Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?

Vierailija
05.02.2024 |

Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?

Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tee kotona ruokaa, et välttämättä ole tyhmä, pelkästään laiska.

Käytän ennemmin sen 2 tuntia päivässä johonki järkevämpään kuin ruoan laittoon

ap

Kännykkä kourassa, sohvalla maaten?

Vierailija
82/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein. Jos en jaksa niin teen munakkaan joka on tosi helppo. Ehkä 1-3 kertaa syön eineksiä kuukauden aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Esim. älyvapaiden aloitusten tehtailuun vauvapalstalle?

Vierailija
84/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään lähes joka päivä kotiruokaa, mutta sasttaa olla, että joku perheenjäsenistä ei syö sitä, joten varalla aina valmisruokaa. Tai sitten esim. vain yksi tykkää kalakeitosta, joten sitä ostan sitten valmisruokana joskus.

Anna mä arvaan. Mustamaslaushuhujen bravuuri on ollt siinä gang stalkingissa että: "Siellä ei osata tai viitsitä laittaa kotiruokaa ja syödään lähinnä eineksiä." Haistakaa  v...ttuu valehtelijat ja vääristelijät. Tuollaisten edessä ostaisin pelkkää valmisruokaa ja kivaan ääneen toitottaisin, että ei tämä työtön äiti ikinä laita kotiruokaa! Oikein hieroisin sen eineksen naamaan äimistelijöille!

Vierailija
85/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki eivät notku ravintoloissa joka ilta tai ole wolttaavia läskejä.

Vierailija
86/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruoka maksaa noin kaksi euroa päivässä koko perheelle, kun sen itse tekee. Mistä eineksiä tuolla rahalla muka saa? 

Vierailija
87/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikeasti hyvä vinkki! Miksi en oo tajunnut itse. Jauhelihapaketti puoliksi, siitä kaksi jättipihviä, päälle kunnolla mausteita ja pannulle sipulin ja valkosipulin kanssa.  Nopeata proteiinia. Ei tietty ole pakko syödä 400g kerralla.

Isokokoisena on vaikea saada päivän proteiinit täyteen ilman kokolihaa. Raejuusto, rahka ja munat tulee jo korvista.

Vierailija
88/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon aloituksen on oltava provo. Ajatteleeko joku ihan oikeasti noin? Valmisruoka on hyvä hätävara. Esimerkiksi, jos olen ollut viikonloppuna reissussa, ja palaan kotiin sunnuntai-iltana, niin olen etukäteen ostanut jääkaappiin mikroaterian maanantain työpäivälle. Näin minun ei tarvitse miettiä ruoan valmistamista sunnuntai-iltana, vaan voin rauhassa hengähtää ja mennä nukkumaan. 

Mutta siis monet ruoat tekee todella nopeasti. Esimerkiksi teen 20 minuutissa kinkkutomaattipastani. Pakkasesta löytyy aina valmiiksi silputtua persiljaa ja palvikinkkupala kuutioituna 200 gramman pusseihin. Ja kyllähän jonkun jauhelihakastikkeenkin nopeasti tekee, vaikka sitä vielä hauduttaakin hetken aikaa.

Eräs työkaverini valittaa huonoa rahatilannettaan. Silti käy aamuisin lähikaupassaan ennen töihin lähtöä ostamassa työpäivän syömiset. Kassista löytyy valmisruokaa, energiajuomia, valmiskahvia, herkkuja jälkiruoaksi. Noihin uppoaa helposti 15€ per päivä. Olen sitä mieltä, että taloutensa kohenisi, jos tekisi kotona eväät töihin. Ja kunnollinen kotiruoka voisi tuoda tasapainon tuohon herkkuhimoon. Eli kotona kokkaamisessa on enemmän hyviä puolia.

Vierailija
89/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n 25 vuotta tehnyt kaikki ruoat itse, jossei sitten jossain juhlissa syömistä lasketa. On se välillä raskasta, mutta minusta on tullut niin taitava, että ei oikein yhtän hyvää saa muualta. Einekset on oksettavia.

Vierailija
90/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vaikka palstailuun?

Einesruoat tulee todella kalliiksi perheelle eikä ole kovin hyviä. Tänään syötiin päivälliseksi eilistä ruokaa, mutta lounaan tein etätyön ohella. Ainesten sekoittamiseen meni 2 minuuttia plus paisto. Tänään valmistelen keiton. Perunoiden plus muiden kuoriminen ehkä 10 minsaa, loput tulee itsestään. 

Eines lihapullat 80 senttiä, siitä syö 2 kertaa.

ap

Ihan ok, jos tykkää eineslihapullista. Mun puolisoni syö niitä aika usein. Minä en.

Vierailija
91/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka on yleisesti ottaen edullisinta ja terveellisintä, jos

- syöjiä on enemmän kuin yksi; vaatii keskivertoa enemmän suunnitelmallisuutta ja taitoa valmistaa tuoreista raaka-aineista yhdelle vaihtelevaa ja herkullista kotiruokaa ilman hävikkiä

- itsehillintä on kunnossa; jos ruokaa valmistetaan isoja annoksia, osa ihmisistä myös syö kerralla yli oman tarpeen ja lihoo

Einekset ovat varmasti monelle yksineläjälle hyvä ratkaisu. 

Ei minulle. Einekset ovat pahoja, kaikki valmisruoka on pahaa. Minulle siis. Elän yksin, teen kaiken alusta asti hyvistä ja tuoreista elintarvikkeista. Useita näistä pakastan annosrasioihin, siksi ei tarvitse joka päivä tehdä ruokaa paitsi pyöräyttää jonkun salaatin. Leivän leivon myös itse ja sitäkin pakastan. Silloin tiedän mitä taikinassa on ja paljonko esim. suolaa tai ei ollenkaan. Hävikkiä minulla tulee nolla. Einekset lihottavat ihmiset - näkeehän sen katukuvassa. 

Vierailija
92/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksistä et millään saa tarvitsemiasi ravintoaineita tai vitamiineja. Lisäaineiden määrä on myös valtava.

Tuttu mies söi viisikymppiseksi asti pelkkiä eineksiä eikä lähes ollenkaan kasviksia. Joutui jäämään pois päivätyöstään kun elimistö aivan hajalla. Diabetes, reuma, kilpirauhasen vajaatoiminta, metabolinen oireyhtymä, sydämen rytmihäiriöitä. Nyt kuntouttaa itseään sairauksien hoidon lisäksi ruokavaliolla ja liikunnalla. Haluatko samaan tilanteeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme