Uskooko te- toimiston työntekijät jos kirjoitan työllistymissuunnitelmaan hakeneeni neljää työpaikkaa vaikken ole lähettänyt ensimmäistäkään
Vai pitääkö niille lähettää kopioita hakemuksista? Jos siis olisi oikeesti hakenut jotain paikkaa?
Riittääkö jos kertoo että olen soittanu johonkin työpaikkaan?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ilmoitat mitä työpaikkaa olet hakenut ja kirjoitat päivämäärän ja työnantajan nimen niin on ok.
Ottaako te- toimiston tyypit yhteyttä työ antajiin tarkistaakseen että olenko hakenut paikkaa?
Entä jos soitan työnantajille, miten sen sitten todistaa?
Yleensä eivät ota, mutta jos jostain syystä herää epäilys ettei asiakas oikeasti ole hakenut töitä, TE-toimistolla on oikeus tarkistaa asia ko. työnantajalta. Ja on myös oikeus se tieto saada, koska liittyy asiakkaan toimeentuloon/sen mahdolliseen katkaisuun.
Ja tämä on fakta. Vänkääjät voi tutustua lakiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin kuntakokeiluun eikä mun kai enää tarvitse tehdä noita hakemuksia.
Ihan samalla lailla pitää tehdä kuin ennenkin. Tarkista omista tiedoistasi, millainen työnhakuvelvollisuus sinulla on. Joillakin se on 4 paikkaa kuukaudessa, joillakin jotain muuta. Minulla esimerkiksi on tällä hetkellä velvollisuus mennä tutustumaan kuntouttavan työtoiminnan paikkaan, ei muuta. (En ole työkykyinen.)
Miksi olet työnhakija, jos et ole työkykyinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut kuntakokeilussa muistaakseni vuoden tai 2, ja hakuvelvoite on kyllä koko ajan. Onko sitten eri paikkakunnilla ei säännöt?
Ei, vaan eri työnhakijoilla on eri säännöt, joihin vaikuttavat mm. sairaudet, työkyky ja paikkakunnan työllisyystilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla lailla pitää tehdä kuin ennenkin. Tarkista omista tiedoistasi, millainen työnhakuvelvollisuus sinulla on. Joillakin se on 4 paikkaa kuukaudessa, joillakin jotain muuta. Minulla esimerkiksi on tällä hetkellä velvollisuus mennä tutustumaan kuntouttavan työtoiminnan paikkaan, ei muuta. (En ole työkykyinen.)
Työnhakijoissa on tuhansia työkyvyttömiä asiakkaita. Ja on oltavakin, koska sitä kautta saa toimeentulon jos on esim. sairauspäivärahan enimmäisaika jo täynnä ja eläke/kuntoutustuki on hylätty.
Työnhakijoissa voi olla jopa kokoaikaisessa työsuhteessa olevia työkyvyttömiä työnhakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole niin sairas, että pääsisin eläkkeelle. Meitä työkyvyttömiä, joita vain roikutetaan tilastoissa ilman työnhakuvelvoitetta, on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö ne oikeasti tarkasta että on hakenut niitä paikkoja? eilö se ole siinä tapauksessa täysin turha järjestelmä joka vain kyykyttää työnhakijaa joka voisi hakea samoja paikkoja ilmoittamatta niitä sinne omasuunnitelmaan.
Eipä tarkistamiseen oikein ole keinoja. Mitkään resurssit ei tähän riittäisi. Tukia leikkaamalla lusmut saadaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri kirjoittamassa poistettuun ketjuun tätä, sopii tännekin.
Ilmeisesti merkittävä osa työttömistä on työttömänä ja kelan tuilla mieluummin kuin töissä. Tästä porukasta pitäisi suurin osa saada kammettua töihin, vaikkapa tosiaan tukia leikkaamalla.
Itsekö olet töissä, vaikka olet helpostihöynäytettävä höperö? Nämä aloitukset ovat usein oikeiston trolitoimistosta peräisin, koska haluavat uskotella, etteivät työttömät hae töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ilmoitat mitä työpaikkaa olet hakenut ja kirjoitat päivämäärän ja työnantajan nimen niin on ok.
Ottaako te- toimiston tyypit yhteyttä työ antajiin tarkistaakseen että olenko hakenut paikkaa?
Yleensä eivät ota, mutta jos jostain syystä herää epäilys ettei asiakas oikeasti ole hakenut töitä, TE-toimistolla on oikeus tarkistaa asia ko. työnantajalta. Ja on myös oikeus se tieto saada, koska liittyy asiakkaan toimeentuloon/sen mahdolliseen katkaisuun.
Sieltä sitten lafka joka sai 500 hakemusta ja heitti 98% suoraan silppuriin alkaakin etsiä sitä yhtä Peran hakemusta puolen vuoden takaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö ne oikeasti tarkasta että on hakenut niitä paikkoja? eilö se ole siinä tapauksessa täysin turha järjestelmä joka vain kyykyttää työnhakijaa joka voisi hakea samoja paikkoja ilmoittamatta niitä sinne omasuunnitelmaan.
Eivät tarkista. Luuletko että olisi sellaiseen aikaa?
Tarkistaa. Sain soiton työkkäristä. Tiedän etteivät tarkista kaikilta. Trendinä olen huomannut että soittavat vain jos on ollut pitkään työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla työnantajana ole mitään velvollisuutta kertoa kenellekään kuka on hakenut minulta töitä. Tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarkistamiseen oikein ole keinoja. Mitkään resurssit ei tähän riittäisi.
Jep. Tarkistetaan vain jos jonkun asiakkaan kohdalla herää vahva epäily. Muuten ei. Ja harvoin näitä on.
Työkkäri ei ole kertaakaan kysynyt minulta viimeisen 4 vuoden aikana minne olen hakenut töihin. Niitä ei tosiaan kiinnosta eikä niillä ole aikaa kysellä kaikilta työttömiltä samaa. Olen muuten hakenut työkkäriinkin 4 kertaa. Olen perustellut hakua hyvällä tietokone osaamisella ja sosiaalisuudella. Ei niitä kiinnosta vastata hakemuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lähettäisi? Helppohan ne on tehdä. Teet vain tarpeeksi huonon hakemuksen ja se siitä.Vähän kirjoitusvirheitä siellä täällä.
No jos olisin paholaisen asianajajana hetken, niin on parempi varmaan olla hakematta paikkoja kuin tehdä tahallaan huonoja hakemuksia, koska jos ap sitten joskus oikeasti haluaa töihin, ei hän ole rekrytoijien mustalla listalla feikkihakemusten vuoksi.
Tekee semmoisiin työpaikkoihin/ammattialoille hakemuksia, jonne ei koskaan ole ajatellut tulla töihin ikinä niin mitään haittaa ei ole mustalle listalle joutumisesta, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Ei kuntakokeilu eroa mitenkään, ihan kuule haette niitä paikkoja yhtä lailla. Mutta kukaan ei niitä hakemisia tarkasta tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarkistamiseen oikein ole keinoja. Mitkään resurssit ei tähän riittäisi.
Jep. Tarkistetaan vain jos jonkun asiakkaan kohdalla herää vahva epäily. Muuten ei. Ja harvoin näitä on.
Kyllä ne aikaisemmin tarkisti eikä siitä tarkistamisesta mitään hyötyä ole heille ollut, sama lopputulos silti tarkasti tai ei.
Uskoo. Ei niillä ole mitään keinoa tarkistaa asiaa.
Kirjoitat samanlaisen hakemuksen ala-astelaisen tikkukäsialalla kuin temppareiden Elmeri rakkaalleen niin voi olla ettei työpaikkoja heru
Ainakin yksi kaveri on tuota tehnyt jo vuosia. Katsoo vain paikat ja ilmoittaa hakeneensa. Ei omista läppäriä tai pöytäkonetta. Puhelimella tekee. Ei toistaiseksi ole kyselty mitään.
Tietosuojalaki suojaa työtöntä niin, että työvoimatoimisto ei voi kysyä työnantajalta, onko ao. hlö hakenut töitä. Koska silloin paljastuu, että hakija on te-toimiston asiakas. Tätä tietoa viranomainen ei saa työnantajalle kertoa.
Minä olen ollut kuntakokeilussa muistaakseni vuoden tai 2, ja hakuvelvoite on kyllä koko ajan. Onko sitten eri paikkakunnilla ei säännöt?