Mieheni on ollut kaikesta raivostuva, ja olen alkanut valehtelemaan vähän kaikesta
Mieheni on aina ollut todella herkästi hermostuva ja ääntään korottava. Alkuaikoina en osannut tätä ominaisuutta varoa vaan kertoilin asioita aika avoimesti ja sain hänet monesti hermostumaan pikkuasioista, joita hän ei pystynyt sietämään. Pikkuhiljaa opin, mikä häntä raivostuttaa ja osasin nämä aiheet väistellä. Valkoisia valheita alkoi sinkoilla suustani monessa kohtaa, koska huomasin että sillä vältin pahimmat karikot ja asiat sujuivat.
Nyt olen pikkuhiljaa huomannut, että minusta on muutenkin muotoutunut nyt sellainen että suustani saattaa helposti livahtaa vale. Yritän jotenkin alitajuisesti täyttää myös keskustelukumppanini toiveet, ettei hän raivostuisi. Näin ei tietenkään kävisi, mutta tämä avioliitto on muuttanut minua valtavasti ja huomaan tästä kevyestä valehtelusta tulleen jo osa minua. Jollain lailla raivostuttavaa, että miehen raivo on saanut minut näin nyrjähtämään.
Olenko oikeasti jotenkin pysyvästi vaurioitunut tästä asioiden pehmentelystä vai pääseekö tästä valehtelusta koskaan eroon?
Kommentit (12)
Miksi jatkoit hänen kanssaan? Red flagi näkyi heti alussa.
Et ole pysyvästi vaurioitunut, mutta eihän tuo ole mikään hyvä kuvio.
Vierailija kirjoitti:
Et ole pysyvästi vaurioitunut, mutta eihän tuo ole mikään hyvä kuvio.
Se onkin jännä kuvio.
Olin joskus lähemmäs 20v sitten tuommoisessa suhdekuviossa. Ei siihen auta mikään muu kuin eroaminen. Lopulta mies alkoi vetää raivareita siitäkin, että valehtelen hänelle, mutta se valehtelu oli puhtaasti itsesuojelumekanismi. Fyysistä väkivaltaa miehen taholta oli myös. Suhde oli henkisesti äärimmäisen kuluttava ja vieläkin on joitain traumoja siitä, vaikka aikaa on kulunut paljon.
Eroa? Miksi olet tuollaisen kanssa, hirveän raskasta. Elämä voi olla parempaa erillään. Annat luvan itsellesi elää elämää, jossa ei tarvitse pelätä tai varoa koko ajan. Iloisella mielellä olisi kauheaa jos joku rähähtää, aina.
Sitähän se Irene juuri sanoi: miehet ei väistä, naiset väistää. Ei tässä puhuttu pelkästä liikenteestä. Noinhan se on kaikkialla: mies on mikä on ja nainen muuttuu, vennyy ja joustaa joka suuntaan. Tämä on niin syvällä meissä ettei näitä edes aina tiedosta. En tiedä mitä sitten käy jos(kun) naiset lakkaa väistämästä. Miehethän ei muutu. 💥
Joo, tuon tyyppiset, siis huonokäytöksiset ja räjähtelevät, ihmiset rakentavat itselleen ansaa - he ajavat läheltään pois kaikki tolkun ihmiset ja jäljelle jää vain mielistelijät ja valehtelijat.
Minun sisarelleni kävi näin. Hän oli omasta mielestään vain 'temperamenttinen' ja muut olivat hänelle kateellisia kaikesta. Tosiasiassa sai raivokohtauksia tai muuten teki valtavan numeron milloin mistäkin asiasta, jossa piti vain saada oma tahto läpi. Vähitellen hänen ympäriltään häipyi kaikki normityypit ja jäljelle jäi pari nuoleskelijaa, jotka uskoivat hyötyvänsä sisarestani - ja niin he hyötyivätkin. Lisäksi he toivat mukaan pari todellista hyväksikäyttäjää, jotka mielistelemällä saivat sisareni luottamuksen ja käyttivät tätä hyödyllisenä hölmönä tyänantajan huijaamisessa. Se oli katkera opetus.
Ette sovi ollenkaan toisille. Miksi olet miehen kanssa joka huutaa ja hermostuu. Ei se ole terve ja rakastava suhde.
No jätäppä se sika. Olet itse vastuussa valinnoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuon tyyppiset, siis huonokäytöksiset ja räjähtelevät, ihmiset rakentavat itselleen ansaa - he ajavat läheltään pois kaikki tolkun ihmiset ja jäljelle jää vain mielistelijät ja valehtelijat.
Minun sisarelleni kävi näin. Hän oli omasta mielestään vain 'temperamenttinen' ja muut olivat hänelle kateellisia kaikesta. Tosiasiassa sai raivokohtauksia tai muuten teki valtavan numeron milloin mistäkin asiasta, jossa piti vain saada oma tahto läpi. Vähitellen hänen ympäriltään häipyi kaikki normityypit ja jäljelle jäi pari nuoleskelijaa, jotka uskoivat hyötyvänsä sisarestani - ja niin he hyötyivätkin. Lisäksi he toivat mukaan pari todellista hyväksikäyttäjää, jotka mielistelemällä saivat sisareni luottamuksen ja käyttivät tätä hyödyllisenä hölmönä tyänantajan huijaamisessa. Se oli katkera opetus.
Se on surullista. Osaa ei tosin tunnu haittaavan se. Joillakin taas vaihtuu kaveripiirit, siitä tai eri syystä.
Mikähän on tämänkin tarinan toinen puoli? Oletko töksäyttelevä ja loukkaava puheissasi, kenties jollain tapaa epätyypillinen?
Voi sinua.