Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskooko te- toimiston työntekijät jos kirjoitan työllistymissuunnitelmaan hakeneeni neljää työpaikkaa vaikken ole lähettänyt ensimmäistäkään

Vierailija
07.02.2024 |

Vai pitääkö niille lähettää kopioita hakemuksista? Jos siis olisi oikeesti hakenut jotain paikkaa?

Riittääkö jos kertoo että olen soittanu johonkin työpaikkaan?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne usko kun ne tietää, ettet kelpaisi yhteenkään.

Vierailija
62/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae oikeasti töitä? 

Mulla on osa-aika työ ja pakko hakea kokopäivätyötä.

En haluaisi kuitenkaan vaihtaa työpaikkaa, olen tyytyväinen nykyiseen, myöskään työnantajani tai asiakasyritys ei haluaisi menettä minua, joten tuntuu järjettömältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole työntekijöitä tarkistamaan että onko haettu niihin paikkoihin vai ei, ja toisekseen en tiedä onko edes laillista sellaista tietoa jakaa työnantajan puolelta. Saattaa olla että työhakemukset kuuluvat yksityistietoihin joita ei noin vain jaella eteenpäin.

Työkkärillä ei ole mitään erityisoikeuksia sen suhteen, sinäkin voit soittaa vaikka Keskon johtoon ja kysyä onko Matti Meikäläinen lähettänyt teille työhakemusta. Heillä ei ole oikeutta sitä kertoa

Miksi työnantaja ei saisi kertoa viranomaiselle, onko joku hakenut vai ei? Työnhaku ei ole salassapidettävä asia.

Vierailija
64/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vaikuttaa feikiltä kun siihen on kirjoitettu tuo kopioita. Kaikki hakijat tietävät, että moniin paikkoihin lähetetään sivuston omat valmiit kaavakkeet, joista ei jää mitään tiedostaja tai tekstejä mailiin ym joita voisi jotenkin kopioida tai lähettää eteenpäin.

Vierailija
65/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain juuri mulle määrätyt kaksi paikkaa. Tein hakemukset paikkoihin, jotka todella haluaisin, mutta luultavasti kummastakaan ei kuulu mitään. Vielä jos muutaman muun sopivan keksisi. 

Mikäs tässä hakiessa, mut onhan se vähän kiusallista kun ei sitten mistään paikasta kuulu mitään.

Vierailija
66/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat ainoastaan pistokoe tyyliin ottaa yhteyttä yrityksen rekryyn ja kysyä, hakiko tämä ja tämä sinne?

En ole kuullut, että kenelläkään olisi ollut tällaiseen a. aikaa b. motivaatiota.

ps itse jos olisin tuolla töissä niin jengi joutuis heti töihin, ohjaisin vain työttömät suoraan hommin, haastattelun sopisin ikään kuin työnantajan kanssa suoraan ja henkilöitä vain lähetettäisiin paikalle, ja sopparin kirjoittaisivat ekan työpäivän aloituksen yhteydessä.....eihän tähän pakko ole suostua, eikä tukia ja korvauksiakaan ole pakko ottaa vastaan

Vierailija
67/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly seuloo niitä ilmoituksia eli onko työpaikkoja olemassakaan, hakeeko joku aina samalle työnantajalle jne. Siellä taustalla bitit raksuttavat ja näennäishakijoista syntyy listaa. Ihan hyvä juttu on aina ennen uuden suunnitelman laatmista käydä työttömän kanssa läpi haetut työpaikat ja katsoa parista edellisestä suunnitelmasta sama asia, sieltä ne järjestelmästä löytyvät. Kun Kankkosen koneeseen on haettu jo 3 kertaa eikä moista yritystä ole olemassakaan, alkaa maksajan kanssa neuvottelu petossyytteestä.

Vierailija
68/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri kirjoittamassa poistettuun ketjuun tätä, sopii tännekin.

Ilmeisesti merkittävä osa työttömistä on työttömänä ja kelan tuilla mieluummin kuin töissä. Tästä porukasta pitäisi suurin osa saada kammettua töihin, vaikkapa tosiaan tukia leikkaamalla.

Ensin pitäisi löytää kyllä työnantaja, jolta löytyy halukkuutta palkata työhaluttomia ja/tai auktoriteettivastaisia ja/tai laiskoja henkilöitä. Lisäksi tämä, sanoisinko hieman omalaatuinen, työnantaja pitäisi mieluummin olla yksityinen kuin julkisen sektorin toimija. On siinä pähkinää pureskeltavaksi.

Vierailija
69/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömät ei halua hakea töitä? Minusta etuus pitäisi kääntää niin päin, että sitä saa vasta silloin, kun osoittaa hakeneensa eli on dokumentit ja kuvakaappaukset jne. Nyt siellä haetaan Hanskin suoli & makkaraan neljä kertaa kuukaudessa.

Vierailija
70/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni. Olin myyjänä pienessä myymälässä. Asiakas käveli ohitseni kohti ulko-ovea ja huikkasi että hän laittaa työkkäriin hakeneensa meiltä töitä, moikka! Mitään hakemusta ei siis tullut sähköpostiin tai paperisena, vain tämä huudahdus ovella.

Vierailija
71/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää kirjoittaa sinne TE-palveluiden järjestelmän lomakkeelle haettujen paikkojen tehtävänimikkeet, työnantajan nimet ja hakupäivämäärät. Eli kannatta ainakin kirjoittaa sellaisia paikkoja, jotka ovat oikeasti olleet avoimessa haussa.

Vierailija
72/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat ainoastaan pistokoe tyyliin ottaa yhteyttä yrityksen rekryyn ja kysyä, hakiko tämä ja tämä sinne?

En ole kuullut, että kenelläkään olisi ollut tällaiseen a. aikaa b. motivaatiota.

ps itse jos olisin tuolla töissä niin jengi joutuis heti töihin, ohjaisin vain työttömät suoraan hommin, haastattelun sopisin ikään kuin työnantajan kanssa suoraan ja henkilöitä vain lähetettäisiin paikalle, ja sopparin kirjoittaisivat ekan työpäivän aloituksen yhteydessä.....eihän tähän pakko ole suostua, eikä tukia ja korvauksiakaan ole pakko ottaa vastaan

Mistä löytäisit yhtä monta työpaikkaa kuin on hakijoita? Sulla ei taida olla realistista käsitystä Suomen nykyisistä työmarkkinoista. Ei niitä paikkoja ole. Et onnistuisi saamaan yhtäkään henkilöä töihin noin, koska työnantajat eivät suostu.

Vierailija
73/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäreille ole koskaan annettu mitään rahoja hoitaa oikeasti työttömyyttä. Työntekijät tarkastavat vain, että työtön on käynyt ja kirjautunut työkkäriin omaan työnhakusuunnitelmaan netissä ja laittanut sinne nettiin ne työpaikat, mitä on hakenut ja rastit oikeisiin ruutuihin. Mikäli näin on tehnyt, niin ok. Mitään ei tarkasteta. Mikäli unohtaa tehdä, niin ensin saa moitteet, jos unohtaa toisenkin kerran, niin jotkut pikku rapsut seuraavat eli joku karenssi. Jos aina vaan tyrii, niin pahin mitä voi tapahtua on se, että menettää työttömyyskorvauksen ja joutuu työssäoloehdon verran olemaan töissä, että saa päivärahan takaisin. 

Vierailija
74/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työkokeilussa, niin pitääkö hakea silti neljään paikkaan kuukaudessa?

Olen miettinyt samaa. Töitä ei saa ja hävettää lähettää suunnilleen tyhjää CV:tä kaikkialle, mieluummin hakisi sellaisiin paikkoihin mihin haluaisi ja olisi mahdollista päästä. Nyt varmaan naurunalaisena lähes jokaisessa vuokrafirmassa:(

Työkokeilussa saisi hetken huilata tästä, jos työnhakuvelvollisuutta ei silloin olisi. Toki hakisin töitä mutta vain niihin mihin haluaa ja omat taidot riittävät.

Vierailija
75/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kuntakokeiluun eikä mun kai enää tarvitse tehdä noita hakemuksia.

Tarvitsee hakea samalla tavalla ja,tiedoksi että 4työnhakua /kk ei poistu vaikka julkisesti sitä hehkutettiin että työnantajat hukkuvat työhakemuksiin.

Vierailija
76/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae oikeasti töitä? 

Jos ei ole mitä hakea. Nää turhien työhakemusten lähettäjät kuormittaa firmojen rekryä ihan liikaa.

Vierailija
77/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Hirtä itsesi. Maailma on parempi paikka ilman sinua. 

Vierailija
78/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on työkokeilussa, niin pitääkö hakea silti neljään paikkaan kuukaudessa?

Olen miettinyt samaa. Töitä ei saa ja hävettää lähettää suunnilleen tyhjää CV:tä kaikkialle, mieluummin hakisi sellaisiin paikkoihin mihin haluaisi ja olisi mahdollista päästä. Nyt varmaan naurunalaisena lähes jokaisessa vuokrafirmassa:(

Työkokeilussa saisi hetken huilata tästä, jos työnhakuvelvollisuutta ei silloin olisi. Toki hakisin töitä mutta vain niihin mihin haluaa ja omat taidot riittävät.

Minä en viitsi mennä enää työkokeiluun. Sellaiseen menijä haukutaan somessa, lähipiirissä ja jopa työpaikalla. Ihan järkyttävää kohtelua palkallisilta! Viime paikassa jätettiin ulkopuolelle, naureskeltiin selän takana, että pitäisi saada ekstrapalkkaa kun tulee vaivoiksi"tommosia". Pilkattiin kouluttamattomuutta, ei neuvottu asioissa. Valitettiin kun ei ole antaa tekemistä ym ym, lista on loputon.

Vierailija
79/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on sallittua, jos ei jää kiinni, mutta kyllä noista takaisinperintää/karenssia pukkaa kun jää kiinni. Helpompaa on vain tehdä ne 4 hakemusta.

Vierailija
80/106 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole työntekijöitä tarkistamaan että onko haettu niihin paikkoihin vai ei, ja toisekseen en tiedä onko edes laillista sellaista tietoa jakaa työnantajan puolelta. Saattaa olla että työhakemukset kuuluvat yksityistietoihin joita ei noin vain jaella eteenpäin.

Työkkärillä ei ole mitään erityisoikeuksia sen suhteen, sinäkin voit soittaa vaikka Keskon johtoon ja kysyä onko Matti Meikäläinen lähettänyt teille työhakemusta. Heillä ei ole oikeutta sitä kertoa

Miksi työnantaja ei saisi kertoa viranomaiselle, onko joku hakenut vai ei? Työnhaku ei ole salassapidettävä asia.

Ihmisten yksityisten tietojen levittely on tietosuojalain vastaista.