Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saavuttaa sellaisen itsetunnon, ettei oikeasti välitä yhtään siitä mitä muut ajattelee?

Vierailija
06.02.2024 |

Ei välitä ollenkaan siitä mitä muut ajattelee sinun elämäntavasta, elämänvalinnoista, ulkonäöstä, arvoista, kannanotoista, mielipiteistä. Ei juuri edes uhraa ajatustakaan sille, että mitä muut sinusta ajattelevat. Tietenkin siis edellyttäen, että ei tee muille pahaa tai ole ilkeä tms, eli välittää tottakai kuitenkin siitä, ettei loukkaa ketään tai aiheuta kärsimystä muille. Ymmärrätte varmasti mitä ajan takaa. Miten saavuttaa tällaisen hyvän itsetunnon? 

Kommentit (461)

Vierailija
81/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ulkomaille enkä pidä yhteyttä muutakuin omiin lapsiin . Näin ei tarvi kuunnella muiden turhia mielipiteitä . Itse kuitenkin tietää mikä itselle parhaaksi . 

Vierailija
82/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi oli alkoholisti ja sen tiesi tällä kylällä kaikki. Kasvatti luonnetta. Teen aina oman mieleni mukaan, vaikka kuka sanoisi mitä, kaikissa asioissa, koskien kumppanin valintaa tai mitä tahansa elämänratkaisuja. Itse sitten kärsin myös seuraukset mahdollisista vääristä valinnoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän luontaisesti muita hieman alempana. En siis pahantahtoisesti. Minua kannattelee se mistä suvusta olen. Toki rahaa en vielä keski-iässä ole nähnyt ja se on muutenkin vaatimatonta, kiinteitä kuluja  lähinnä.  Raha ei mielestäni siis liity tähän. 

Tiedostan myös, että eivät muut mitenkään voi tietää sukuni vaiheista tai liittää minua niihin. Silti se jostain syystä kannattelee. 

Miten sulle käy, jos paljastuu, että olet ottolapsi?? 

Vierailija
84/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain itseluottamusta kamppailulajitreeneistä. Mene jollekin itsepuolustuskurssille vaikka. Sitä tajuaa sitten koko kehollaan, että on arvokas.

Kaikki mistä tulee onnistumisen kokemuksia. 

Vierailija
85/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se onkin.

Vierailija
86/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saavuteta. Persoonallisuushäiriöiset esim. psykopaatit eivät välitä mistään. Puuttuu empatiakyky. 

Vierailija
87/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa hengaamaan oudokkien kanssa.

Vierailija
88/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo koulukiusaaminen. Kuulet jatkuvasti kommentteja itsestäsi ja tekemisistäsi, jotka ovat ihan päättömiä. Miten niitä voisi ottaa vakavasti? Tai antaa niiden vaikuttaa siihen mitä haluaa tehdä? Typeriä heittoja, joissa ei ole mitään todellisuuspohjaa. 

Mielestäni aiheeton dissaaminen ja panettelu ovat huono juttu, koska muut, jotka eivät tunne kiusaamisen kohdetta kunnolla, voivat uskoa ne jutut ja arvostella häntä niiden mukaan.

Vierailija
89/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saavuteta. Persoonallisuushäiriöiset esim. psykopaatit eivät välitä mistään. Puuttuu empatiakyky. 

Tuo on eri asia kuin tämä aloitus.

Vierailija
90/461 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut ikä! Vanhenemisessa on siis hyvätkin puolet. Ei tosiaan hetkauta, mitä muut ajattelevat. Ei tarvii meikata eikä miellyttää, vaan saa olla oma itsensä. Ihanaa! Suosittelen kaikille :)

Vierailija
91/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aika ilkeitä kavereita nuorena, ja mikä mua autto siihen vittuiluun oli et mä lähinnä mietin että niissä mun kavereissa oli vikaa, ei minussa.

Eli, rupee siis ajattelemaan että muut on hulluja kun eivät elä kuten sinä. Älä tuo sitä julkisesti esille koska onhan se aika ilkeetä olla sitä mieltä että muitten tapa elää on perseestä ja oma tapa on oikein, mutta huijaa ittees sillä tavalla :D Vedä siis sellainen kevyt ylemmyydentunne peliin.

Narsisti :D 

Vierailija
92/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en oo välittäny muiden ajatuksista enkä välitä vieläkään. En ymmärrä miksi kukaan niin tekisi kun se ei pitäisi vaikuttaa sen enempää kuin mitä ikkunalaudalla istuvan linnun ajatukset.

Vierailija
93/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voit onnitella itseäsi siitä, että olet hyvä ihminen. Pahat ja itsekkäät ihmiset eivät murehdi siitä, mitä muut ajattelevat heistä. 

Vierailija
94/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin yhdeksän vuotta koulukiusattuna oleminen antaa hyvän suhteellisuudentajun. 

SAMA, olin koulukiusattu/hakattu, nyt yli 50v,  kyllä sen aistii kun joku tekemässä sinusta silmätikkuaan.

Vierailija
95/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on auttanut ikä! Vanhenemisessa on siis hyvätkin puolet. Ei tosiaan hetkauta, mitä muut ajattelevat. Ei tarvii meikata eikä miellyttää, vaan saa olla oma itsensä. Ihanaa! Suosittelen kaikille :)

Minäkin olen lopettanut meikkaamisen lähes kokonaan. En enää välitä siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni. Mutta miten saada samanlainen huolettomuus muilta osin? Välitän liikaa siitä, mitä muut ajattelevat sanomisistani ja käytöksestäni. "Vaikutinkohan tyhmältä", "Miksi piti mennä sanomaan noin", "Miksi tuo ihminen kohtelee vain minua noin ynseästi", "Toivottavasti henkilö X ei loukkaantunut siitä kun sanoin asian Y", "Miksi en vaan osaa olla normaali?".

Vierailija
96/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Jotka muuta väittävät valehtelevat. Ihminen on sosiaalinen eläin, ja muiden välittäminen merkitsee jotain.

Vaihtoehto on syntyä psykopaatiksi.

Vierailija
97/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis oikeastaan vähän vinkkejä kaipaisin tähän. Ap

Vaikea niitä on antaa, kun en tiedä itsekään. En ole oikeastaan edes lapsena suuresti piitannut muiden mielipiteistä, vaikka silloin ei vielä kovin hyvä itsetunto ollutkaan. Se olisi yksi vinkki, mutta vahva itsetunto kasvaa vähitellen. Sekä onnistumisista että siitä, kun epäonnistumisista ei seuraakaan mitään kamalaa.

Yksi vinkki voisi olla se, että ei itse kovin paljon pähkäile toisten ihmisten asioita. Ei sitten piittaa itsekään muiden ajatuksissa, kun itsellään ei ole kovin paljon ajattelemista muista.

Vierailija
98/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lopettanut meikkaamisen lähes kokonaan. En enää välitä siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni. Mutta miten saada samanlainen huolettomuus muilta osin? Välitän liikaa siitä, mitä muut ajattelevat sanomisistani ja käytöksestäni. "Vaikutinkohan tyhmältä", "Miksi piti mennä sanomaan noin", "Miksi tuo ihminen kohtelee vain minua noin ynseästi", "Toivottavasti henkilö X ei loukkaantunut siitä kun sanoin asian Y", "Miksi en vaan osaa olla normaali?".

Tässäpä yksi vinkki: lähde ulos ilman meikkiä ja pukeutuneena täsmälleen niin kuin itse parhaaksi näet. Mene sitten kuljeksimaan jonkun suuren kaupungin keskustaan ja kas kummaa, kukaan ei kiinnitä sinuun mitään suurempaa huomioita ja näet ympärilläsi vielä "oudompia" kulkijoita. 

Toinen hyvä vinkki: et sinä ole maailman napa! Ei muut ihmiset SINUA niin mahdottoman paljon ajattele kuin luulet. Heillä kun on omiakin asioita ajateltavaksi aivan tarpeeksi.

Vierailija
99/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää selvitä alusta asti itse, omillaan ja huomaa että tämähän onnistuukin ja vielä ihan kelpo tyyliin ja sama toistuu, esim työelämässä, niin saat itsevarmuuden joka kantaa, eikä todellakaan tarvi välittää mitä mieltä muut on valinnoistasi.

Meikkaat tai et, käytät samaa bulkkimuotia kuin muut tai 30v vanhoja mukavia vaatteita. Valinnat on sinun ja vain sinun, muiden mielipiteet on niiden  ja ne ei vaikuta sinuun mitenkään vaikka tiedät takanapäin puhuttavan hankinnoistasi ja valinoistasi. Voit siitä huolimatta suhtautua heihin normaalisti.Jos joku noista nokkiintuu sinuun, niin mitä sitten, et menetä mitään. Maailma on avoin, voit tehdä kuin haluat ilman pakonomaista muiden kanssa samaa tehden.

Jollet halua baariin silloin kuin muut, niin uskallat sen myös ilmaista, esimerkki yksinkertasisimmillaan.

Vierailija
100/461 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa hengaamaan oudokkien kanssa.

Kyllä, sanoit hyvin kiteyttäen. Minä pidän oudokeista, eli olen siis itsekin.

Joiltakin se vaatisi rohkeutta, outous pelottaa. En tarkoita mitään sukupuolisuuntautumisoutoutta vaan mielipide tasolla, kiinnostuksen kohteita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä