Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi kaikki haluaa lapset vasta yli 30-vuotiaina?

Vierailija
11.01.2007 |

ainakin täällä pk-seudulla. Mun kaverit haluaa vaan käydä hiihtoreisuilla ja maailmanympärimatkoilla ja solariumissa ja luxissa ja kuntosalilla ja studiolla ja itse vaan työnnän lastenvaunuja. Tai siis oon tosi ulkopuolinen nykyään..Lapsia aikovat tehdä kun ovat ensin nauttineet.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sai lapsena alle kolmekymppisinä ja jotka on yhä yhdessä. Kaikki ne jotka tekivät lapsensa alle 25-vuotiaina, ovat joko yksinhuoltajia tai uusioperheessä.

Vierailija
102/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka sai lapsena alle kolmekymppisinä ja jotka on yhä yhdessä. Kaikki ne jotka tekivät lapsensa alle 25-vuotiaina, ovat joko yksinhuoltajia tai uusioperheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kolme.

116

Vierailija
104/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena sillä, että isovanhemmat ovat parhaassa iässä. Kun lapsenlapset ovat pieniä. Ja sitten todetaan, että päästään itse juhlimaan, nauttimaan elämästä jne. kun saadaan lapset nuorena pois kotoa.

Tästähän tulee juuri tällä palstalla niin paljon parjatut isovanhemmat, joilla ei ole aikaa lapsenlapsilleen, vaan haluvat tehdä omia juttuja, matkustaan, panostaa täysillä työelämään...

Ei kannata enää parjata anoppia vaan katsoa peiliin!

Vierailija
105/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein esikoisen 25v ja sitä ennen olin kyllä dokannu, matkustanut maailmanympäri, dokannut, riehunut ym. (jotka tosin tein aiinä 17-22v) ja nyt odotan toista 27v. Nuoruus on riekuttu. Musta aika surullista ja huolestuttavaa, että yli 30v huutavat nuoruuden ja biletyksen perään, vaikka oikeesti ne enää mitään nuoria ole! Ihmiset koittavat pettää itseään, jos luulevat olevansa nuoria 30 vuotiaina. Tietty voi niin luulla, mutta sen ikäisenä pitäisi olla elämässä muutakin kuin biletys ja biletys ja biletys.

Toiset ihmiset nauttivat enemmän lapsista ja haluavat niitä enemmän. Jos olisin halunnut vain yhden lapsen, niin mikäs siinä jos 30v. Mutta jos haluaa enemmän, niin aika voi tehdä tepposet

Vierailija
106/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vain kolme.

116

Mutta tunnen monia, jotka ovat saaneet lapsia alle 30, jopa alle 25-vuotiaina, ja ovat yhä yhdessä.

Tosin ikä ei liity parisuhteen kestävyyteen tai tasapainoisuuteen millään lailla.

Vierailija
107/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä se on vielä niin, että useimmiten nuorempana ei ole tarpeeksi rahaa, millä voisi mennä ja matkustaa. Mutta yleensä vanhempana (vaikka 40v) rahaa on ehtinyt kertyä ja velkoja maksettu, jolloin taas taloudellinen puoli parempi matkustaa ja tehdä niitä luksusjuttuja perheen kanssa tai miehen kanssa kahdestaan, kun lapset vanhempai, eikä tarvi välttämättä ottaa lomalle mukaan.

Mutta ennen kaikkea. ihminen laittaa asiat tärkeys järjestykseen. Itselleni se on perhe ja lapset. Jos mulla nyt ei olisi lapsia, niin voisi olla aika köyhää (mun kohdalla) riekkua baareissa, kun suurimmalla osalla kavereista on perhe ja he kotona viikonloput.

Vierailija
108/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä tosi paljon koulutustasostasi ja tuttavapiiristäsi, todennäköisesti.

Vierailija
109/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ainakin täällä pk-seudulla. Mun kaverit haluaa vaan käydä hiihtoreisuilla ja maailmanympärimatkoilla ja solariumissa ja luxissa ja kuntosalilla ja studiolla ja itse vaan työnnän lastenvaunuja. Tai siis oon tosi ulkopuolinen nykyään..Lapsia aikovat tehdä kun ovat ensin nauttineet.

Vierailija
110/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni opiskeluaikana, kuten erittäin suuri osa opiskelutovereistanikin.

Mikä yhteiskunnan tukipilari itse mahdat olla?

Vierailija:

Kertoo kyllä tosi paljon koulutustasostasi ja tuttavapiiristäsi, todennäköisesti.

Vierailija
111/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkympin molemmin puolin tärkeämpiä teemoja lienee parisuhteeseen ja työhön liittyvät kuviot. Mun opiskelupaikasta valmistuttiin 25-vuotiaana, siihen asti " biletettiin" . Sitten alkoi työpaikan etsintä ja oman paikan etsiminen maailmassa tässä suhteessa. Aika rankalta olisi tuntunut tehdä lapsi siihen saumaan, kun juuri on valmistunut kuuden vuoden opiskeluputkesta! Enkä minä todellakaan löysäillyt opiskeluissa, mulla oli harvinaisen työläs opiskeluala. Olen ihan tyytyväinen siihen, että olen bilettänyt, tehnyt uraa, ja nyt sitten 30+ lapsia. On tunne, ettei ole jäänyt mistään paitsi ja elämä on tasapainossa.

Vierailija
112/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lisuri työn alla ja kaikki työtoverini ja tuttavani ja ystäväni on vähintään maistereita.

123

Vierailija
113/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ns. vahinkolapsi. Mulla ei ollut ammattia eikä vakinaista työtä. Koulu oli kesken. Mutta päätin pitää lapsen. Olin sen kanssa kolme vuotta kotona. Kävin koulun loppuun ja menin töihin. Päivääkään en ole katunut. 26-vuotiaana sain toisen lapsen, se oli harkittu raskaus. Mies on pysynyt samana, molemmat ollaan nyt yrittäjiä ja lapset on jo " isoja" .

Mä olen onnellinen siitä että mun kohdalla on mennyt näin, vaikka ei ollut suunnitelmissa nuorena tehdä lapsia.

Vierailija
114/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää, että nykyään aikuistutaan aina vaan myöhemmin ja myöhemmin.

Itse aloitin bilettämään 16-vuotiaana. Menin naimisiin 25-vuotiaana, esikoisen sain ollessani 27 v ja kuopuksen kun olin 29 v.

Ennen naimisiinmenoani olin ehtinyt ensinnäkin hankkia korkeakoulututkinnon. Olin myös matkustellut erittäin paljon, seurustellut mukavien ja vähemmän mukavien kundien kanssa, asunut ja työskennellyt useamman kesän ulkomailla, ja bilettänyt niin että tukka lähtee.

Sitten tulikin sellainen olo, että olisi kivaa asettua aloilleen ja perustaa perhe. Sen tein, enkä ole katunut. Olen nyt 33 v ja edelleen tyytyväinen valintoihini.

Matkustan kyllä edelleen, lasten ja mieheni kanssa, ja juhlinkin ihan riittävästi. Ei elämä lasten saantiin lopu.

Ymmärrän, että jos tulee äidiksi 17-vuotiaana niin voidaan ajatella nuoruuden jääneen kesken, mutta 17 ja 35 ikävuoden välillä on monta vuotta aikaa juhlia, nähdä maailmaa, hankkia ammatti, ja tehdä lapsia jos sellaisia haluaa.

Tyhmää ajatella, että yli 30-vuotiaina lapsensa saaneet ovat eläneet jollain lailla rikkaampaa ja täydempää elämää. Eivät välttämättä ole.

Vierailija
115/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja haluan keskustella myös tavallisten duunarien kanssa. Onneksi en ole itseäni muita parempana pitävä nipo. Eikä olisi tullut mieleenkään katkaista ystävyyssuhteita sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa olen ollut kaveri jo ala-asteella, vain siksi että he eivät ole hankkineet itselleen akateemista koulutusta.

T: luokanope

Vierailija:

Itselläni on lisuri työn alla ja kaikki työtoverini ja tuttavani ja ystäväni on vähintään maistereita.

123

Vierailija
116/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi siskoni, joka tuli äidiksi ensimmäisen kerran 19-vuotiaana ja toistamiseen 22-vuotiaana. Hän on nyt ekonomi, jonka väitöskirja on viittä vaille valmis.

Vierailija:

123

Vierailija
117/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikään oikea korkeakoulututkinto, ennen valmistuivatkin opettajankoulutuslaitoksista, eivät yliopistoista. Tuo heidän maisteri-arvonsa on vain päälleliimattua hienostelua.

Vierailija
118/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tyhmää ajatella, että yli 30-vuotiaina lapsensa saaneet ovat eläneet jollain lailla rikkaampaa ja täydempää elämää. Eivät välttämättä ole.

Vierailija
119/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun aiheen kanssa. Totesit että tunnet (harvinaisen) vähän yli kolmekymppisenä lapsen saaneita, minä taas, että elän pelkästään sellaisten parissa ja että elämänpiirini on akateeminen, mikä on yksi syy siihen, että tunnen niin paljon niitä lapset yli 30-vuotiaana hankkineita.

Yritäpä keskittyä olennaiseen. Eikös se olisi opettajallekin olennainen taito...

123

Vierailija
120/142 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme antaneet vauvalle luvan tulla jo vuonna 2003 kun olin 22v. Niinpä vain ei ole vauvaa tullut ja nyt olen jo 26v. Lapsettomuushoidot ovat tuttuja ja yhden hyvin alkaneen ja surkeasti päättyneen raskauden olen kokenut. Uutta raskautta ei kuulu eikä näy...

Minä halusin lapset nuorena, alle 25v mutta ei onnistunut ei...

Minä haluan lapsen alle 30v, mutta saas nähä onnistuuko sekään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi