Jotkut 40v. luulee olevansa nuoria ja pukeutuvat
Kommentit (237)
Voi pyhä jysäys, mitä tolkutonta pas..a joku viitsii kirjottaa. Mitä v..tua se kellee kuuluu mitä kukin päällänsä pitää tai on pitämättä. Häpeä ap. Eikös sua pienenä opetettu potalle kun noin arvostelevan ylimielinen olet.
Vierailija kirjoitti:
Näin taas pitkästä aikaa teinejä oikein roppakaupalla ja olin vähän pettynyt nuorisotyyliin. Suoria tai leveitä farkkuja ja muita housuja, talvikenkiä ja lenkkareita. Huppareita, väljiä flanelli- ja villapaitoja ja muita neuleita. Mukavaa, peittävää, lämmintä. Tylsäää!
Olin itse ihan kauhea pissis ja hykertelin jo etukäteen, että nyt pääsisin vähän paheksumaan päätöntä nykynuorisomuotia. Minulla oli työntäyteinen päivä, joten olin pukeutunut tekemistä sietäviin vaatteisiin. Reiluun lämpimään puseroon, farkkuihin joissa on helppo liikkua ja tukeviin talvikenkiin. Huomasin pukeutuneeni nuorisomuotiin.
Ennen teinien vaatetus oli hyvin monenkirjavaa ja näki paljon erilaisia tyylejä. Nyt ne tuntuu pukeutuvan kaikki samalla tavalla, paitsi ne uniikit lumihiutaleet jotka taas ovat jostain friikkisirkuksesta karanneen näköisiä.
Mää pukeudun just siihen mitä kotoani löydän ja mikä haisee vähiten jos ei ole puhtaita. Töissäkin näin ja kerran utelin pomolta että mahdankohan mää haista kun kävelin töihin niin se sanoi kyllä mää aina hyvältä oon tuoksunu.
Vierailija kirjoitti:
Olen samanpainoinen kuin 20 vuotta sitten, joten tyylini on aika lailla sama kuin silloin, asiallinen.
Jos olisit lihonut tai laihtunut, niin tyyli olis sitten muuttunut asiattomaksi, vai 😅
Sama vaatekoko ollut 18 v lähtien. Ei tarvitse hankkia telttoja vaan mustat farkut edelleen, kunnes menevät rikki.
n 61 v
Miksi alle kaksikymppiset pukeutuu kuin vanhat tantat? Housutkin on sen näköisiä että taitavat olla muuten sopivat mutta kainaloista vähän kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan mennä peilin eteen katsomaan mitä miula on tänään päällä.. Pitkä hupullinen neuletakki New Yorkerista, pitkä toppi kirppikseltä, leggarit Lidlistä,äitini tekemät villasukat. Rastat ponnarilla,vähän meikkiä,nenärengas ja muutama tatska vaatteiden alla.
Arvatkaa ikäni.
55?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap niitä jotka kuvittelevat legginsien ja pillifarkkujen olevan nuorisomuotia XD
Nuoriso ei pukeudu pillifarkkuihin kun ne on olleet out ainakin 5v.
Nykyään on niin hyvä, kun voi pukeutua, miten haluaa, oli in tai out. Välillä huvittaa, kun jossain lehdessä hehkutetaan sanotaan nyt vaikka sitten niitä pillifarkkuja viikon välein ensin että ne on aivan out, ja seuraavalla viikolla ne onkin tosi in 😁
Vierailija kirjoitti:
Se 40 v ei todenäköisesti mieti lainkaan mitä muut miettivät.
Olen 44 v eikä kiinnosta enää muiden mielipiteet. Ikä ei ole vain numero, ikä on myös varmuutta omasta itsestä!
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan mennä peilin eteen katsomaan mitä miula on tänään päällä.. Pitkä hupullinen neuletakki New Yorkerista, pitkä toppi kirppikseltä, leggarit Lidlistä,äitini tekemät villasukat. Rastat ponnarilla,vähän meikkiä,nenärengas ja muutama tatska vaatteiden alla.
Arvatkaa ikäni.
58💕
En tiedä miten nuoriso pukeutuu nykyään enkä miten nelikymppisen pitäisi. Itselläni näemmä tänään päällä:
- Nanson mustavalkokuvioinen villasekoitemekko, ostettu 2002, siihen aikaan kallein ostamani vaate
- Adidaksen pinkki ja hitusen hopeinen vyötärömittainen verkkatakki, ostettu 2015
- Mustat leggingsit ja harmaat villasukat viime vuodelta
Talvitakki on musta, villakankainen, leveähelmainen ja korjattu liian monta kertaa. Ostettu Ellokselta joskus 2011. Suosikkikengät on Adidaksen Marimekko -mallisto, parissa vuodessa kulahtaneet mutta menee vielä villasukkien kanssa.
44-vuotias olen.
Edellinen unohti, että alla on kunnon tätityyliin tukiliivit, puuterinvärisiin ei olla vielä päästy.
Kivas, tykkään näistä ikä & pukeutuminen -klassikkoaiheista 😁
Näin yli 50 v olen elänyt jo niin monien muotivirtausten aikana vuosikymmenten kuluessa, että nykyään vain poimin niistä mielestäni kivoimmat. Nyt olen kasvattanut 70-luvun tukan ja käytän minimittaisia tunikoita paksujen sukkahousujen kanssa. 80-luvulta ei tule äkkiseltään mieleen mitään, mitä haluaisin käyttää. 90-/00-luvuilla tykkäsin olkalaukuista ja matalavyötätäröisistä boot cut farkuista ja sellaisia käytän yhä. Jne.
Iän myötä myös oppii, mikä sopii itselle ja mikä ei. Vartalotyyppini on kapea ja lättänä peppu ja leveät hartiat, joten silhuetiksi sopii parhaiten A-linja, sitä käytän. Samasta syystä en ikipäivänä aio laittaa olkatoppauksia. Jakkuja käytin 90-luvulla opiskelijana, nykyään en tykkää niin virallisesta pukeutumisesta.
Melkein joka vuosikymmeneltä ja muotivirtauksesta löytyy jotain, minkä kokee itselleen sopivaksi ja mitkä eivät sovi ollenkaan. Nuoruuteen liittyy se, että käyttää pelkästään juuri silloin muodissa olevia vaatteita, vaikkeivät ne sopisi itselle ollenkaan.
No eipä tämä ap nyt sitten vaivaudu kertomaan miten sitä pitäis +40v pukeutua, joten pitäköön tunkkinsa, kun ei tunnu tietävän edes sitä mitä luulee tietävänsä. Siis tää oli kuin olikin ihan huuhaata, jossa ap yritti loistaa olemattomalla tietämyksellään. Tod.näk. ihan tenava vielä, joka ei ymmärrä maailman menosta yhtään mitään, saatikka sitten pukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä iässä oikein pitäisi pukeutua? Olen 45v ja kuljen farkuissa, huppareissa ja tennareissa.
Ja minä olen 73 ja kuljen farkuissa, huppareissa ja lenkkareissa. Jonku silmään ilmeisesti määrättynä ikänä kaikkien pitäisi olla pelkkää massaa, myös vaatetuksessa.
Farkut, huppari ja lenkkarit on kyllä nykyään ihan kaikenikäisten perusvaatetus, siis varsinkin miesten. Vaihteluna voi laittaa hupparin kaveriksi maastohousut tai farkkujen kanssa neuleen. Naisten pukeutuminen on vähän monipuolisempaa, mutta kyllä niitä farkut ja huppari-tyyppejä on paljon naisissakin.
Farkut, huppari ja lenkkarit ovat juurikin vanhempien miesten vaatetyyliä. Minulla on parikymppinen poika ja hän käyttää suoria kangashousuja ja chinoja, kauluspaitoja ja hienonnäköisiä neulepuseroita ja Gantin puseroita ja vastaavia merkkivaatteita. Nykyään nuoret miehet ovat tosi tyylitietoisia.
Vierailija kirjoitti:
Todella epähygieenistä käyttää muiden vaatteita, jopa ottaa niitä tyttärien kaapeista ja laittaa pesemättömänä pokkana takaisin, yäk
Tuli sama mieleen, kun meillä on parhaillaan syyhyhoidot meneillään...Kannattaisi oikeastaan hankkia jokaiselle oma pyykkikorikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 60 v nainen, minulla on oma maku pukeutumisen suhteen. Pukeudun siististi pienellä huolettomalla twistillä. Siisti, mutta ei liian "huoliteltu". En tykkää liian hienoista vaatteista. Tyylini on pelkistetty, klassinen, isoja näyttäviä huiveja. Mustat kengät ja mustat laukut. Ei koruja. Tykkään päähineistä, itse neulomistani pipoista jne. Vaatteissa en tykkää liioista yksityiskohdista puhumattakaan mistään liuhukkeista ja muista hörhellyksistä.
Minäkin käytin aina mustaa käsilaukkua, kunnes luin nettilehdistä pukeutumisasiqntuntijoilta, että kaikista vanhentavin asuste, mikä naisella voi olla, on musta käsilaukku. Se kuulemma sanoo selvimmin, että Vanha Nainen. Sain hirveän kriisin ja hankin erivärisiä laukkuja, mutten ikinä vaan oppinut käyttämään niitä. Palasin sitten siihen mustaan. Ei voi mitään, näytän nyt vaan suosiolla vanhalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v mies, pitäisiköhän minun jo katsella beigenväristä eläkeukon takkia, 70-luvun villapaitaa, jotain suoria beigenvärisiä housuja, kävelykeppiä, kasvattaa kalapuikkoviikset, hankkia kakkulat nokalle, ja päähän joku baskeri ja ranteeseen joku analoginen viisarikello?
Parikymppiset nuoret miehet käyttävät beigejä kangashousuja, beigeä neuletta ja beigeä takkia. Ihan vaan tiedoksesi. 🤣
Kyllä 90- vuotiaatkin pukeutuu vetoketjullisiin huppareihin. Ne on helpompi pukea päälle, kun on jo jäykät ja kipeät kädet.