Pettynyt ystävään
Olen niin pettynyt mun ystävään. Kerroin syksyllä innoissani, että olen vihdoin keksinyt, mitä alan tehdä, mitä alan opiskella. Hän tietää, että olen vuosia miettinyt asiaa.
Kerroin, että hakeudun vuoden mittaisen täydennyskoulutukseen, joka antaa eri suunnan nykyiseen työtehtävääni. Kerroin, että olen opintovapaalla ja teen pohjaopintoja avoimen yliopiston puolelle, mitkä edellytetään, että voi hakea täydennyskoulutukseen.
Täydennyskoulutuspaikkoja on vähän ja sanoin, että pidä peukkuja, että pääsen.
No, syksyllä ystäväni ilmoitti, että hän on jäänyt myös opintovapaalle, tekee samoja avoimen yliopiston opintoja ja hakee myös tähän samaan täydennyskoulutukseen.
Ihan kauheeta. Olen niin pettynyt. Miksi ikinä puhuin mitään. Hän ei todellakaan ollut miettinyt lähteä opiskelemaan tuota samaa ennen mun kertomaa.
Tuntuu pahalta sekä se, että asia ärsyttää. Tuntuu, että en saisi olla pettynyt. Mutta tottakai olen. En ole sanonut asiasta mitään ystävälleni.
Mitä mieltä olette? Onko minulla oikeus olla pettynyt?
Kommentit (126)
Mielestäni tässä "ongelma" ei ole niinkään siinä, että ystävä on matkinut, vaan siinä jos hän ei ole voinut avoimesti puhua asiasta. Ihan eri asia mielestä tuoda esiin, että "Ajattelin hakea myös samaan täydennyskoulutukseen, kun se kuulosti niin hyvältä suunnalta. Kiitos vinkistä " mutta toki ihmiset ovat myös erilaisia kommunikoijia. Voi olla, että hän on tottunut puhumaan asioista vasta, kun ne ovat varmoja.
Ja mitä tulee sun suhtautumiseen, niin ehkä miettisin miksi reaktiosi on noin vahva. Jos kyseessä on hyvä ystävä, jolla ei ole tapana käyttäytyä mitenkään tökerösti. Ja kyseessä on täydennyskoulutus ja olette aikuisia. Voin ymmärtää sen, että ystävä on voinut aidosti pitää tätä loistavana vaihtoehtona myös itselleen, jos ei ole vaihtoehdosta aiemmin kuullut.
Useastihan tällaisista on näkyvillä jo aiemmin jotain. Ystävä matkii, dissaa jotain mitä tekee
Olisin myös harmissani. Toisen haaveella surffaus on vaan outoa.
Up