Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?
Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?
Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tee kotona ruokaa, et välttämättä ole tyhmä, pelkästään laiska.
Käytän ennemmin sen 2 tuntia päivässä johonki järkevämpään kuin ruoan laittoon
ap
Vaikka palstailuun?
Einesruoat tulee todella kalliiksi perheelle eikä ole kovin hyviä. Tänään syötiin päivälliseksi eilistä ruokaa, mutta lounaan tein etätyön ohella. Ainesten sekoittamiseen meni 2 minuuttia plus paisto. Tänään valmistelen keiton. Perunoiden plus muiden kuoriminen ehkä 10 minsaa, loput tulee itsestään.
Eines lihapullat 80 senttiä, siitä syö 2 kertaa.
ap
🤢🤮
Ihan samalla tavalla niillä nälkä lähtee kuin kotona tehdyillä
ap
Töissä ilmainen pääruoka 5 x viikko. Wolttia 1-2 kertaa. Yhtenä päivänä ehkä kotikokkaus.
Meillä on 5 hengen talous ja kyllä se tulee halvemmaksi tehdä itse suurempia määriä kerralla kuin ostaa valmisruokaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti kokkaa joka päivä. Jokainen täysijärkinen kokkaa korkeintaan kolme kertaa viikossa niin, että ruokaa riittää kerralla kahdeksi tai kolmeksi päiväksi.
En syö kolmea päivää sama ruokaa, koskaan.
Vain, jos valmistaa kerralla monen päivän verran ruokaa, josta sitten pakastaa osan, niin tuollainen syöminen on ymmärrettävää.
Muuten, ajat kun tästä vielä ankenevat, niin taitaa tulla erikoisen ankeaa sinulle, jos noin elät, että joka päivä pitäisi saada eri ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vaikka palstailuun?
Einesruoat tulee todella kalliiksi perheelle eikä ole kovin hyviä. Tänään syötiin päivälliseksi eilistä ruokaa, mutta lounaan tein etätyön ohella. Ainesten sekoittamiseen meni 2 minuuttia plus paisto. Tänään valmistelen keiton. Perunoiden plus muiden kuoriminen ehkä 10 minsaa, loput tulee itsestään.
ap
4 henkilöä? Muutenkaan einespullat ei ole hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 5 hengen talous ja kyllä se tulee halvemmaksi tehdä itse suurempia määriä kerralla kuin ostaa valmisruokaa..
5 pussia lihapullia 4€ kaupasta, kotona tehtynä 30€ ainekset lihapulliin että älä valehtele
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vaikka palstailuun?
ap
4 henkilöä? Muutenkaan einespullat ei ole hyviä. 
Kyllä niillä nälkä lähtee ja se on ruokan tarkoitus ei tarvitse olla hyvää
ap
Osasyy suomalaisten ylipainoon saattavat olla einekset, joita kulutetaan valtavia määriä. Samaan aikaan kun niiden myynti on kasvanut, on noussut myös ylipainoisten määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti kokkaa joka päivä. Jokainen täysijärkinen kokkaa korkeintaan kolme kertaa viikossa niin, että ruokaa riittää kerralla kahdeksi tai kolmeksi päiväksi.
Mä olen idiootti. Eilisen ruokaa syödään seuraavana päivänä korkeintaan töissä lounaana. En halua syödä montaa kertaa putkeen samaa, vaan teen joka päivä uuden lämpimän päivällisen. Enkä kyllä koe itseäni edes idiootiksi, tykkään kokkaamisesta eikä ole tavaton vaiva saada aina tuore ateria pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka menettää lämmitettäessä aina jonkin verran ravintoarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
kaksi tuntia? Nopeimmillaan ruuan saa tehtyä vartissa. Jopa alle.
Jos teet vaikka 4 ateriaa päivässä ja 30min per ruokan tekeminen ja valmistus niin kyllä menee 2 tuntia helposti, pelkkä kastikkeen tekoon menee 1h
ap
Huomaa että olet melkoisen kädetön ihminen.
Kannattaisi opetella kokkaamaan niin ei sun elämä ois noin hankalaa.
Kaikki einekset eivät tule kalliiksi. Itse olen laskenut, että eineslihapullat tulevat vähän halvemmaksikin kuin se, jos ostaisin naudan jauhelihaa ja siitä tekisin lihapullia. Syön sen einespakkauksen lihapullia 3 päivää ja pakkaus maksaa 3,15 e eli tulee vain reilu euro hintaa päivää kohden. Naudan jauheliha on kyllä kalliimpaa.
Siis toiset tykkää hyvästä ruuasta eikä vain, että nälkä lähtee toiset jopa tykkää laittaa ruokaa on jopa ammattilaisia sillä olallakin
Siis taitaa olla spämmäri
Einesruoat haisee ja maistuu perseelle
Vierailija kirjoitti:
Idiootti ilmoittautuu. Pidän ruuanlaitosta ja valmistan 6 illallista viikossa kotona. Pidän tärkeänä, että tiedän mitä syömme. Ruoka saa myös olla monipuolista ja terveellistä, ei esim. kalafileet ole enää syötäviä seuraavana päivänä. Kerran viikossa illastamme huolella valitussa ravintolassa. Matkoilla ruokailemme aina ulkona, ei se loma muuten ole.
Pestopastaa ja mozarellaa, pastan keittoaika 4min. Eilistä kaaliraastetta ja pari kirsikkatomaattia.
Lauantaina possun ulkofile ja perunat paistopussissa, aikaa meni perunoiden kuorimiseen ja kaiken pussittamiseen alle 10min. Siinä ajassa uuni just ehtii lämmetä. Ituja, kurkkua ja paprikaa jääkaapista lautasen reunalle.
Meillä on kerran pari / kk maksalodjua tai pinaattikeittoa, yhtä usein tomaattisoosi tölkistä ja tonnikalaa tai tosiaan pestopasta, jotka nekin lasken eineksiksi, ne vain lämmitetään. 3-5 kertaa viikossa tehdään ruoka, toisinaan kahdeksi päiväksi kerralla. Ja mä myönnän olevani laiska kokki.
Mä syön kaikki ateriat vain kotona valmistettua ruokaa. Töihin otan kotoa eväät, kuten mieskin.
6hlö talous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 pussia lihapullia 4€ kaupasta, kotona tehtynä 30€ ainekset lihapulliin että älä valehtele
ap
Tänään viimeksi ostin kilon naudan jauhelihaa 7.99e. Siihen sipulit ja mausteet ei maksa 22 euroa🤣
On.
Heitä usein nimitetään hoikiksi.
🤢🤮