Kävisitkö töissä jos voittaisit lotossa yli 10 miljoonaa?
Minä tekisin vain vapaaehtoistyötä, niin paljon kuin suinkin jaksaisin.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes Kaikki oikeasti rikkaatkin tekevät töitä. Minunkin ystäväni vanhemmilla on kymmenien miljoonien omaisuus, mutta tekevät pitkää päivää.
Miksi ihmeessä???
Eiköhän heillä elämä kävisi tylsäksi, jos eivät tekisi töitä.
En todellakaan kävisi töissä! Harrastelisin, matkustelisin, opiskelisin kieliä, hemmottelisin itseäni.
Lottovoittoa ei ole, mutta sellainen taloudellinen tilanne, että ei tarvitse tehdä töitä. En kaipaa työelämästä mitään.
Suurin onni on esimerkiksi se, että voin tavata kaukana asuvia ystäviä useammin. Raha kun ei ole tässä elämässä tärkeää vaan ihmiset. Mutta ilman rahaa minulla ei olisi aikaa samalla tavoin kuin nyt.
Meidän suvussa arvostetaan yritteliäisyyttä. Jokainen sukupolvi on tehnyt kovasti töitä, varallisuus on kasvanut, mutta kukaan ei elä tuhlaavaisesti tai heittäydy rahojen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes Kaikki oikeasti rikkaatkin tekevät töitä. Minunkin ystäväni vanhemmilla on kymmenien miljoonien omaisuus, mutta tekevät pitkää päivää.
Miksi ihmeessä???
Eiköhän heillä elämä kävisi tylsäksi, jos eivät tekisi töitä.
Tylsillä ihmisillä tulee tylsää. Miten käy eläkkeellä? Voi kamalaa kun ei herätyskello soi joka päivä eikä tarvitse peräsuoli pitkällä raataa. Joutuu vaikka itsensä tai puolisonsa seurassa olemaan.
Tekisin samaa työtä kuin nytkin mutta oman firman puitteissa eikä enää palkkatyössä toiselle. Saattaisin jopa itse työllistää nykyisiä työkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin työntekoa, koska mulla on akateemisia tavoitteita, joita en arvota rahassa enkä rahan takia tavoittele niitä.
Jaa ensimmäinen orja ilmoittautui palvelukseen. Jatkossa palkkasi on ruoka kerran päivässä ja nukut tuossa navetassa eläinten seassa. Työtä teet aina kun omistajasi käskee.
Miksi kävisin? Jalona ihmisenä jättäisin työpaikkani jotta joku sossupummi pääsisi TÖIHIN! Ensimmäistä kertaa elämässään peruskoulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan vähänkin fiksu ihminen kävisi töissä? Olla 8 h päivässä 99 %:sti idioottien ihmisten kanssa tekemisissä??
Me kaikki muut ei olla siellä töissä.
Ennen ajattelin et tekisin vaikka 50% töitä. Mutta nyt olen siinä tilanteessa, että taloudellinen tilanne sallisi tämän, mutta ei täysin työstä irtautumista ja kyselin entisestä työstä saisko tehdä osa-aikaisena eikä saanut, eikä nyt työttömänäkään ole mitään osa-aikaista saanut omalta alalta, vaaditaan se 40 h raatamista. Jotain siivousta nyt sais 20 tunnilla, mutta siitä nyt saisi liian vähä rahaa, pitäs nostas tukiloita, eikä se nyt ole tarkoituksen mukaista...
Että enpä tekisi töitä jos voittaisin lotossa, kun kerran osa-aikaa ei saa tehdä. Yrittäjäksikään en voi ruveta koska relevanttia työkokemusta ei ole...
En kävisi. Olen laskenut että pari sataa tuhatta riittäisi etten enää töihin menisi ikinä, eläkeelle asti pärjäisin hyvin tuollakin summalla. Ja en lähtisi edes vapaaehtoisena mihinkään töihin
Kyllä mutta ainoastaan sikariportaassa marbellan villalla . Sikari toisessa ja konjakki toisessa kädessä . Näin suurjohtajat toimivat muutenkin.
En nykyisessä työssä,mutta perustaisin oman firman.
Eläinlääkärin hommia tekisin jatkossakin. Nyt lomalla Rukalla ja kivaa on, mutta torstaina pääsen taas töihin. Ei minusta olisi vain olemaan. Työ on niin palkitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkärin hommia tekisin jatkossakin. Nyt lomalla Rukalla ja kivaa on, mutta torstaina pääsen taas töihin. Ei minusta olisi vain olemaan. Työ on niin palkitsevaa.
En halua väitellä, sanon sen heti. On hienoa kuulla, että joku kokee työnsä palkitsevana. Miten näet tulevaisuuden? Mitä sitten kun et voi tehdä enää töitä? Tuleeko tyhjyyden tunne?
Rakennuttaisin monitoimihallin (futiskenttä, juoksuradat, futsal-kenttä, punttialue) ja alkaisin pyörittää sitä. Yli puolet menisi tuohon, mutta jos myisi vähän halvemmalla kattaen kulut, niin koroilla saisi oman elantonsa.
(Tai sitten rakentaisi lainalla ja ison potin sijoitustuloisa kuittaisi lyhennykset)
En, aika menisi muiden auttamiseen.
Jättäisin työn jos alalla olisi työttömiä, jos ei niin jatkaisin ja tekisin rahoilla jotain muuta.
Ja siitä 1/3 veroina pois