Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?
Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?
Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 5 hengen talous ja kyllä se tulee halvemmaksi tehdä itse suurempia määriä kerralla kuin ostaa valmisruokaa..
5 pussia lihapullia 4€ kaupasta, kotona tehtynä 30€ ainekset lihapulliin että älä valehtele
ap
Tänään viimeksi ostin kilon naudan jauhelihaa 7.99e. Siihen sipulit ja mausteet ei maksa 22 euroa🤣
Saat 4€ melkein 2kg lihapullia, jos teet kotona 2kg lihapullia maksaa ainekset vähintään 30 euroa että älä valehtele.
ap
Oletko koskaan lukenut valmistusaineita??
"Lihaa tai lihan kaltaista" 16% !!!! Sekin possua ja kanannahkaa
Itsetehdyissä 90% nautaa.
Ei voida edes puhua samasta asiasta
Laskutaito hukassa?
2x 7,99e = 15,98e. 2kg jauhelihaa
2 sipulia 30cnt, kourallinen korppujauhoa (tai kuivaa leipää) 15cnt, 2 munaa 40cnt, mausteet 10cnt
2 kiloa lihapullia 16,93e
Aika paljon alle 30e vieläkin!!!
Matematiikka ei valehtele:)
Kotona laitettu ruoka on juuri sitä mitä tekijä haluaa ainesten, suolan ja mausteiden osalta. Sunnuntaina laitoin paistettua kuhaa ja kanttarellikastiketta haudutettujen juuresten ja riisin kanssa. Söin sitä vielä tänäänkin ja hinta annokselle noin euron. Kuha ja kanttarelli sekä osa juureksista oli itse tuotettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 5 hengen talous ja kyllä se tulee halvemmaksi tehdä itse suurempia määriä kerralla kuin ostaa valmisruokaa..
5 pussia lihapullia 4€ kaupasta, kotona tehtynä 30€ ainekset lihapulliin että älä valehtele
ap
Tänään viimeksi ostin kilon naudan jauhelihaa 7.99e. Siihen sipulit ja mausteet ei maksa 22 euroa🤣
Saat 4€ melkein 2kg lihapullia, jos teet kotona 2kg lihapullia maksaa ainekset vähintään 30 euroa että älä valehtele.
ap
Mikä jauheliha maksaa melkein 15 euroa kilo?
Följande ser ut att göra det:
Atria 300 g malet kött av nöt 10 %, Pris 4,39/st 14,63/kg
Snellman Stekmalet kött av nöt 7% 400g Pris 5,99/st 14,98/kg
Atria 300g Rasboskap malet kött av nöt 12% Pris 5,29/st 17,63/kg
Atria malet kött av nöt 12% 400g ekologisk Pris 7,99/st 19,97/kg
Priserna är från Citymarket idag.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Följande ser ut att göra det:<
Det är dumt att betala för mycket
I K-supermarket malet kött idag 7,99e
Itse "jatkan" usein jauhelihaa soijarouheella ja esim makaroonilaatikossa tai jauhelihakastikkeessa soijarouheen käyttöä ei edes huomaa.
Mutta taitaa ap nyt vain trollata!
Vierailija kirjoitti:
Itse "jatkan" usein jauhelihaa soijarouheella ja esim makaroonilaatikossa tai jauhelihakastikkeessa soijarouheen käyttöä ei edes huomaa.
Soijarouhe on hirveää mutta itse käytän papuja, porkkanaa tai vaikka munakoisosilppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Oletko tyhmä? Lihapulliin tulee
Siksi kirjoitinkin melkein. Mausteet ja korppujauho/keitetty peruna/suolakurkku/sipuli tai kuka mitäkin nyt lihapulliinsa laittaa, ei maksaa paljon mitään.
Syön kotona tehtyä ruokaa 1-2 kertaa päivässä riippuen siitä olenko etätöissä. Einekset tai ravintolan lounasruoka ei ole koskaan ollut yhtä hyvää kuin minun laittamani ruoka.
Minulla ei edes ole mitään alan koulutusta, mutta tekemällä oppii ja kai teen paremmista ruoka-aineista kuin lounasruokakokit?
Kotiruoka on yleisesti ottaen edullisinta ja terveellisintä, jos
- syöjiä on enemmän kuin yksi; vaatii keskivertoa enemmän suunnitelmallisuutta ja taitoa valmistaa tuoreista raaka-aineista yhdelle vaihtelevaa ja herkullista kotiruokaa ilman hävikkiä
- itsehillintä on kunnossa; jos ruokaa valmistetaan isoja annoksia, osa ihmisistä myös syö kerralla yli oman tarpeen ja lihoo
Einekset ovat varmasti monelle yksineläjälle hyvä ratkaisu.
Valmisruoissa on aina jotain hiekanjyviä tai muuta moskaa mukana mitkä rahisee hampaissa pureskellessa.
Puhtaampaa ruokaa saa itse tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ostan vastajauhettua naudanpaistia ja kyllä se taitaa noissa hinnoissa pyöriä jos ei vähän ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Oletko tyhmä? Lihapulliin tulee paljon muutakin kuin vain jauhelihaa ja niiden paistaminekin maksaa pari euroa.
Allt annat drygar ut den dyraste ingrediensen som är köttet. Vad stekandet beträffar, får du 11,8 kWh el för 2 €. Med den mängden el håller du lätt igång en större bastuspis i 3 h. Hur många ton köttbullar steker du per gång? Rätt dålig provo, fast det blev diskussion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on hirveää mutta itse käytän papuja, porkkanaa tai vaikka munakoisosilppua.
Oletko kokeillut jauhelihan seassa? Itse liotan rouheen pikkutilkassa vettä ennen käyttöä.
Ei joka päivä tarvitse syödä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kun tässä pidettiin einespullia halvempana hyvänä vaihtoehtona, niin aika paljon niitä einespullia tarvitaan tuohon paistijauhelihamäärään. Tulee melkoinen säilöntäaine ym- kuorma mukana.
ap
Ostan vastajauhettua naudanpaist
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Det är dumt att betala för mycket
I K-supermarket malet kött idag 7,99e
Det torde vara samma produkt som denna:
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku/liha-ja-kasviproteiinit/jauheli…
Detta för att Atria inte har någon 1 kg förpackning för produkten i fråga. Kanske de från K-supermarket ger dig 1,4 paket?
Jokapäivä, no lähestulkoon. Joskus toki oikaisee eineksillä tai noutoruualla. Ei itse tehtyä kotiruokaa mikään eines voita, ja noutoruoka toki hyvää aina, onkin usein jotain muuta kuin itse tehty.
Mikään eri työvaiheita sisältävä valmisruoka ei ole halvempi kuin itse tehty.
Kala on kallista siksi että se ostetaan fileinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tee kotona ruokaa, et välttämättä ole tyhmä, pelkästään laiska.
Käytän ennemmin sen 2 tuntia päivässä johonki järkevämpään kuin ruoan laittoon
ap
kaksi tuntia? Nopeimmillaan ruuan saa tehtyä vartissa. Jopa alle.
Jos teet vaikka 4 ateriaa päivässä ja 30min per ruokan tekeminen ja valmistus niin kyllä menee 2 tuntia helposti, pelkkä kastikkeen tekoon menee 1h
ap
Ei kukaan tee neljää ateriaa päivässä kotona. Vähän voileipää, kahvia ja hedelmiä päivällä ei ole ruuanlaittoa. Illallinen ainoa mihin kannattaa panostaa.
Ap on lapsi.