Määräaikainen 8-9 sentin sähkösopimus olisi tullut halvemmaksi kuin pörssisähkö.
Onko tämä "pörssisähkö on aina halvin" -hokema kusetusta? Tammikuu oli n. 14 senttiä kWh ja nyt tulee taas kalliit hinnat. Huomenna 30 senttiä. Hyvä alkaa nostaa pörssihintoja, kun on saatu ihmiset pakotettua asiakkaiksi.
Kommentit (1238)
Itse otin Porvoon energialta 2,50 € kk ja 8,50 snt kWh. Käytän sen verran vähän sähköä, että tuo pieni kk-hinta on sopparissa minulle tärkeintä. Pörssiä en halua, sillä hintahan muodostuu kalleimman tuotantotavan sähkön hinnan mukaisesti, eli kyseessä ei edes ole mikään oikea vapaan kilpailun pörssi, vaan huijaus! Ja sitä olkiluoto 3:sta ajetaan alas juuri sopivasti aina talvisin paukkupakkasten keskellä, joten mitä järkeä?! Entäpä sitten inflaatio, se on ollut kovaa lähivuosina ja tuskin loppuu. No onpahan 2 vuotta aikaa hengähtää ja maksaa halpaa hintaa sähköstä, ei tarvii stressata yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on suorasähkölämmitys niin vain täydellinen idiootti ottaa pörssisähkön. Vähänkään talotekniikasta ymmärtävä ei sorru tuohon ansaan.
Jaa. Tällä idiootilla kesäkuu alle 5cnt, heinäkuu 2cnt.
Mites sinulla?
Mites marraskuu-maaliskuu? Viime talvi oli erittäin kylmä.
6.7c/kWh ja kulutus 13400kWh.
Minkälaisia varaavia ja ajastusmahdollisuuksia sinulla on lämmitykseen käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on suorasähkölämmitys niin vain täydellinen idiootti ottaa pörssisähkön. Vähänkään talotekniikasta ymmärtävä ei sorru tuohon ansaan.
Jaa. Tällä idiootilla kesäkuu alle 5cnt, heinäkuu 2cnt.
Mites sinulla?
Mites marraskuu-maaliskuu? Viime talvi oli erittäin kylmä.
6.7c/kWh ja kulutus 13400kWh.
Minkälaisia varaavia ja ajastusmahdollisuuksia sinulla on lämmitykseen käytössä?
Varaaja ja varaavat systeemit yöllä päällä ja illalla jo palellaan ja käytetään kylmää vettä.
Noin yksi yösähkö hullu perhe eleli, että yöllä lämpeni mm kylppäri 26 asteeseen ja aamulla oli lämmin mutta illalla jo sai pitää villasukkia. Että silleen. Ihan järjetöntä toimintaa säästääkseen pari pennosta.
Itse otin juuri 8,30 kiinteän. Se on ihan kohtuullinen jo.
Vierailija kirjoitti:
Itse otin juuri 8,30 kiinteän. Se on ihan kohtuullinen jo.
Mistä otit?
Tämän vuoden kulutus tähän mennessä 8500kWh ja hintaa yhdelle kWh tullut 5.1c/kWh.
Pörssi on paras.
Heinäkuu 2,76 cnt /kwh - sisältää alvin ja marginaalin
Huomenna pösä käyttäjille taas maksetaan kun käyttää sähköä, hinta niin paljon negatiivisella että hyvitettävää jää marginaalinkin jälkeen.🤣😂
Pösä halvin aina. Huomennakin pikkusenttejä.
Laskin nyt mitä on tullut maksamaan pörssisähkö
Sähkölämmitystalo
2023
loka 4,45 centtiä/kWh
marras 7,77
joulu 9,91
2024
tammi 15,19
helmi 7,53
maalis 7,67
huhti 6,23
touko 4,65
kesä 4,90
heinä 2,87
elo 2,07
syys 6,01
vuosi 8,27 kun se kulutus on siellä keskitalvella
No olisko se pösä nyt halvin taas?
Pörssisähkö on kaliimpaa jos asuu kerrostalossa, ja voin todistaa sen:
Mulla on ollut pörssisähkö 28 kuukautta, ja keskihinta on edelleen 11,34 senttiä/kk, vaikka 24kk sopimuksia saa 8 sentin hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut pörssisähkö 28 kuukautta, ja keskihinta on edelleen 11,34 senttiä/kk, vaikka 24kk sopimuksia saa 8 sentin hinnalla.
Kerrostalossa pörssisähkö😂
Oletko ihan vajaa?
Pörssisähköhän on meidän suurkuluttajien halpasähkö kun voidaan ajastaa lämmityksen varaus halvoille tunneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan vajaa?
Pörssisähköhän on meidän suurkuluttajien halpasähkö kun voidaan ajastaa lämmityksen varaus halvoille tunneille.
Kerrostalohörhöt on pahimpia ääliöitä, eivät tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan vajaa?
Mitä sillä on väliä jos se on kerrostalossa? Pörssisähkönhän pitäisi kuulemma olla halvinta pitkällä aikavälillä, riippumatta siitä, että ajastaako sitä vai ei.
Olen laskenut kokonaishinnasta aina sähkön todellisen hinnan.
kuukauden sähkölaskut mukaan lukien siirto ja verot ja kaikki kulut jaetaan jaetaan kilowattimäärällä. Tuolla laskutavalla pääsee 15.00 sentin hintaan niin silloin on melkoisen hyvä sopimus.
hinnoittelun suhjukasasta on lähes mahdoton saada kuvaa siitä paljonko sähkö maksaa, ja on vielä iso mahdollisuus että laskee väärin omaksi vahingokseen. Jos taas laskee sähköyhtiön eduksi, kuka siitä piittaa kun kuluttaja kuitenkin maksaa laskun. Nuo hinnoittelut, merkittävää etua on lähes mahdoton löytää ja johtuu pelkästään siitä itse energia on se pienin kuluerä, kiinteitä hintoja ei voi kilpailuttaa.
ainoa varma tapa on säästää kun kuluttaa mitättömän vähän niin tulee pieni laskukin, niin pieni ja pieni melkein 400€ menee vuodessa vaikkei kuluta yhtään, siitäkin on konkreettista kokemusta.
Kun luopuu sähköstä, niin silloin loppuu sähkölaskutkin. Sekin on kokeiltu.
Jos olis pakko jankuttaa sähköstä, niin mitä jankuttaisit?