikeus se tieto saada, koska liittyy asiakkaan toimeentuloon/sen mahdolliseen katkaisuun.

Ja tämä on fakta. Vänkääjät voi tutustua lakiin. 

Laitapa linkki kyseiseen lain kohtaan.