Määräaikainen 8-9 sentin sähkösopimus olisi tullut halvemmaksi kuin pörssisähkö.
Onko tämä "pörssisähkö on aina halvin" -hokema kusetusta? Tammikuu oli n. 14 senttiä kWh ja nyt tulee taas kalliit hinnat. Huomenna 30 senttiä. Hyvä alkaa nostaa pörssihintoja, kun on saatu ihmiset pakotettua asiakkaiksi.
Kommentit (1238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kahdestatoista kuukaudesta oli sen 14snt. Keskihinta on halvempi kuin kiinteät.
No eipä helmikuukaan näytä yhtään paremmalta. Huomenna taas 20-30 senttiä.
Voi olla, että helmikuu on kallis, voi olla olematta. Meillä kertynyt sähkölämmitteisessä laskua nyt helmikuulta 67 senttiä. 8 sentin määräaikaisella hinta olisi reilu 7 euroa. Eli parhaimmillaan pörssisähkö on todella halpaa.
Ja miten on mennyt tänään ja arviosi huomisesta kun halvat päivät. ne kaikki muutama marraskuun lopun jälkeen tuli ja meni?
Tämä päivä näkyy tarkemmin vasta huomenna mutta päivän keskihinta jäänee n 13 centtiin, huominen n 14cnt
Jos lasken tosi karkeasti helmikuun keskihinnan - 8.2 mennessä siitä tulee max 4cnt/kWh. Samaa tahtia jos veivaa kuun loppuun - ei paha ollenkaan:)
Hyvä työkalu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on suorasähkölämmitys niin vain täydellinen idiootti ottaa pörssisähkön. Vähänkään talotekniikasta ymmärtävä ei sorru tuohon ansaan.
Lisäksi nämä pörssisähköuskovaiset ei laske mitään hintaa sille, paljonko kuluu vuodessa omaa aikaa hintakyttäilyyn, kulutuksen säätelyyn, siihen liittyviin investointeihin, yms. yms. Huvittavinta on joidenkin minulla on ilmaiset polttopuut. Polttopuilla on aina markkina-arvo, eikö niillä lämmittäminen ole ilmaista vasn ne omat ilmaisetkin järkevä laskee rahankuluna.
Mulla menee vähemmän aikaa pörssisähkön hinnan katsomiseen kuin sinulla tuon viestin kirjoittamiseen. En ymmärrä, että miksi joillakin on niin vaikeaa ymmärtää, että osalla
Totta. Olet oikeassa. Laskin itse päin peetä :D 10 sekunnissa katsoo päivän hinnat niin siitä voi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on suorasähkölämmitys niin vain täydellinen idiootti ottaa pörssisähkön. Vähänkään talotekniikasta ymmärtävä ei sorru tuohon ansaan.
Lisäksi nämä pörssisähköuskovaiset ei laske mitään hintaa sille, paljonko kuluu vuodessa omaa aikaa hintakyttäilyyn, kulutuksen säätelyyn, siihen liittyviin investointeihin, yms. yms. Huvittavinta on joidenkin minulla on ilmaiset polttopuut. Polttopuilla on aina markkina-arvo, eikö niillä lämmittäminen ole ilmaista vasn ne omat ilmaisetkin järkevä laskee rahankuluna.
Mulla menee vähemmän aikaa pörssisähkön hinnan katsomiseen kuin sinulla tuon viestin kirjoittamiseen. En ymmärrä, että miksi
Minäkin katson parissa sekunnissa pösän parin kuukauden hintahistorian. Aika vähissä ne tunnit, saati päivät, jolloin olisi määräaikaiseen soppariini verrattuna mitään säästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee vähemmän aikaa pörssisähkön hinnan katsomiseen kuin sinulla tuon viestin kirjoittamiseen. En ymmärrä, että miksi joillakin on niin vaikeaa ymmärtää, että osalla
Pieni vaiva siihen verrattuna, kun keskimäärin sen 10h päivässä menee täällä läpi vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee vähemmän aikaa pörssisähkön hinnan katsomiseen kuin sinulla tuo
Sehän on sitten hyvä, että sinulla on määräaikainen ja se kannattaa sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuosi oli 5,13 snt/kWh. Mistä voit tietää tämän vuoden etukäteen?
No tammikuu oli jo todella kallis ja helmikuu näyttää yhtä huonolta. Se ei paljon lohduta, jos kesällä on 2 senttiä, kun sitä sähköä ei kulu oikein mihinkään.
En ymmärrä tuota että kesällä ei kulu sähköä. Kyllä meillä menee se 700-800kwh kesälläkin, talvella toki enemmän. Viime vuoden pörssin hinta meille oli 6,5 snt/kwh.
Miten se pösä on huomennakin 10-15c/kWh koko vuorokauden?! Juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisi lämmitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten se pösä on huomennakin 10-15c/kWh koko vuorokauden?! Juuri silloin kun sitä eniten tarvitsisi lämmitykseen.
Taas kalliimpaa kuin 8-9 sentin määräaikainen, jopa yöllä.
Ap:n hinnaksi tuli 17 senttiä / kWh (sisältää kaiken). Eli määräaikaisella olisi ollut lähes puolet pienempi lasku.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n hinnaksi tuli 17 senttiä / kWh (sisältää kaiken). Eli määräaikaisella olisi ollut lähes puolet pienempi lasku.
Koko vuodelle?
Minulla on sähkölaskut 55 euroa omakotitalossa määräaikainen sopimuus 7 senttiä kwh. Takkalämmitys talvella.
Vierailija kirjoitti:
Pöh, laskin että mulla menee vajaa 61 minuuttia vuodessa jos joka päivä tarkistaisin sähkön.
Hirrrrrrveän rankkaa!
Kai sä sitten teet päivittäin jotain sen perusteella mitä sähkö maksaa vai huviksesiko sen hintaa seuraat?
Ja se säätö sähkön hinnan mukaan on se idioottimaisin touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh, laskin että mulla menee vajaa 61 minuuttia vuodessa jos joka päivä tarkistaisin sähkön.
Hirrrrrrveän rankkaa!
Kai sä sitten teet päivittäin jotain sen perusteella mitä sähkö maksaa vai huviksesiko sen hintaa seuraat?
Ja se säätö sähkön hinnan mukaan on se idioottimaisin touhu.
No enimmäkseen jätän tekemättä.
Esim tänään en pessyt pykkiä enkä tehnyt uuniruokaa eikä tosin ollut tarkoituskaan. Eipä juuri sen enempää energiaa tarvitse asiaan laittaa.
Termostaatit on alhaalla ja nostan niitä tarvittaessa. Nyt ei ole tarvis säädellä, täällä on 21 lämmintä. Aamulla takkaan tuli ilahduttamaan aamiaisella kuten aina näin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi nämä pörssisähköuskovaiset ei laske mitään hintaa sille, paljonko kuluu vuodessa omaa aikaa hintakyttäilyyn, kulutuksen säätelyyn, siihen liittyviin investointeihin, yms. yms.
Ainakin minulla, kuten varmasti monella muullakin pörssisähkön käyttäjällä on sovellus, joka antaa ilmoituksen jos sähkö on kallista tai halpaa seuraavana päivänä. Hintarajan ilmoitukselle voi asettaa itse. Jos ilmoitusta ei tule, käytän sähköä ihan samalla tavalla kuin käytin kiinteähintaisen sopimuksen aikaan. Jos sähkö on todella kallista tai halpaa, sen lukee kyllä uutisista ilman hintakyttäilyäkin. Eipä tuo ole vienyt sen enempää aikaa kuin säätiedotuksen vilkaiseminenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin se talo lämpiää puilla ja vesi ja lattiat yöllä. Eikä siihen ole tarvinnut hankkia edes ylimääräistä teknologiaa, jota määrikset tuntuvat eniten pelkäävän. Lämminvesivaraaja menee ihan automaattisesti yöllä päälle, samoin lattialämmöt. Yösähköstä menee vieläpä (iiiiiik) halvempi siirtomaksukin
Täällä on tällä hetkellä yli 22 astetta lämmintä, vaikka yksikään sähköpatteri ei ole päällä. Katselen tässä netflixiä ja odotan, että pyykkikone on käynyt ihan kohta loppuun.
Ai. Minä pesen ne pyykit silloin kun minulle sopii.
Helmikuun 1. viikon keskihinta meillä 4cnt:)
Vierailija kirjoitti:
Helmikuun 1. viikon keskihinta meillä 4cnt:)
Entäpä toisen viikon jälkeen? 10c?