Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko koira lapsen korvike?

Vierailija
03.02.2024 |

vai miksi syntyvyyv laskee ja koirien määrä lisääntyy Suomessa?

Kommentit (323)

Vierailija
161/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Työläämpi ja sitovampi kuin lapsi.

Eikä auta sinua, kun tulet vanhaksi ja hauraaksi. Eikä lemmikki vie geenejäsi eteenpäin. Se on ainoa tapa tulla kuolemattomaksi, josta meillä on varmaa tietoa.

Katsokaa kukkia ja mehiläisiä, ja koko luomakuntaa. Kaikki  pyrkivät lajinsa säilyttämiseen, ei ihminen ole poikkeus.

Vierailija
162/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tosissani aloittajan kysymykseen. Harmittaa ihan vietävästi, etten aikanaan lapsettomuudesta kärsiessäni älynnyt ottaa koiraa. Olisi ollut vallan mainio lapsen korvike. Myöhemmin sitten sain lapsen ja vasta sitten otin koiran, hassua. Suosittelisin kyllä lapsettomille koiran hankkimista, ja tämä ihan kaikella rakkaudella <3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkieläinten pito on hyvin itsekästä. Terraariot, akvaariot, häkit, valjaat, remmit, kuolaimet ja talutushihnat eläimestä riippuen ovat vain ihmistä varten. Eläinten syöttäminen teollisilla rehuilla ja eineksillä palvelee vain sitä, että ihmisillä olisi helppoa ja siistiä. Kissat ja koirat ovat petoeläimiä, eivät vehnäbrikettien mutustajia. Lemmikkieläimet on jalostettu epämuotoisiksi (lyhyiksi, isoiksi, vahvoiksi, söpöiksi, nopeiksi, karvaisiksi, karvattomiksi, eri värisiksi, ja jopa sairaiksi) vain ihmisten outojen mieltymysten vuoksi. En ymmärrä, miten yksikään eläinten ystäväksi itseään nimittävä voi pitää hyöty- tai lemmikkielämiä taikka syödä elämiä. Eläimet eivät tarvitse ihmistä, ne pärjäävät, elävät ja kuolevat ihan oman rytminsä mukaan. Ihminen haluaa eläimen omiin tarpeisiinsa: viihdyttämään, helpoksi kumppaniksi, ruuaksi, koe-eläimeksi, harrastusvälineeksi, erikoisuudentavoitteluun, metsästettäväksi tai palvelijaksi vain siksi, että voi. 

Lapsia, ystäviä, kumppaneita tai läheisiä ei ihan helposti voi rahalla hankkia ja ne eivät elä vain meitä varten ja ole riippuvaisia meistä yleensä koko ikäänsä ainakaan. Sen vuoksi todella toivon, että koiraa ei hankita lapsen korvikkeeksi eikä lasta koiran korvikkeeksi. 

Vierailija
164/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta koira ei kasva koskaan aikuiseksi.

Vierailija
165/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen koirille niin päätin hankkia lapsen.

Vierailija
166/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on kyllä ihanii, mutta niin ovat pikkulapsetkin. Kyllä koira korvaa paljon jos ei ole lasta. Itselläni kissa ja meille syntynyt hyvä yhteys. Pääasia, että on joku jota paijata!

Vierailija
167/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole! Kyllähän kersat on aivan helvetin rasittavia koiraan verrattuna. Koira on ystävä, lapset on loisia.

Vierailija
168/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina unelmoinut äitiydestä. Tunne siitä, että minussa kasvaa uusi elämä, on kiehtonut minua. Hetki, jolloin tajusin olevani raskaana, oli taianomainen. Tunsin syvää onnea ja jännitystä sisälläni. Ajatus siitä, että minusta tulisi äiti, täytti minut kiitollisuudella. Katsellessani ultraäänikuvaa, näin pienen sydämen sykkivän. Kyynel vierähti poskelleni.

Ja lässynlässyn.

Vierailija
169/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvike vaan se helpompi vaihtoehto.

Lapsia ei haluta tehdä koska siihen gomboon kuuluu mies ja sitä ei fiksu nainen halua.

Vierailija
170/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma onnellisuuteni lisääntyi lasten saannin myötä. Ihminen on sosiaalinen eläin. Ei ole tarkoitettu elämään yksin, silloin masentuu.

Olisi aika erikoista, jos näin ei olisi. Ihminen on kuitenkin eläin, ja lisääntyminen on suurin fysiologista ja emotionaalista tyydytystä tuottava toiminta etenkin naisille. Lapset ovat toisekseen ihania.

Miten lapset liittyy tuohon yksinäisyteen? Ei sitä yksin tartte elää vaikka ei tenavia olisikaan. Ja kovin itsekästä ajattelua jos tarkoitat että muksujen pitää aikuisena olla vanhempansa seurana ettei sille tuu yksinäinen olo. Mitä jos ne lapset haluaa muuttaa jonnekin kauas? "Ei, ette te voi muutta kun teidän pitää huolehtia äireestänne jotta sen ei tuu paha mieli".

Vierailija
171/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei koiralle saa antaa tukkapöllyä tai vyötä.

Vierailija
172/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hankkii lapsen ei anna sinulle mitään takuita siitä että se huolehtii sinusta sitten kun olet vanha tai tarvitset apua tai kaipaat seuraa. Päinvastoin, monesti lapsesta voi tulla melkoinen riesa jo nuorena. Häiriökäyttäytymistä, huonoja koulussa, AD/HD-kakaroita, varastelijoita, tapauksia jotka ovat aina jossain ongelmissa. Kun kasvavat aikuisiksi niin silti joudut  elättämään niitä antamalla rahaa ruokaa mitä vain ja itse et saa muuta kuin loputonta huolta ja murhetta ja häpeää. Ja eihän se siihen lopu, pian nämä joutilaat lisääntyvät keskenään ja taakaksi eikun kasvaa. Jos et anna rahaa niin saat haukut ja kiristykset ja jopa väkivaltaa osaksesi. Tämä on esimerkki todellisesta elämästä jossa kauan hartaasti odotetusta veljestäni tuli vanhempieni painajainen. Siksi minulla on mieluummin koira ja en kaipaa lapsia. Ne ovat nykyään täysin tietämättömiä eivätkä tottele mitään. Naapurissa on pieni parivuotias lapsi ja huutaa koko päivän jos ei saa tahtoaan läpi. Että siitä vaan lapsia hankkimaan mutta koira tai kissa tuo kyllä enemmän iloa kuin aina persaukinen kerjäläinen. 

Vierailija
173/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu monille olevan. Onhan se huvittavaa kun niille lässytetään ja ei aseteta mitään rajoja, häiritään naapureita tarkoituksella jne. Olepa kerrostalossa tuollaisen naapurina, elämä yhtä hel!

Puhut varmaan lapsista? Anoppilassa asuu lapsiperhe seinän takana. Onneksi ei tarvitse sellaista mökää itse kuunnella - huhhuh!

Vierailija
174/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Mitä liikuntaa harrastamalla olet kasvattanut "pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset"? Kuka mies käyttää sanaa "masu"? Ei ainakaan saliäijä.

Vierailija
175/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aloittajan mieleen tullut, että on olemassa valtava määrä naisia jotka ei lapsia pysty saamaan. Toki vaihtoehtona adoptio, mutta se on tehty aika kyll pirun hankalaksi ja pitkäkestoiseksi. Itse en ole pystynyt lapsia samaan, mutta olen kuitenkin 2 lasta kasvattanut maailmalle. 

Koira, kyllä minulla on sellainen ja ollut jo kymmeniä vuosia. Kaikki koirat ovat olleet työkoirina, jokainen sen mukaan mikä on ollut koiran suurin innostuksen kohde. Edelleen minulla on koira, mutta nyt pienikokoinen ja toimii terapiakoirana. Korvaako lapsen? No ei tietenkään, mutta toimii myös itselleni mielen virkistäjänä, liikkeellä pitäjänä ja on mahtavaa seuraa niin minulle itselleni kuin ihmisille joiden luoda käydään. "Töitä" tehdään 10-12 h viikossa ja ihan ilman palkkaa, tai no koira saa minulta ruokaa "palkaksi", vaikka saisi ilman "työtäkin". Mummot, papat ja mukulat ovat aina yhtä innoissaan ja uskokaa pois kyllä koirakin nauttii, saa niin paljon huomiota ja rapsutuksia, jotta oksat pois.  Tää juttu on vähän niinkuin minun ja koirani harrastus kun agility ei aikanaan koiraani kiinnostanut.

Vierailija
176/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria lykätään lastenrattaissa eli kyllä 👍

Vierailija
177/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Työläämpi ja sitovampi kuin lapsi.

Eikä auta sinua, kun tulet vanhaksi ja hauraaksi. Eikä lemmikki vie geenejäsi eteenpäin. Se on ainoa tapa tulla kuolemattomaksi, josta meillä on varmaa tietoa.

Katsokaa kukkia ja mehiläisiä, ja koko luomakuntaa. Kaikki  pyrkivät lajinsa säilyttämiseen, ei ihminen ole poikkeus.

Ei lapsi ole mikään omaishoitaja :D Tulee suru puseroon, jos näin on kuvitellut, ja lapsi alkaakin elää omaa elämäänsä. Voi miksei se rakas lapseni pidäkään minusta huolta?

En ymmärrä moista vimmaa "viedä geenejä eteenpäin". Et sinä niiden geeniesi mukana jatka eloa. Sama kuin kävisit aivastamassa vastaantulijaa kasvoille.

Vierailija
178/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Pointti on siinä ettei naisten tee mieli naiskennella ja olla 9kk maha pystyssä. Ja sitten se suurin helvetti vasta alkaa.

Eli siis on korvike.

Vierailija
179/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat harvemmin ottavat hoitajaansa tai muuta ihmistä hengiltä mutta aika usein lapsi on surmannut vanhempansa ja jonkun muun. Koskaan ei tiedä minkä sitä kantaa laitokselta kotiin mutta luonnevikaista lemmikkiä ei tarvitse sietää loppuelämänsä. Ajatelkaapa näidenkin vanhempia jotka ovat nyt olleet Joensuun tapauksesta otsikoissa, ovatko ylpeitä vanhempia lapsistaan. Saivat loppuiäksi murhetta lastensa teosta ja häpeää.

Vierailija
180/323 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on kyllä ihanii, mutta niin ovat pikkulapsetkin. Kyllä koira korvaa paljon jos ei ole lasta. Itselläni kissa ja meille syntynyt hyvä yhteys.

Se Hyvä yhteys on laissa kielletty käsittääkseni, ainakin jos tuottaa kipua tms. koiralle?