Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kolminaisuusoppi on kristityille niin tärkeä?

Vierailija
06.02.2024 |

Moni kristitty on vahvasti sitä mieltä, ettei kolminaisuuden kieltäjät ole kristittyjä eivätkä he myöskään pääse taivaaseen. Mutta miksi kolminaisuusoppi on niin tärkeässä asemassa? Raamatusta on tosi vaikea löytää kolminaisuutta ja koko kolminaisuuden käsite on muutenkin hankala ymmärtää, jos ei ole kasvanut sellaisessa kulttuurissa johon se kuuluu luontevasti. Miten siis Jumala voisi edellyttää sellaisten asioiden ymmärtämistä, jotka on monille täysin käsittämättömiä? Miksei Jumala kertonut Raamatussa selvästi, että hän on yksi Jumala kolmessa persoonassa, jos sen ymmärtäminen olisi edellytys pelastumiselle?

Kommentit (248)

Vierailija
1/248 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoihan hän selvästi.esim.

Kun Jeesus oli kasteella,taivaasta kuului ääni tämä on minun rakas poikani, kuulkaa häntä,ja pyhähenki niinkuin kyyhkynen laskeutu hänen päälleen.Siinä oli kaikki Isä,Poika,Pyhähenki.

Vierailija
2/248 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi joku väitti: "Jeesus on ainoa tie. Jos ei Jeesusta usko Jumalaksi, ei pelastu. Tämä ei ole minun mielipide vaan Raamatussa lukee niin."

Tätä väitettä tukevaa raamatunkohtaa ei "yllättäen" löytynyt, kun sitä kysyttiin. Löytääkö kukaan muu Raamatusta sellaista kohtaa, jossa todetaan että Jeesuksen jumaluuteen uskominen on pelastumisen edellytys?

Jeesus sanoi:

Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: Heistä kaikista tulee Jumalan opetuslapsia. Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän. Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. 
(Joh. 6:44-47).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/248 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen (Joh 3:16-18).

Vierailija
4/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Jeesus oli kasteella,taivaasta kuului ääni tämä on minun rakas poikani, kuulkaa häntä,ja pyhähenki niinkuin kyyhkynen laskeutu hänen päälleen.Siinä oli kaikki Isä,Poika,Pyhähenki.

Miten tuo mielestäsi todistaa Jeesuksen jumaluudesta?

Jeesuksen sanottiin siis olevan Jumalan poika. Entä sitten? Roomalaiskirjeessä sanotaan, että mekin olemme Jumalan lapsia: "Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia." Olemmeko siis mekin jumalia tai Jumalan persoonia? Vai olisiko sittenkin niin, että myös ihan tavallinen ihminen - jopa syntinen ihminen - voi olla Jumalan lapsi? Jos olet jälkimmäisellä kannalla, Jeesuksen sanominen Jumalan pojaksi ei millään riitä osoittamaan hänen jumaluuttaan.

Vierailija
5/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi joku väitti: "Jeesus on ainoa tie. Jos ei Jeesusta usko Jumalaksi, ei pelastu. Tämä ei ole minun mielipide vaan Raamatussa lukee niin."

Tätä väitettä tukevaa raamatunkohtaa ei "yllättäen" löytynyt, kun sitä kysyttiin. Löytääkö kukaan muu Raamatusta sellaista kohtaa, jossa todetaan että Jeesuksen jumaluuteen uskominen on pelastumisen edellytys?

Jeesus sanoi:

Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: Heistä kaikista tulee Jumalan opetuslapsia. Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän. Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. <

Miten tuo todistaa Jeesuksen jumaluudesta? Tietääkseni Jeesus viittaa itseensä puhuessaan "hänestä, joka on tullut Jumalan luota". Kohta siis näyttäisi viittaavan pikemminkin siihen, että Jeesus ei ole itse Jumala, koska miksi muuten hän olisi kertonut tulleensa Jumalan luota?

Vierailija
6/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen (Joh 3:16-18).

Miten tämä kohta mielestäsi todistaa Jeesuksen jumaluudesta?

Vierailija
7/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo mielestäsi todistaa Jeesuksen jumaluudesta?

Jeesuksen sanottiin siis olevan Jumalan poika. Entä sitten? Roomalaiskirjeessä sanotaan, että mekin olemme Jumalan lapsia: "Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia." Olemmeko siis mekin jumalia tai Jumalan persoonia? Vai olisiko sittenkin niin, että myös ihan tavallinen ihminen - jopa syntinen ihminen - voi olla Jumalan lapsi? Jos olet jälkimmäisellä kannalla, Jeesuksen sanominen Jumalan pojaksi ei millään riitä osoittamaan hänen jumaluuttaan.

Sinulle ei kelvanneet ne Raamatun kohdat mitkä laitettiin ennen kuin ketju poistettiin. Olet pelkkä vänkääjä etkä oikeasti ole kiinnostunut. Jos olisit, ottaisit vastaan ja etsisit.

Vierailija
8/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei kelvanneet ne Raamatun kohdat mitkä laitettiin ennen kuin ketju poistettiin. Olet pelkkä vänkääjä etkä oikeasti ole kiinnostunut. Jos olisit, ottaisit vastaan ja etsisit.

En tietenkään kelpuuta sellaisia raamatunkohtia, joissa ei sanota selvästi, että Jeesus oli ja Jeesukseen uskominen on edellytys taivaaseen pääsemiselle.

Onko kristillistä leimata toinen provoksi ja vänkääjäksi jos hän huomauttaa, ettei ei-kristillisessä kulttuurissa kasvaneille ihmisille ole lainkaan selvää, että Pyhästä Hengestä puhutaan Raamatussa kyyhkysenä?

Vierailija
9/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi:

Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: Heistä kaikista tulee Jumalan opetuslapsia. Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän. Totisesti, totis

Lue Raamattu ihan ajatuksen kanssa. Uusi Testamentti ei ole pitkä. Jeesus sanoi, että Isä Jumala on antanut hänelle oikeuden tuomita ihmiset. Se, joka tuomitsee eli päättää ihmiskohtaloista on Jumala. 

Vierailija
10/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äskeisen alku uudestaan niin, ettei siitä puutu sanoja:

En tietenkään kelpuuta sellaisia raamatunkohtia, joissa ei sanota selvästi, että Jeesus oli Jumala ja Jeesuksen jumaluuteen uskominen on edellytys taivaaseen pääsemiselle.

Vierailija
11/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään kelpuuta sellaisia raamatunkohtia, joissa ei sanota selvästi, että Jeesus oli ja Jeesukseen uskominen on edellytys taivaaseen pääsemiselle.

Onko kristillistä leimata toinen provoksi ja vänkääjäksi jos hän huomauttaa, ettei ei-kristillisessä kulttuurissa kasvaneille ihmisille ole lainkaan selvää, että Pyhästä Hengestä puhutaan Raamatussa kyyhkysenä?

Mikä olet jos et usko Jeesuksen olevan Poika, osa kolminaisuutta? Et ainakaan kristitty.

Vierailija
12/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyskirja :

Efesoksen seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään ja joka käyskentelee seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä.

Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka kuoli ja virkosi eloon.

Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät kuin tulen liekki ja jalat kuin hehkuva vaski. 

Sen vallan minäkin olen saanut Isältäni. Ja minä annan hänelle aamutähden.

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.

Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku.

Vierailija
13/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei usko kolminaisuuteen niin sitten täytyy olla valmiina selitys kuinka pelkästään yhden pelkän ihmisen ristiinnaulitseminen sovittaisi kaikki maailman synnit.

Vierailija
14/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe, että vain uskovat voivat päästä Taivaaseen, vaan ei-uskovat tuomitaan tekojensa perusteella. Heillä täytyy olla näyttöä siitä, että ovat elämänsä aikana toimineet hyvin kanssaihmisiä kohtaan. Mutta jos aktiivisesti kiellät Jeesuksen eli Jumalan eli Herran eli Messiaan eli Voidellun, pilkkaat ja vähättelet, olet saatananpalvoja joka on tietoisesti kieltänyt Jeesuksen elämässään, voi olla vaikeampi päästä Taivaaseen. 

Vierailija
15/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue Raamattu ihan ajatuksen kanssa. Uusi Testamentti ei ole pitkä. Jeesus sanoi, että Isä Jumala on antanut hänelle oikeuden tuomita ihmiset. Se, joka tuomitsee eli päättää ihmiskohtaloista on Jumala. 

En kysynyt, onko kolminaisuusoppi löydettävissä Raamatusta jos koko Raamatun lukee ajatuksen kanssa ja keskittyy tutkimaan, mitä Jumalan olemuksesta sanotaan. Onko Jumala vain oppineiden ja lukeneiden ihmisten Jumala vai haluaako hän pelastaa myös lukutaidottomat ja sellaiset ei-kristillisessä kulttuurissa kasvaneet ihmiset, joille kolminaisuus kuulostaa täysin järjenvastaiselta?

Lue uudestaan mitä kysyin aloitusviestissäni: Mutta miksi kolminaisuusoppi on niin tärkeässä asemassa? Raamatusta on tosi vaikea löytää kolminaisuutta ja koko kolminaisuuden käsite on muutenkin hankala ymmärtää, jos ei ole kasvanut sellaisessa kulttuurissa johon se kuuluu luontevasti. Miten siis Jumala voisi edellyttää sellaisten asioiden ymmärtämistä, jotka on monille täysin käsittämättömiä? Miksei Jumala kertonut Raamatussa selvästi, että hän on yksi Jumala kolmessa persoonassa, jos sen ymmärtäminen olisi edellytys pelastumiselle?

Vierailija
16/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Raamattua - huom. ei sitä vapaamuurareiden Jeesusta pilkkaavaa "new world order translationia". Tule pois harhateiltä.

Vierailija
17/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johanneksen evankeliumin ihan alussahan se on selvästi sanottu.

Vierailija
18/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysynyt, onko kolminaisuusoppi löydettävissä Raamatusta jos koko Raamatun lukee ajatuksen kanssa ja keskittyy tutkimaan, mitä Jumalan olemuksesta sanotaan. Onko Jumala vain oppineiden ja lukeneiden ihmisten Jumala vai haluaako hän pelastaa myös lukutaidottomat ja sellaiset ei-kristillisessä kulttuurissa kasvaneet ihmiset, joille kolminaisuus kuulostaa täysin järjenvastaiselta?

Lue uudestaan mitä kysyin aloitusviestissäni: Mutta miksi kolminaisuusoppi on niin tärkeässä asemassa? Raamatusta on tosi vaikea löytää kolminaisuutta ja koko kolminaisuuden käsite on muutenkin hankala ymmärtää, jos ei ole kasvanut sellaisessa kulttuurissa johon se kuuluu luontevasti. Miten

Raamatun oppia ei sorvailla kulttuureihin sopivaksi, Raamatun oppi löytyy Raamatusta. Jos se meinaa hankalasti aueta niin se on lukijan ongelma.

Vierailija
19/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi:

Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: Heistä kaikista tulee Jumalan opetuslapsia. Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tull

Miksi alapeukutit? Luuletko tosissaan, että Raamatusta pitäisi löytyä kohta, jossa Jeesus tulee suoraan sanomaan kaikille "Tässä minä Jumala nyt olen, totelkaa minua ja uskokaa minuun". Se on kokonainen asioiden ja tapahtumien ketju, mistä Raamattu kertoo. Se täytyy lukea kokonaan, jolloin näkee kokonaiskuvan ja ymmärtää kontekstin. Yksittäisillä Raamatun jakeilla et tee yhtään mitään, koska sinä et voi ymmärtää sen kontekstia kun et ole koko kirjaa lukenut. Kaikki Raamatussa linkittyy yhteen. 

Vierailija
20/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sellaisia eilen laittanutkaan. Laitoin yhden kohdan joka ON selkeä ja täsmällinen vastaus kysymykseesi. Mutta olet mieltynyt valheeseen ja totuus EI KELPAA sinulle. Pysy siis siellä pimennossasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan