Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kolminaisuusoppi on kristityille niin tärkeä?

Vierailija
06.02.2024 |

Moni kristitty on vahvasti sitä mieltä, ettei kolminaisuuden kieltäjät ole kristittyjä eivätkä he myöskään pääse taivaaseen. Mutta miksi kolminaisuusoppi on niin tärkeässä asemassa? Raamatusta on tosi vaikea löytää kolminaisuutta ja koko kolminaisuuden käsite on muutenkin hankala ymmärtää, jos ei ole kasvanut sellaisessa kulttuurissa johon se kuuluu luontevasti. Miten siis Jumala voisi edellyttää sellaisten asioiden ymmärtämistä, jotka on monille täysin käsittämättömiä? Miksei Jumala kertonut Raamatussa selvästi, että hän on yksi Jumala kolmessa persoonassa, jos sen ymmärtäminen olisi edellytys pelastumiselle?

Kommentit (248)

Vierailija
21/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani."

Ei tämä nyt kovin hankalaa ole.

Vierailija
22/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei usko kolminaisuuteen niin sitten täytyy olla valmiina selitys kuinka pelkästään yhden pelkän ihmisen ristiinnaulitseminen sovittaisi kaikki maailman synnit.

Miksi? Eikö voisi ajatella nöyrästi, ettei minun vajavainen järkeni riitä ymmärtämään suurta ja mahtavaa Jumalaa?

Ja kuka on edes väittänyt, että kristityn täytyisi uskoa Jeesuksen sovittaneen kaikki maailman synnit ristinkuolemallaan? Ortodokseja pidetään kristittyinä, vaikka heidän pelastusoppinsa on erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi joku väitti: "Jeesus on ainoa tie. Jos ei Jeesusta usko Jumalaksi, ei pelastu. Tämä ei ole minun mielipide vaan Raamatussa lukee niin."

Tätä väitettä tukevaa raamatunkohtaa ei "yllättäen" löytynyt, kun sitä kysyttiin. Löytääkö kukaan muu Raamatusta sellaista kohtaa, jossa todetaan että Jeesuksen jumaluuteen uskominen on pelastumisen edellytys?

Johanneksen evankeliumin ihan alussahan se on selvästi sanottu.

Tämäpä mielenkiintoista. Minun Raamatussani Johanneksen evankeliumi ei ala sanoilla "Kukaan joka ei usko Jeesuksen olevan Jumala ei voi pelastua." Onko sinulla erilainen Raamattu kuin minulla?

Vierailija
24/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvä AP. Miksi se kohta ei kelvannut eilen kun se vastasi suoraan kysymykseesi.

Mikä voisi olla täsmällisemmin sanottu? Olet saanut vastauksen, mutta se ei kelpaa sinulle.

Vierailija
25/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue Raamattu ihan ajatuksen kanssa. Uusi Testamentti ei ole pitkä. Jeesus sanoi, että Isä Jumala on antanut hänelle oikeuden tuomita ihmiset. Se, joka tuomitsee eli päättää ihmiskohtaloista on Jumala. 

En kysynyt, onko kolminaisuusoppi löydettävissä Raamatusta jos koko Raamatun lukee ajatuksen kanssa ja keskittyy tutkimaan, mitä Jumalan olemuksesta sanotaan. Onko Jumala vain oppineiden ja lukeneiden ihmisten Jumala vai haluaako hän pelastaa myös lukutaidottomat ja sellaiset ei-kristillisessä kulttuurissa kasvaneet ihmiset, joille kolminaisuus kuulostaa täysin järjenvastaiselta?

Lue uudestaan mitä kysyin aloitusviestissäni: Mutta miksi kolminaisuusoppi on niin tärkeässä asemassa? Raamatusta on tosi vaikea löytää kolminaisuutta ja koko kolminaisuuden käsite on muutenkin hankala ymmärtää, jos ei ole kasvanut sellaisessa kulttuurissa johon se kuuluu luontevasti. Miten

Koska Jumala on niin suuri, ettei kukaan meistä voi häntä kunnolla käsittää. Ja kun on kyse asiasta, jota ei voi käsittää, sitä seuraa käsitteet, jotka eivät istu meidän 3d-aivoihin yksinkertaisesti. Sanomattakin selvää. 

Vierailija
26/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tärkeää dogmaatikoille, kosika eihän koko rakennelmassa olisi mitään järkeä ilman sitä.

Itselleni yksi ja hailee, mitä uskonoppineet väittävät. Mulle merkitystä on vain Jeesuksen opetuksilla. Jesse oli maailmanhistorian ensimmäinen demari.

Vierailija
27/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ja Isä olemme yhtä"

"Mutta Jeesus pysyi vaiti. Silloin ylipappi sanoi hänelle: Minä vannotan sinua elävän Jumalan nimessä: sano meille, oletko sinä Messias, Jumalan Poika. 64Itsepä sen sanoit, vastasi Jeesus. Ja minä sanon teille: vastedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Vierailija
28/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei usko kolminaisuuteen niin sitten täytyy olla valmiina selitys kuinka pelkästään yhden pelkän ihmisen ristiinnaulitseminen sovittaisi kaikki maailman synnit.

Miksi? Eikö voisi ajatella nöyrästi, ettei minun vajavainen järkeni riitä ymmärtämään suurta ja mahtavaa Jumalaa?

Ja kuka on edes väittänyt, että kristityn täytyisi uskoa Jeesuksen sovittaneen kaikki maailman synnit ristinkuolemallaan? Ortodokseja pidetään kristittyinä, vaikka heidän pelastusoppinsa on erilainen.

Mitä höpiset ortodokseista kolminaisuusopin yhteydessä, eivät he Jeesuksen jumaluutta kiistä.

Vierailija
29/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue Raamattu ihan ajatuksen kanssa. Uusi Testamentti ei ole pitkä. Jeesus sanoi, että Isä Jumala on antanut hänelle oikeuden tuomita ihmiset. Se, joka tuomitsee eli päättää ihmiskohtaloista on Jumala. 

En kysynyt, onko kolminaisuusoppi löydettävissä Raamatusta jos koko Raamatun lukee ajatuksen kanssa ja keskittyy tutkimaan, mitä Jumalan olemuksesta sanotaan. Onko Jumala vain oppineiden ja lukeneiden ihmisten Jumala vai haluaako hän pelastaa myös lukutaidottomat ja sellaiset ei-kristillisessä kulttuurissa kasvaneet ihmiset, joille kolminaisuus kuulostaa täysin järjenvastaiselta?

Lue uudestaan mitä kysyin aloitusviestissäni: Mutta miksi kolminaisuusoppi on niin tärkeässä asemassa? Raamatusta on tosi vaikea löytää kolminaisuutta ja koko kolminaisuuden käsite on muutenkin hankala ymmärtää, jos ei ole kasvanut sellais

Voitko ap vastata että sinäkö täällä alapeukutat? Jos teet niin, olet selvästi vain jankkaava trolli, jolle kenenkään uskonsisaren ei kannata tuhlata enempää aikaansa. Älkää vastatko ap:lle mitään.

Vierailija
30/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Raamatun oppia ei sorvailla kulttuureihin sopivaksi, Raamatun oppi löytyy Raamatusta. Jos se meinaa hankalasti aueta niin se on lukijan ongelm 

Kristinoppi on täysin eri asia kuin Raamattu, joka on sekalaisista ihmisten kirjoituksista kirkolliskokouksissa äänestämällä kokoon kyhätty kasa kansanperinnettä ja sukupuita sekä oman aikansa Jouko Pihon näkyjä.

Vierailija
31/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestorilainen heresia taas nostamassa päätään?

Vierailija
32/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Raamatun oppia ei sorvailla kulttuureihin sopivaksi, Raamatun oppi löytyy Raamatusta. Jos se meinaa hankalasti aueta niin se on lukijan ongelm 

Kristinoppi on täysin eri asia kuin Raamattu, joka on sekalaisista ihmisten kirjoituksista kirkolliskokouksissa äänestämällä kokoon kyhätty kasa kansanperinnettä ja sukupuita sekä oman aikansa Jouko Pihon näkyjä.

Eli olet ateisti levittämässä heresioita koska katsot tällaisen uskon murentamistyön olevan hyvä asia.

Vierailija
33/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei usko Jeesusta siksi joka hän on (yhtä Isän ja Pyhän Hengen kanssa), eli Jumala, ei voi pelastua. Jos uskoo että Jeesus on joku muu kuin Raamattu ilmoittaa (esimerkiksi enkeli Miikkael, luotu, tai jotain muuta), ei se ole sama Jeesus.

Kyllä Raamatussa selkeästi varoitetaan siitä jos joku tulee julistamaan jotain toista Jeesusta. Koko kysymys on oikeastaan ihan älytön.

Vierailija
34/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoo Johanneksen evankeliumin 8. luvussa "sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin TE KUOLETTE SYNTEIHINNE

eikö tämä riitä syyksi miksi kolminaisuusoppi on tärkeä. Kolminaisuusoppi kertoo kuka Jeesus on.

Ja kolminaisuusopin perusteet, selitykset sille, löytyvät Raamatusta monesta kohtaa.

Menikö jakeluun?

Vierailija
35/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei usko Jeesusta siksi joka hän on (yhtä Isän ja Pyhän Hengen kanssa), eli Jumala, ei voi pelastua. Jos uskoo että Jeesus on joku muu kuin Raamattu ilmoittaa (esimerkiksi enkeli Miikkael, luotu, tai jotain muuta), ei se ole sama Jeesus.

Kyllä Raamatussa selkeästi varoitetaan siitä jos joku tulee julistamaan jotain toista Jeesusta. Koko kysymys on oikeastaan ihan älytön.

Raamatussa ei varoiteta toisen Jeesuksen julistamisesta vaan toisen evankeliumin julistamisesta. Jos Raamatussa pidettäisiin Jeesuksen jumaluutta pelastuskysymyksenä, miksi koko Jeesuksen jumaluus on niin vaikeasti löydettävissä siitä?

Vierailija
36/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhasta hengesta on kykla todella paljon Raamatussa kuten Pojastakin.

Mikahan aloitus tama oli

Vierailija
37/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä vissiin yks Saatanan torvi, oletko ap? Oma valintasi.

Ja tämä ei ole mikään haukkumaninitys. Jos ei ole Jeesuksen puolella, on Jeesusta vastaan ja silloin palvelee Saatanaa. Ja kun toitottaa täällä P*leen harhautuksia niin silloin on Saatanan äänitorvi.

Vierailija
38/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala kuoli ristillä niin kuka hänet herätti kuolleista.Raamatussa sanotaan että "kuolleet ei tiedä mitään".Silloinhan ristillä kuoli Isä Poika ja Pyhä Henki.Siinäpä sitä ollaan sitten.Kyllä se kolminaisuusoppi on Nikean kirkolliskokouksen aikaansaannos,jolla yritettiin yksinkertaistaa ihmisen käsitystä Jumalasta jota ei voi nähdä.Ja sitä mitä ihminen ei näe niin siihen on hänen vaikea uskoa tai käsittää.Jeesus ei ollut poliitikko mutta meillä pidetään kirkollisvaaleja ja puolueet on rooleissa niissäkin.Aikalailla menty metsään Raamatun opista.No,seuraukset on nähtävänä eli Saatana on tullut näkyväksi persoonaksi.

Vierailija
39/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoo Johanneksen evankeliumin 8. luvussa "sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin TE KUOLETTE SYNTEIHINNE

eikö tämä riitä syyksi miksi kolminaisuusoppi on tärkeä. Kolminaisuusoppi kertoo kuka Jeesus on.

Ja kolminaisuusopin perusteet, selitykset sille, löytyvät Raamatusta monesta kohtaa.

Menikö jakeluun?

24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.

26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."

27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.

Tulkitsen tuon niin, että joko usko Jeesuksen jumaluuteen on sivuseikka tai sitten Jeesus vihaa ihmisiä eikä välitä siitä joutuvatko he helvetin tuleen, kun hän kierteli ja kaarteli sen sijaan että olisi edes kysyttäessä kertonut olevansa Jumala.

Vierailija
40/248 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä vissiin yks Saatanan torvi, oletko ap? Oma valintasi.

Onko tuo esimerkki kristillisestä lähimmäisenrakkaudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä