Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ei enää riitäkkään! Perheen budjetti näyttää uhkaavalta.

Vierailija
06.02.2024 |

Viime syyskuussa tapahtui käänne, meidän kuukausibudjetti meni miinukselle. Syyskuuhun asti perheessä oli saatu säästöön jo pitkään keskimäärin 500 e/kk. Lokakuusta lähtien budjetti on ollut saman verran miinuksella joka kuukausi. 

Muutama isompi meno, mutta on ne aiemminkin tasapainottunut jo seuraavassa kuussa, mutta ei enää. Järkytyksellä odotan tämän kuun loppua, kun viimeinen päivä laitan taas luvut taulukkoon, kynnetäänkö edelleen syvyyksissä.

Elintavat ei juuri ole muuttunut, päinvastoin, syksystä asti olen keskittynyt enemmän menojen vähentämiseen. Toki monta asiaa on vielä tehtävissä, mutta ärsyttää ja hämmentää, että tehdään edelleen yhtä paljon töitä ja saadaan yhtä paljon rahaa, mutta mihinkään ei olekaan enää varaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mittaan tuloja ja menoja vuoden jaksolla. Ei haittaa, jos pari kuukautta menee miinukselle, kunhan koko vuonna jää säästöön.

Vierailija
2/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mittaan tuloja ja menoja vuoden jaksolla. Ei haittaa, jos pari kuukautta menee miinukselle, kunhan koko vuonna jää säästöön.

Ei minuakaan pari kuukautta haittaa. Mutta kun nyt on mennyt jo 5kk miinuksella, niin alkaa vähän jo tulemaan kylmää hikeä selkään. -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatte mennä miinukselle, kuinka kauan ?

Kun ostin nykyistä kotia edeltävän, kuvittelin asutaan ikuisesti ja lyhennetään yhdessä. Mies muutti pois ja mun piti selvitä. Ei ollut kivaa aina.

Ostin 1,5 v sitten asunnon, joka meni suoraan vuokralle. Muutin miesystäväni luo, joka ei halua minulta rahaa. Otin 10 v lainan ja koska lyhennän extraa, aika lyhenee nopeasti. 

Mutta tajusin jos me eroamme, sama nuukuus jatkuu, onneksi vuokralainen ei irtisanoutunut.

Päätin alan hommaamaan lisätuloja. Olen ollut pari krt viikossa naapurustossa. Asukkaat laittavat asunnon myyntiin ja muuttavat paljon pienempään kaksioon. Ollaan näyty heidän kotia läpi ja kymmenittäin laatikoita on tarpeetonta pakattu ja tuotu meille. Nämä toimitetaan täyden palvelun kirppikselle toukokuussa. 

Olen ollut vaalivirkailijana. Minulla on tunteja sisällä. Pidän nyt vapaana ja olen töissä vaaleissa. Hyvin tienaa.

Miesystävän talon alakerrassa on 2 huonetta, ensi viikolla, vaalien jälkeen, laitetaan huoneet kuntoon ja alan vuokraamaan niitä airbnb.n kautta.

Harvoin menoja voi vähentää, mutta tuloja voi 

Vierailija
4/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo varaa siihen elintasoaan niin sitä pitää muuttaa ja säästää kuluissa 

harva kulu on oikeasti pakollinen 

Vierailija
5/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katopa sieltä budjetista kalliit jutut pois ja halpaa tilalle 

Vierailija
6/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhtäkkiä menot kasvoi tonnilla? No kai sulla joku käsitys on että mitä siinä syyskuussa tapahtui? Vai onko teillä valtava asuntolaina jonka korkokulut nousi tonnilla? 

Vierailija
7/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta netissä roikkuminen ja netti kiinni. Tulee heti säästöä.

Mihin kaikkeen ne rahat menee alappas sellittää?

Vierailija
8/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallinen kansan köyhdytys menossa : Sähkö ylikallista.

seuraavaks vesi.

sitten leipä

.

Vierailija
9/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Itsellä tosin asumiskulujen menojen nousun jälkeen vielä sairaus- ja lääkekulut nousevat koko ajan, kun kaikki asiakasmaksut ja lääkkeiden hinnat kasvavat. Omasta pussista pitää kaikki maksaa. Ei Suomi auta pienipalkkaista suomalaista, jolla pientä säästöä pahan päivän varalle. Paha päivä on nyt.

Muuttaj   illa on edellisten hallitusten tuoma turva ja tuki joka käänteessä elämäänsä.

Vierailija
10/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo varaa siihen elintasoaan niin sitä pitää muuttaa ja säästää kuluissa 

harva kulu on oikeasti pakollinen 

MISTÄÄM ei voi enää nipistää.

asumien ja sähkö syö 80%.

syö siinä ravintoköyhää ravintoa ja ihmettele väsyä ja flunssia.

Vierailija
11/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katopa sieltä budjetista kalliit jutut pois ja halpaa tilalle 

Kyllä mä tiedän, että näin pitää tehdä. Mutta ärsyttää, että näin pitää tehdä. Olen yrittänyt miedoilla liikkeillä, mutta ei ole riittävää vaikutusta. -ap-

Vierailija
12/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yhtäkkiä menot kasvoi tonnilla? No kai sulla joku käsitys on että mitä siinä syyskuussa tapahtui? Vai onko teillä valtava asuntolaina jonka korkokulut nousi tonnilla? 

En ole ap. Kyllä kaikki, aivan kaikki hinnat on noussut valtavan paljon. Ei siinä tarvita yhtä yksittäistä juttua kun reaalitulot putoavat.

Vierailija
13/16 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo asuntolainaa ollenkaan. Nää luvut on keskiarvo viimeiseltä viideltä kuukaudelta, ja aiempi säästöön saatu 500e/kk on myös keskiarvo jo pidemmältä ajalta. Joten ei nää nyt ihan suoraviivaisesti mene. Syyskuussa oli kyllä keskivertoa kalliimpi autoremontti, mutta sen jälkeen ei ollakaan saatu budjettia riittävästi plussan puolelle. 

Kaiken hinta on vaan noussut niin paljon. Sähkö, vesi, vakuutukset, ruoka, juoma... -ap-

Vierailija
14/16 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kun tulis vielä lomautus, potkut tai firman konkurssi missä on töissä... Ja hyvin monella näin on käynyt ja tulee käymään.

Vierailija
15/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetin laatiminen kannattaa aina. Sitä kannattaa myös päivittää aika-ajoin: https://www.nordbank.fi/budjetin-laatiminen/ Mutta tosiaan, paljon on asioita joista pystyy pakon edessä tinkimään.

Vierailija
16/16 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin muuten tämän kuun alussa plussalle. 15 e. Ja ensikuussa ollaan taas miinuksella. -Ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan