Auttakaa mua...Miks mun kulutus on näin paljon? 42m2 kaksio ja kulutus 240kwh/kk
Asun siis 42m2 kerrostalokaksiossa.
Lämmitysmuotona kaukolämpö, taloyhtiö maksaa.
Ei ole lattialämmitystä.
Kuukausikulutus 240kwh
Sähköä kuluttavat laitteeni:
Jääkaappipakastin
Liesi ja uuni
Pyykinpesukone kerran tai kaksi viikossa.
Pöytätietokone
Valaistus
En ymmärrä miksi minulla on noin suuri kulutus...Neuvoja Mitä teen jotta saan kulutusta pienemmäksi?
Kommentit (163)
Onko wc:ssa lattialämpö sähköllä?
Vierailija kirjoitti:
Onko asunnossa lto?
Siis mikä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko wc:ssa lattialämpö sähköllä?
Se on jo kerrottu. Kannattaa lukea.
Minulla on isommassa kaksiossa talvikulutus usein reilu 200, eli ei tuo täysin poikkeuksellista ole.
Pöytäkone vielä läppäriä paljon enemmän sähköä. Onko koko ajan päällä vai ainoastaan tarvittaessa?
Teetkö usein uuniruokaa? Onko jääkaappipakastin tosi vanha?
Oman sähköyhtiön palvelusta saat tarkat graafit sähkönkulutuksesta tunneittain. Onko kulutus koko ajan tasaisen kovaa vai onko minä päivinä ja tunteina piikkejä? Mitä teit tuohon aikaan?
Tuo tekee 8kwh päivässä. Laske ensinnäkin jääkaapin kulutus. Jossain siellä kyllä lukee, kuinka paljon se kuluttaa. Samoin voi laskea tietokoneen kulutuksen sen mukaan mitä sitä käytät päivittäin. Ja miksei myös nuo muut laitteet. Näet pitääkö kulutus paikkansa vai onko joku juttu mistä et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asunnossa lto?
Siis mikä?
ap
Lämmöntaleenotto. Sellainen valkoinen n. 50x50x50cm peltilaatikko, todennäköisesti kylppärin jossain ylänurkassa.
Ei tuo nyt hirveesti oo. Montako ruhoa? Osta mittari (20eur) ja mittaa jääkaappi.
Vierailija kirjoitti:
Pöytätietokone. Kiinni.
Pöytätietokone kuluttaa raskaallakin käytöllä ehkä 30kwh/kk
Vierailija kirjoitti:
Minulla on isommassa kaksiossa talvikulutus usein reilu 200, eli ei tuo täysin poikkeuksellista ole.
Pöytäkone vielä läppäriä paljon enemmän sähköä. Onko koko ajan päällä vai ainoastaan tarvittaessa?
Oman sähköyhtiön palvelusta saat tarkat graafit sähkönkulutuksesta tunneittain. Onko kulutus koko ajan tasaisen kovaa vai onko minä päivinä ja tunteina piikkejä? Mitä teit tuohon aikaan?
Mulla on kesät talvet sama kulutus...Ei ole lämmityskuluja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asunnossa lto?
Siis mikä?
apLämmöntaleenotto. Sellainen valkoinen n. 50x50x50cm peltilaatikko, todennäköisesti kylppärin jossain ylänurkassa.
Also known as ilmanvaihtokone (ltolla tai ilman)
Dildojen lataus vie paljon sähköä!!!!
Vierailija kirjoitti:
En tee uuniruokaa lähes ikinä.
Ranskalaisia kerran kahdessa viikossa. siinä se.
Talo rakennettu 2003, jääkaappipakastin ehkä yhtä vanha? en tiedä, olen asunut tässä 9 vuotta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asunnossa lto?
Siis mikä?
apLämmöntaleenotto. Sellainen valkoinen n. 50x50x50cm peltilaatikko, todennäköisesti kylppärin jossain ylänurkassa.
Ei ole tuollaista.
ap
Jaa, oisko patterit täysillä? Mikään taloyhtiö ei maksa sun sähkölaskuja.
Mikäli sähköyhtiölläsi on sovellus tai nettisivu mistä voit katsoa tuntikohtaisia kulutuslukemia, niin katso siitä eilisen kulutuksia. Pidä vaikka kirjaa miten eri laitteet ovat olleet päällä. Itse olin nyt pari yötä reissussa ja 2,4 kwh oli asunnon kulutus tyhjänä kaukolämmöllä. 31 päivän kuukaudella tuo olisi 74,4 kwh. Sähköyhtiön tilastoista näen hyvin miten olen pitänyt muita laitteita käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytätietokone. Kiinni.
Pöytätietokone kuluttaa raskaallakin käytöllä ehkä 30kwh/kk
Tuohan tekee siirtoineen jotain 3 euroa/kk.
Aika paljon . Meillä useampi jääkaappi ja pakastin ja laitetaan uunissa ruokaa ja pyykätään ja menee päivässä 10-12 kwh.
Onko asunnossa lto?