Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskooko te- toimiston työntekijät jos kirjoitan työllistymissuunnitelmaan hakeneeni neljää työpaikkaa vaikken ole lähettänyt ensimmäistäkään

Vierailija
07.02.2024 |

Vai pitääkö niille lähettää kopioita hakemuksista? Jos siis olisi oikeesti hakenut jotain paikkaa?

Riittääkö jos kertoo että olen soittanu johonkin työpaikkaan?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on sallittua, jos ei jää kiinni, mutta kyllä noista takaisinperintää/karenssia pukkaa kun jää kiinni. Helpompaa on vain tehdä ne 4 hakemusta.

Kiinni ei voi jäädä. 

Vierailija
82/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole työntekijöitä tarkistamaan että onko haettu niihin paikkoihin vai ei, ja toisekseen en tiedä onko edes laillista sellaista tietoa jakaa työnantajan puolelta. Saattaa olla että työhakemukset kuuluvat yksityistietoihin joita ei noin vain jaella eteenpäin.

Työkkärillä ei ole mitään erityisoikeuksia sen suhteen, sinäkin voit soittaa vaikka Keskon johtoon ja kysyä onko Matti Meikäläinen lähettänyt teille työhakemusta. Heillä ei ole oikeutta sitä kertoa

Miksi työnantaja ei saisi kertoa viranomaiselle, onko joku hakenut vai ei? Työnhaku ei ole salassapidettävä asia.

Henkilötiedot ovat salassapidettävä asia. Et saa luovuttaa kenenkään henkilötietoja kolmannelle osapuolelle ilman asianosaisen suostumusta. Eli työnantaja rikkoo lakia, jos luovuttaa henkilötiedot työkkärille. Vastaavasti työkkäri rikkoo lakia, jos luovuttaa henkilötiedot työnantajalle tiedustellakseen, onko hakenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae oikeasti töitä? 

Mulla on osa-aika työ ja pakko hakea kokopäivätyötä.

En haluaisi kuitenkaan vaihtaa työpaikkaa, olen tyytyväinen nykyiseen, myöskään työnantajani tai asiakasyritys ei haluaisi menettä minua, joten tuntuu järjettömältä.

Ei sun tarvitse hakea kuin 1 paikkaa kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
84/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeteltiin tässä työkaverin kanssa joka siis on samassa tilanteessa kuin minä, että miksi hänen ei tarvitse ilmoittaa/ hakea työpaikkoja mutta minun tarvitsee. Molemmilla siis työt loppunut samaan aikaan talvella ja jatkuu samaan aikaan keväällä. Minua ei haittaa koska mielenkiintoisia työpaikkoja on joihin olen hakenutkin. Riippuu kai paljon virkailijasta että mitä päätetään tehdä.

Työkaverillasi voi olla esim. sairausloma päällä. Tai hän on lomautettu ja sinulla työt katkenneet kokonaan. Tai joku muu syy mitä ei ole halunnut sulle sanoa.

Vierailija
85/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt paljastuu, että porukka ei oikeasti edes halua työllistyä. Valehtelu ja huijaaminen mielessä ja tukia pitäisi saada.

Vierailija
86/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitä hakea. Nää turhien työhakemusten lähettäjät kuormittaa firmojen rekryä ihan liikaa.

Kuormittakoot. Minulla on vakiolista, vastaanottajana muutama sata yritystä, johon pamautan kerralla kerran kuussa sähköpostihakemuksen. Välillä vaihtelem muutamia sähköpostiosoitteita siihen vastaanottajakenttään.

Vierailija
87/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ilmoitat mitä työpaikkaa olet hakenut ja kirjoitat päivämäärän ja työnantajan nimen niin on ok. 

Ottaako te- toimiston tyypit yhteyttä työ antajiin tarkistaakseen että olenko hakenut paikkaa?

Entä jos soitan työnantajille, miten sen sitten todistaa?

Voihan te-tston ihminen soittaa tarkistussoiton myös sille, jolle olet ilmoittanut soittaneesi. 

Jos sellainen tarkistussoitto joskun tulisi, vastaisin etten todellakaan muista kaikkia soittelijoita tai CV:n lähettäjiä - eikä minulla tietenkään ole aikaa sellaista ryhtyä tarkistamaan.

T: työnantaja

Vierailija
88/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖTTÖMYYSTURVALAKI

VI OSA

ERINÄISET SÄÄNNÖKSET

13 luku

Tietojen saamista ja luovuttamista koskevat säännökset

1

Oikeus tietojen saamiseen

Kansaneläkelaitoksella, työvoimaviranomaisella, elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten kehittämis- ja hallintokeskuksella, työttömyyskassalla sekä tämän lain mukaisella muutoksenhakuelimellä on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta käsiteltävänä olevan asian ratkaisemista tai muuten tämän lain tai Suomea sitovassa sosiaaliturvasopimuksessa tai sosiaaliturvaa koskevassa muussa kansainvälisessä säädöksessä säädettyjen tehtävien toimeenpanemista varten välttämättömät tiedot: (23.3.2023/385)

1) valtion, hyvinvointialueen ja kunnan viranomaiselta sekä muulta julkisoikeudelliselta yhteisöltä;

2) Eläketurvakeskukselta, eläke- ja vakuutuslaitokselta sekä eläkesäätiöltä;

3) työnantajalta, toimeksiantajalta tai muulta työn teettäjältä, työttömyyskassalta, työpaikkakassalta sekä työvoimapalveluiden järjestämisestä annetussa laissa tarkoitetulta koulutuspalvelujen tuottajalta ja muulta oppilaitokselta; (23.3.2023/385)

Vierailija
89/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläkeputkessa ja haen vain yhtä paikkaa/kk. Helppo homma tienata joka kuukausi ansiosidonnaisen verran. Kuitenkin sen hakemuksen joka kuukausi oikeasti teen.

Vierailija
90/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TYÖTTÖMYYSTURVALAKI

VI OSA

ERINÄISET SÄÄNNÖKSET

13 luku

1

Kansaneläkelaitoksella, työvoimaviranomaisella, elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten kehittämis- ja hallintokeskuksella, työttömyyskassalla sekä tämän lain mukaisella muutoksenhakuelimellä on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta käsiteltävänä olevan asian ratkaisemista tai muuten tämän lain tai Suomea sitovassa sosiaaliturvasopimuksessa tai sosiaaliturvaa koskevassa muussa kansainvälisessä säädöksessä säädettyjen tehtävien toimeenpanemista varten välttämättömät tiedot: (23.3.2023/385)

1) valtion, hyvinvointialueen ja kunnan viranomaiselta sekä muulta julkisoikeudelliselta yhteisöltä;

2) Eläketurvakeskuksel

Tämä. Ketjussa tuntuu nyt monelta jankuttajalta unohtuvan että TE-toimiston työntekijät ovat viranomaisia ja heillä on lain suomia oikeuksia  Se on vähän eri asia, kuin että joku naapurin Maija uteliaisuuttaan soittelisi työnantajille.

Vierailija
91/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TYÖTTÖMYYSTURVALAKI

VI OSA

ERINÄISET SÄÄNNÖKSET

13 luku

1

1) valtion, hyvinvointialueen ja kunnan viranomaiselta sekä muulta julkisoikeudellis

Mitäpä jos työnantaja on kyllästynyt työhakemuksien tulvaan, kun firmalla ei ole omillekaan töitä, ja raivostuu kyselystä niin että sanoo, ettei ole vuoteen kukaan hakenut töitä? Tulisikohan tästä sitten karenssi?

Vierailija
92/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä jotkut hiljaiseksi kun tuli lakitekstiä pöytään 😂

Vierailija
93/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ilmoitat mitä työpaikkaa olet hakenut ja kirjoitat päivämäärän ja työnantajan nimen niin on ok. 

Ottaako te- toimiston tyypit yhteyttä työ antajiin tarkistaakseen että olenko hakenut paikkaa?

Entä jos soitan työnantajille, miten sen sitten todistaa?

Yleensä eivät ota, mutta jos jostain syystä herää epäilys ettei asiakas oikeasti ole hakenut töitä, TE-toimistolla on oikeus tarkistaa asia ko. työnantajalta. Ja on myös oikeus se tieto saada, koska liittyy asiakkaan toimeentuloon/sen mahdolliseen katkaisuun.

Ja tämä on fakta. Vänkääjät voi tutustua lakiin. 

Laitapa linkki kyseiseen lain kohtaan.

Yllä on kopioituna. Löydät itse googlella koko lain. Ole hyvä! 😊

Vierailija
94/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on osa-aika työ ja pakko hakea kokopäivätyötä.

En haluaisi kuitenkaan vaihtaa työpaikkaa, olen tyytyväinen nykyiseen, myöskään työnantajani tai asiakasyritys ei haluaisi menettä minua, joten tuntuu järjettömältä.

Ei sun tarvitse hakea kuin 1 paikkaa kolmessa kuukaudessa.

Ei sitäkään. Mulle soittaa puolen vuoden välein ja kehoittaa pyytämään lisätunteja. Vastaus: pyysin jo. "aijaa, hei"

Vierailija
95/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa tietokoneeseen jolla hakea töitä

ap

Vierailija
96/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukia leikataan ja hinnat nousee ymmärrätkö mihin jamaan olet menossa? kohta voit perseillä ihan rauhassa mut ilman rahaa.kivahan se on kerrostalo luukun ikkunasta katella ulos kun ei muuhun ole varaa.

Vierailija
97/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa hakee oikeasti. Itse aloin lähettämään lähinnä oman CV:n kun en jaksanut vuosikymmenestä toiseen tehdä asiallista hakemusta ja käyttää siihen tunteja, kun kuitenkin tulee "valinta ei kohdistunut" viesti takaisin (jos sitäkään).

Ei kestä montaa minuuttia ja työnantajat huomaa että työvoimaa on tarjolla, eikä tartte tuoda orjia kolmansista maista.

Vierailija
98/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Milläs tänne kirjoittelet? Jos vastaat kännykällä niin tarkoittaa sitä että voit hakea myös töitä, toimii samoin kuin tietokone. Aloita vaikka googlesta

Vierailija
99/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Milläs tänne kirjoittelet? Jos vastaat kännykällä niin tarkoittaa sitä että voit hakea myös töitä, toimii samoin kuin tietokone. Aloita vaikka googlesta

Kirjastossa vastaan, tällä koneella ei pääse työkkärin sivuille

ap

Vierailija
100/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika nolo tyyppi ilmoittaa täällä julkisesti elävänsa pienten tukien varassa.mitä kerrostalo luukkuun kuuluu tuleeko kohta hiljaisuus.kiva tietää et olet köyhä ja kohta vielä köyhempi.