Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kouluun et antaisi ysiluokkalaisesi hakea?

Vierailija
03.02.2024 |

Tuli mieleen, kun yhteishaku monella kolkuttelee. 

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään mihinkään amikseen enkä bermudan kolmion lukioihin tai ylipäänsä mihinkään minne pääsee alle kasipuolen keskiarvolla.

Vierailija
2/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en antanut oman poikani hakea ammattikouluun, kun ei nyt ole mikään varsinainen käsillä tekijä ja ei siellä myöskään ollut yhtään linjaa joka oikeasti häntä kiinnosti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan koulutukseen en antaisi noin nuoren hakea. Toki se on monella tulevaisuudessa varmasti pakon sanelemana edessä, mutta nyt kun on tulevaisuus oikeasti vielä edessä kannattaa kokeilla ensin jotain muuta. Suoraan peruskoulun jälkeen on vain liian nuori ja kaikilla tavoin liian kokematon tuohon. 

Vierailija
4/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en antanut oman poikani hakea ammattikouluun, kun ei nyt ole mikään varsinainen käsillä tekijä ja ei siellä myöskään ollut yhtään linjaa joka oikeasti häntä kiinnosti. 

Siis hän EI itse halunnut.

Sinä et ESTÄNYT häntä hakemasta.

Entäs jos hän olisi halunnut? Olisitko sitten estänyt?

Vierailija
5/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enontekiön erälukioon. Olisi niin kaukana. Muuten ei varmaan vikaa. 

Vierailija
6/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturikampaamo ja kaikki muotialat kuten vaatetus ja kosmetologi.

Vierailija
7/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan hakea mihin vaan mikä itseä kiinnostaa. En halua olla esteenä. Toki keskustelemme yhdessä mikä olisi järkevä vaihtoehto.

Vierailija
8/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea myöskään uskoa jonkun peruskoulun päättävän haluavan oikeasti lähihoitajaksi. Olen toki kuullut juttuja, että opo painostaa ja pakottaa suunnilleen kaikki tietystä taustasta tulevat tytöt kuitenkin hakemaan lähihoitajaksi.

Vierailija
9/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antanut hakea mihinkään.

Meidän perheessä ei opiskella turhaan. Kirjat, liiallinen tieto tekevät ihmisen HULLUKSI.

Vierailija
10/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ESTÄÄ hakemasta johonkin minne ysiluokkalainen itse haluaa?

Toki aina voi keskustella aloista yms, mutta jos lapsi haluaa opiskella vaikka autonasentajaksi  tai mennä nostamaan numeroitaan TUVAluokalle niin MIKSI häntä pitäisi estää?

Vierailija
11/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ysiluokkalaista.

Vierailija
12/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän EI itse halunnut.

Sinä et ESTÄNYT häntä hakemasta.

Entäs jos hän olisi halunnut? Olisitko sitten estänyt?

Minkäs koulun sä olet käynyt? Kun ei tuo luetun ymmärtäminen ole edes alakoululaisen tasolla.

Vierailija
13/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ilmoituksesta. 

Vierailija
14/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ilmoituksesta. 

Eipä kestä, haluaisitteko saada lisää ilmoituksia?

Vierailija
15/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vastauksista tuli mieleen, että kyllä moni on ysiluokkalaisena liian nuori tekemään tuollaisia päätöksiä, ja liian kypsymätön opiskelemaan ammattiin.

Jonkinlainen yleissivistävä koulutus lukion tyyliin olisi paras useimmille, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. 

Vierailija
16/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tyttö ja moppi 

Iida Leppikoski, 20, halusi jo nuorena siivoojaksi, vaikka peruskoulun päästötodistuksen keskiarvo oli lähellä kymppiä.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/1ec026c3-3711-4806-ac4b-91b6e792cbd3

Vierailija
17/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan peruskoulupohjalta jos vaurastuminen tähtäimessä. Tehtaissa on paljon maistereita samoissa hommissa kouluttamattomien kanssa 

Vierailija
18/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosenhoitajaksi en antaisi opiskella. Aivan umpisurkeat palkat, huonot työajat, ja työ on fyysisesti niin raskasta, että muutamien työvuosien jälkeen on selkä ja hartiat pilalla. Sitten vielä sekin, että ainakin ravipuolella on limaisia äijiä, jotka ahdistelevat ainakin sanallisesti. Monet tytöt haluaa alalle, kun tykkäävät hevosista. Mutta kannattaa pitää vaan harrastuksena. 

Vierailija
19/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympin tyttö ja moppi 

Iida Leppikoski, 20, halusi jo nuorena siivoojaksi, vaikka peruskoulun päästötodistuksen keskiarvo oli lähellä kymppiä.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/1ec026c3-3711-4806-ac4b-91b6e792cbd3

Iida 27 voi olla jo eri mieltä, tai sitten ei.

Joka tapauksessa teini-iän ja varsinkaan yläasteen koulumenestys ei vielä kauheasti kerro, joillain on tunnollisuus voimakas piirre ja se näkyy numeroissa. Vilkkaammilla ja eläväisimmillä -tai vaikka masentuneilla- voi olla motivaation kanssa haasteita teininä, mikä saattaa näkyä numeroissa silloin, mutta ei kerro välttämättä siitä mikä on tilanne aikuisena. 

Vierailija
20/82 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren on itse löydettävä mieleinen ala, nyt tai myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän