Kävisitkö töissä jos voittaisit lotossa yli 10 miljoonaa?
Minä tekisin vain vapaaehtoistyötä, niin paljon kuin suinkin jaksaisin.
Kommentit (122)
Onpas ihmiset hyväntahtoisia, kun alkaisivat vapaaherruuden sijaan tekemään vapaaehtoistyötä. Se on tosi hyvä ajatus ja moni varmaan tekisikin niin, mutta yhtä moni vaan nauttisi.
Palstalla ei uskota muutenkaan mitään, mutta sanon silti tuntevani näitä taloudellisesti vapaita ihmisiä. Ei se vapaaehtoistyö ole todellakaan päällimmäisenä mielessä. Itsensä toteuttaminen ja läheisistä huolehtiminen kyllä.
Lopettaisin 200000 euron voittoon. 35 vuotta jo samaa pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ihmiset hyväntahtoisia, kun alkaisivat vapaaherruuden sijaan tekemään vapaaehtoistyötä. Se on tosi hyvä ajatus ja moni varmaan tekisikin niin, mutta yhtä moni vaan nauttisi.
Palstalla ei uskota muutenkaan mitään, mutta sanon silti tuntevani näitä taloudellisesti vapaita ihmisiä. Ei se vapaaehtoistyö ole todellakaan päällimmäisenä mielessä. Itsensä toteuttaminen ja läheisistä huolehtiminen kyllä.
Sama kokemus taloudellisesti riippumattomista. Elelevät vaan omaa elämää ja puuhailevat omiaan, mutta ei kyllä kukaan tuntemistani mitään hyväntekeväisyyttä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes Kaikki oikeasti rikkaatkin tekevät töitä. Minunkin ystäväni vanhemmilla on kymmenien miljoonien omaisuus, mutta tekevät pitkää päivää.
Miksi ihmeessä???
Eiköhän heillä elämä kävisi tylsäksi, jos eivät tekisi töitä.
Tylsillä ihmisillä tulee tylsää. Miten käy eläkkeellä? Voi kamalaa kun ei herätyskello soi joka päivä eikä tarvitse peräsuoli pitkällä raataa. Joutuu vaikka itsensä tai puolisonsa seurassa olemaan.
No tämä! Mun isä jäi vuosi sitten eläkkeelle, eikä ole ollut töihin ikävä. Nyt saa värkätä kaikkien projektiensa parissa mielin määrin
Mun mies taas muuten vaan taloudellisesti riippumaton jo parikytä vuotta eikä ol tylsää päivää nähnyt, vaikka ei näitä projektejakaan ole, tykkää oleskella ja seurata taloutta ja hoidella osakesijoituksiaan.
Joku muu saattaisi tuossa tapauksessa tarvita työpaikkaani minua enemmän.
En varmasti! En en en! Voisinpa ko lopettaa...mutta vielä pitää jaksaa kärvistellä 2,5 vuotta.
Riippuu mitä tarkoitetaan työllä? Totta kai tekisin jotain, mutta sellaista, mistä itse tykkään, kun ei olisi mitään rahallista painetta.
EN! Auttaisin vähempiosaisia ja jakaisin rahaa tuolla kaduilla, olen aina ollut se joka antaa omistaan ja nautin siitä, toivotaan minulle isoa pottia nyt kaikki. Minua ottaa päähän kaikki nuo leikkaukset ja ne koskee aina pienituloisia ja keskituloisia. Olen jo suunnitellut, että ostan ison auton ja lastaan sen täyteen ruokakasseja ja menen jakamaan useasti viikossa eri kaupunkeihin ja kyliin. Ja tämä tarinani on tosi.
Vierailija kirjoitti:
En kävisi. Olen laskenut että pari sataa tuhatta riittäisi etten enää töihin menisi ikinä, eläkeelle asti pärjäisin hyvin tuollakin summalla. Ja en lähtisi edes vapaaehtoisena mihinkään töihin
Laskit ruoja valtion kelarahat tuohin mukaan. Kerran kelarotta aina kelarotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin pois jo puolesta miljoonasta.
Sillä et elä montaa vuotta
Nykyisellä kulurakenteella 33 vuotta. En edes elä niin kauaa enää.
Vapaaehtoistyötä tekisitte, mutta huudatte katkerasti kun pitäisi tehdä vastikkeellista työtä kelarahojen eteen? Kaksnaamaisia 💩💩 te olette
Hienoa neuvostopropagandaa miten joka tilanteessa on oikein tehdä pelkästään töitä. Lehtien lottovoittajatkin kertoo aina ostavansa uudet kumpparit ja jatkavansa töitä. Oikeassa elämässä en tunne yhtäkään joka tekisi töitä ellei olisi pakko ja tässäkin ketjussa aika moni heittäisi vapaalle.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa neuvostopropagandaa miten joka tilanteessa on oikein tehdä pelkästään töitä. Lehtien lottovoittajatkin kertoo aina ostavansa uudet kumpparit ja jatkavansa töitä. Oikeassa elämässä en tunne yhtäkään joka tekisi töitä ellei olisi pakko ja tässäkin ketjussa aika moni heittäisi vapaalle.
Minä en heittäisi vapaalle vaan ostaisin lisää asuntoja joita voin vuokrata köyhille. Nyt kun asumistuki muuttui, niin saa parempia vuokralaisia sillä vain ne joilla on itse varaa maksaa yli tukinormien haluavat vuokrata tuon normihinnan yli meneviä asuntoja. Saa parempia vuokralaisia.
Nin. Jospa voittaisin jostain 200 000 euroa, jättäisin palkkatyöni heti. Ei tulisi ikävä. Ei yhtään mitään.
Alkaisin jonkinlaiseksi yrittäjäksi. Tekisin jotain sellaista, missä saisi itse päättää työajoistaan ja olisi fyysisesti kevyttä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä tarkoitetaan työllä? Totta kai tekisin jotain, mutta sellaista, mistä itse tykkään, kun ei olisi mitään rahallista painetta.
Työ on sitä, että myyt aikasi työnantajalle ja joudut menemään sinne määrätyn määrän kuukaudessa vaikka et just tänään edes haluaisi. Kaikki muu on harrastusta.
En todellakaan kävisi. Sillä saisi 50 vuodeksi 200 000€ vuositulot millä eläisi jo todella helposti mukavaa elämää. Ja tuskin enää tuota 50 vuotta edes elän.
Lottovoitto ei ole mahdollinen, koska en harrasta rahapelejä.
Sama täällä. En todellakaan heräisi joka aamu klo 4 aikoihin, jos tilillä olisi 10 miljoonaa..
Hoitoon saisi viedä, jos noin tekisin.