Kävisitkö töissä jos voittaisit lotossa yli 10 miljoonaa?
Minä tekisin vain vapaaehtoistyötä, niin paljon kuin suinkin jaksaisin.
Kommentit (122)
Tekisin kolmena päivänä viikossa klo 9-16. Työni on auttamistyötä, josta saa itselleenkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kävisi!
Itseasiassa yksi miljoona jo riittäisi. Se tekisi 2083e käteen/kk 40 vuotta. Se riittäisi mainiosti, kun on velaton talo ja mökki. 40v päästä olisin 80v, jos sattuisin niin kauan edes elämään. Sitten se on ihan sama, onko sitä rahaa vai ei, kun ei semmosena käpynä mitään jaksa tehdä kuitenkaan.
Olisin ainakin aluksi töissä jotta "pöly laskeutuisi" ja omat jatkosuunnitelmat selkenisivät. Ehkä sitten jäisin vaikka vuorotteluvapaalle (jota olen miettinyt) ja sitten tekisin 3-4 päivää viikossa. Olen niin erakoitunut jo nyt että töistä poisjääminen ei tekisi pääkopalle hyvää. Nukkuminen aamuisin kyllä olisi hyvä. Nyt sitä alitajuisesti nukkuu huonosti aina kun on tulossa työpäivä ja on aikainen nousu.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ainakin aluksi töissä jotta "pöly laskeutuisi" ja omat jatkosuunnitelmat selkenisivät. Ehkä sitten jäisin vaikka vuorotteluvapaalle (jota olen miettinyt) ja sitten tekisin 3-4 päivää viikossa. Olen niin erakoitunut jo nyt että töistä poisjääminen ei tekisi pääkopalle hyvää. Nukkuminen aamuisin kyllä olisi hyvä. Nyt sitä alitajuisesti nukkuu huonosti aina kun on tulossa työpäivä ja on aikainen nousu.
Onnistuisko ihan noin vaan 3-4 päiväiseen siirtyminen? Mä oon tuota kyselly töissä, mut ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin työntekoa, koska mulla on akateemisia tavoitteita, joita en arvota rahassa enkä rahan takia tavoittele niitä.
Jaa ensimmäinen orja ilmoittautui palvelukseen. Jatkossa palkkasi on ruoka kerran päivässä ja nukut tuossa navetassa eläinten seassa. Työtä teet aina kun omistajasi käskee.
Mitä hupattaa? 10 miljoonaa lotosta ja täällä puhutaan orjista ja omistajista. Myönnän, naurahdin.
En kävisi töissä, enkä asuisi Helsingissä.
En todellakaan kävisi. Vähän sama kuin kysyisit "jos saisit tietää kuolevasi kuukauden päästä, kävisitkö vielä töissä."
En kävisi, jäisin eläkkeelle, kun vielä on tämä vuosi työikää.
En todellakaan mutta se johtuu vain siitä etten pidä työstäni. Jos älyni riittäisi unelma ammattiini niin jatkaisin työtä oli minulla rahaa miten paljon hyvänsä
En jatkaisi nykyisessä työssä (helvetin esikartano eli peruskoulu), mutta alkaisin yrittäjäksi ja tekisin sitä sen verran kuin huvittaa. Tekisin myös vapaaehtoistyötä.
Jatkaisin työni mukavia osia vapaaehtoispohjalta.
Vierailija kirjoitti:
En kävisi töissä enää, vaikka voittaisin 100 000 euroa. Suomalaiset on ehkä maailman idiootein kansa, kun vaan niska limassa painaisivat tavallista duunia, vaikka miljoonia tilillä.
Sadalla tonnilla voisit olla 3 vuotta kotona, ja sit taas saisit painaa hommia.
Tekisin vapaaehtoistyötä eläinten parissa.
Kymppi riittäisi ettei töitä tarvisi tehdä, voisi keskittyä harrastamiseen.
Pidän työstäni, mutta en jatkaisi vaan keskittyisin harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisko ihan noin vaan 3-4 päiväiseen siirtyminen? Mä oon tuota kyselly töissä, mut ei onnistu.
Joo ei sitä niin vain siirrytä lyhennettyyn työaikaan.
En kävisi. Mä ottaisin selvää, miten voisin sijoittaa osan rahoista fiksusti ja saada enemmän rahaa. Alkaisin tehdä jotain itsenäisesti tehtävää työtä, perustaisin oman yrityksen.
Kävisin. Koska silloin työ olisi vain harrastus, ja voisin suhtautua täydellä huumorilla koko työpaikkaan. Se on sitten eri asia kuinka kauan työnanataja jaksaisi minua katsella.
Normaalielämässä ei ne miljoonat työtä pelkäävälle kasaannu.
Esim Sarasvuo töitä se on tehnyt miljooniensa eteen. Sillai huono esimerkki, kun hänen duuninsa on ollut paskanpuhuminen... Eka esimerkki mulla oli Hjallis, mutta muistin, että on vanhaa rahaa, se tietty jelppas.
Topi Sukari taitaa olla täysin itsenäisesti aloittanut miljoonan tekijä. Yhä painaa, kun vaimon tyydyttämiseltään kerkee.