Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettynyt ystävään

Vierailija
02.02.2024 |

Olen niin pettynyt mun ystävään. Kerroin syksyllä innoissani, että olen vihdoin keksinyt, mitä alan tehdä, mitä alan opiskella. Hän tietää, että olen vuosia miettinyt asiaa.

Kerroin, että hakeudun vuoden mittaisen täydennyskoulutukseen, joka antaa eri suunnan nykyiseen työtehtävääni. Kerroin, että olen opintovapaalla ja teen pohjaopintoja avoimen yliopiston puolelle, mitkä edellytetään, että voi hakea täydennyskoulutukseen.

Täydennyskoulutuspaikkoja on vähän ja sanoin, että pidä peukkuja, että pääsen.

No, syksyllä ystäväni ilmoitti, että hän on jäänyt myös opintovapaalle, tekee samoja avoimen yliopiston opintoja ja hakee myös tähän samaan täydennyskoulutukseen.

Ihan kauheeta. Olen niin pettynyt. Miksi ikinä puhuin mitään. Hän ei todellakaan ollut miettinyt lähteä opiskelemaan tuota samaa ennen mun kertomaa.

Tuntuu pahalta sekä se, että asia ärsyttää. Tuntuu, että en saisi olla pettynyt. Mutta tottakai olen. En ole sanonut asiasta mitään ystävälleni.

Mitä mieltä olette? Onko minulla oikeus olla pettynyt?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, en selvästi osaa lainata enää viestejä... Ylempi kommentti oli tarkoitettu henkilölle, joka kutsui minua naiiviksi ja tolloksi siitä hyvästä, että auttaisin ystävääni pääsemään samaan opiskelupaikkaan johon olisin itsekin hakemassa.

Vierailija
102/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hieman vaikeaa olla mitään mieltä, kun en tiedä tilanteesta sen tarkemmin mitään. Itse kiljuisin riemusta, jos vaikka nyt paras ystäväni päättäisi hakea samaan opiskelupaikkaan kuin minäkin, voisimme lukea pääsykokeisiin yhdessä ja voisin auttaa häntä sellaisissa jutuissa jotka ovat hänelle haastavia ja toisinpäin. Tekisin kaikkeni, että me molemmat läpäisemme kokeet ja pääsemme samaan oppilaitokseen opiskelemaan.

Toisaalta olen tavannut myös sellaisia ihmisiä, joilla on pakkomielle jäljitellä muita, kaikessa aina vaatetuksesta ja ruokavaliosta ammatinvalintaan ja lasten lukumäärään. Joskus siinä on kai taustalla jokin ihmeellinen tarve tavallaan saada elää sen toisen ihmisen tai ihmisten elämää itse, ja siihen voi liittyä erilaista kiusantekoa, vainoamista ja kilpailua. Se on luonnollisesti häiriintynyttä ja ulkopuolisille ras

Auttaisiko myös saamaan saman työpaikan, mitä itse haet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hieman vaikeaa olla mitään mieltä, kun en tiedä tilanteesta sen tarkemmin mitään. Itse kiljuisin riemusta, jos vaikka nyt paras ystäväni päättäisi hakea samaan opiskelupaikkaan kuin minäkin, voisimme lukea pääsykokeisiin yhdessä ja voisin auttaa häntä sellaisissa jutuissa jotka ovat hänelle haastavia ja toisinpäin. Tekisin kaikkeni, että me molemmat läpäisemme kokeet ja pääsemme samaan oppilaitokseen opiskelemaan.

Toisaalta olen tavannut myös sellaisia ihmisiä, joilla on pakkomielle jäljitellä muita, kaikessa aina vaatetuksesta ja ruokavaliosta ammatinvalintaan ja lasten lukumäärään. Joskus siinä on kai taustalla jokin ihmeellinen tarve tavallaan saada elää sen toisen ihmisen tai ihmisten elämää itse, ja siihen voi liittyä erilaista kiusantekoa, vainoamista ja kilpailua. Se on l

Auttaisiko myös saamaan saman työpaikan, mitä itse haet?

Vierailija
104/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin vastaus tulee, toivon totisesti että sinä, ap pääset tai sitten ei kumpikaan!!!

Vierailija
105/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin vastaus tulee, toivon totisesti että sinä, ap pääset tai sitten ei kumpikaan!!!

Kiitos! Pääsykokeeseen luku on parhaillaan käynnissä. Koe noin 10 päivän päästä.

Vierailija
106/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap:lla on ihan perusteltu syy olla pettynyt ystäväänsä. Tämä tyyppihän selvästi omi ap:n idean, mikä on todella erikoista. Minulla oli aikanaan vastaavanlainen tapaus. Hain yhteen harvinaisempaan opinto-ohjelmaan ja kerroin siitä kaverilleni. Hän ei ollut kuullutkaan koko ohjelmasta, mutta niin vain yhtäkkiä sitten keksi hakea samaan. Kyllä tämä tuntui aika oudolle ja jopa sairaalle. Onneksi minä pääsin ja kaveri ei, joten asia selvisi sillä.

Vierailija
107/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin. Sama käärme varmaan katselee jo sun miestäkin. Pidä varasi. Ei ole ystävä.

Ei ole ystävä, muttei aikuista miestä kukaan väkisin nappaa.

Kuuluisat viimeiset sanat ennen kun mies houkuteltiin nuoremman hutsun mukaan.

Vierailija
108/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Pääsykokeeseen luku on parhaillaan käynnissä. Koe noin 10 päivän päästä.

Pieleen menee noin katkeralta ja pikkusieluiselta idiootilta - eiköhän siellä ole ainakin 50 selväjärkistä hakemassa. Et tule pääsemään.

Vierailija
109/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ap:lla on ihan perusteltu syy olla pettynyt ystäväänsä. Tämä tyyppihän selvästi omi ap:n idean, mikä on todella erikoista. Minulla oli aikanaan vastaavanlainen tapaus. Hain yhteen harvinaisempaan opinto-ohjelmaan ja kerroin siitä kaverilleni. Hän ei ollut kuullutkaan koko ohjelmasta, mutta niin vain yhtäkkiä sitten keksi hakea samaan. Kyllä tämä tuntui aika oudolle ja jopa sairaalle. Onneksi minä pääsin ja kaveri ei, joten asia selvisi sillä.

Täysin sama tilanne ollut. Kyllä siinä tulee pettynyt olo ja sitä ei voi estää. 

Vierailija
110/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin. Sama käärme varmaan katselee jo sun miestäkin. Pidä varasi. Ei ole ystävä.

Ei ole ystävä, muttei aikuista miestä kukaan väkisin nappaa.

Kuuluisat viimeiset sanat ennen kun mies houkuteltiin nuoremman hutsun mukaan.

Nuijallako löi ja väkisin vei?

Vierailija
111/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä asioita joita oppii vasta elämänkoulua käymällä. 

Jos olisi kyse isommista hyväksymidmääristä koulutukseen, kuten vaikka tradenomiksi, lähihoitajaksi, eikä kilpailu olisi kovaa, tai vaikka olisikin, esim. Lääkis, asia ei olisi ongelma. Tässä kuitenkin on täsmäkoulutis vähäisellä määrällä. Vie karkin sun suusta. 

Vierailija
112/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kyse isommista hyväksymidmääristä koulutukseen, kuten vaikka tradenomiksi, lähihoitajaksi, eikä kilpailu olisi kovaa, tai vaikka olisikin, esim. Lääkis, asia ei olisi ongelma. Tässä kuitenkin on täsmäkoulutis vähäisellä määrällä. Vie karkin sun suusta. 

Juuri näin!

Vierailija
113/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos  hän  vain  sai puhtia  elämään  sinun  kauttasi?  Jos  joku  vaikka kuntoilee, eikö  kaverikin  saisi  innostua? 

Vierailija
114/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos  hän  vain  sai puhtia  elämään  sinun  kauttasi?  Jos  joku  vaikka kuntoilee, eikö  kaverikin  saisi  innostua? 

Saa. Ja salilla on paikkoja kaikille. Työpaikoista ja opiskelupaikoista kilpaillaan. Niitä ei ole kaikille.

Vierailija
115/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole AP:lla karkkia suussaan vaan katkera maku. Vähän kuin syyttäisi ystävää karhuntaljan varastamisesta vaikka on karhu vielä kaatamatta.

Vierailija
116/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole AP:lla karkkia suussaan vaan katkera maku. Vähän kuin syyttäisi ystävää karhuntaljan varastamisesta vaikka on karhu vielä kaatamatta.

Ihmisillä on tunteet ja on inhimillistä odottaa isoissa asioissa tukea, sen sijaan, että ryhtyy kilpailijaksi ja senhän ystävä on jo tehnyt ja valinnut.

Vierailija
117/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyydessä on sellaisia moraalisääntöjä joita ei tarvi edes sanoa ääneen.

Mistä ne sitten oppii?

Vierailija
118/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Itselle on käynyt ihan sama juttu. Opiskelukaveri keksi opiskella ihan samaa ainetta kuin minä. Yhtäkkiä sitten kilpailtiin samoista työpaikoista ja minä olin kuitenkin vuosia sitten miettinyt tuon alan valmiiksi ja se sopi minulle. 

Vierailija
119/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävyydessä on sellaisia moraalisääntöjä joita ei tarvi edes sanoa ääneen.

Mistä ne sitten oppii?

Sitä kutsutaan sydämen sivistykseksi. Jolla ei ole, ei tule sitä saamaan. Arvot kehittyy perheessä. Tällainen ihminen on jäänyt paitsi ja velkoo sitä lopun ikänsä muilta.

Vierailija
120/126 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joillain moraalikäsitykset on ihan sisäisiä inhimillisiä arvoja miten toimia suhteessa muihin. Kilpailu on kaikkein pahinta myrkkyä, pilaa luottamuksen toiseen.