Vanhukset järkyttyisivät jos linnan juhlissa olisi homopari
Kommentit (885)
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni oli sotaveteraani, taisteli eturintamalla ja joukkueensa johtajana , syntynyt v. 1918 ja hän äänesti Pekka Haavistoa, kun hän ensimmäisen kerran oli presidenttiehdokkaana, toista kertaa ei ehtinyt, kun kuoli v.2012.
Itse olen 71v ja olen äänestnyt Haavistoa kaikissa viimeissä kahdessa vaaleissa ja tulen äänestämään myös nyt.
Olen sen verran vielä valveutunut, että äänestän osaamisen, arvojen ja ammattitaidon mukaan, enkä sillä perusteella, tykkääkö joku miehistä vai naisista, tai puhuuko puolisoa suomea tai ei vai onko ulkomaalaistaustainen. Ne ovat toisarvoiset, vaikuttavat yhtä paljon, onko presidentti oikea vai vasenkätinen.
Olitko isäsi kanssa kopissa, koska tiedät ketä hän äänesti. Jokainen voi sanoa, mitä tahtoo, mutta on äänestänytkin eri henkilöä.
Mutta jos Haavistoa äänesti, niin olipa tosi huono valinta.
Pressat ovat vähän kuin omat vanhemmat. Ei niiden seksijuttuja halua tietää.
Kahdeksankymppiset vanhempani ovat aina suhtautuneet täysin neutraalisti homoseksuaalisuuteen, ja heillä on myös avoimesti homoja tuttuja. Vanhuus ei aina ole suvaitsemattomuutta eikä sivistymättömyyttä.
En järkyttyisi yhtään ja seuraan tarkkaan nykymaailmaa. Toisin kuin nämä ennen aikojaan seniilit keski-ikäiset miespuoliset homofoobikot, jotka repeävät kiukussaan. Eikös tämä ominaisuus ole yksityisasia ja haittaako edes presidentin työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata aliarvioida vanhuksia. He ovat ehtineet elämänsä aikana nähdä kummempiakin asioita kuin yhden homoparin.
Mutta minun nuoruus osui jo 50 luvulle ja silloin ei ollut homopareja, tämä on fakta.
Kyllä oli! Homous piilotettiin avioliittoon tai suhteita pidettiin visusti salassa. Asun melko isossa kaupungissa. Täällä oli jo 80-luvulla tiettyjä paikkoja, joissa oli mahdollisuus löytää saman henkisiä.
Sanoi x:ssä Alexi:
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä vaan käy, että Stubb tulee voittajana maaliin. Stubb on komea fiksu mies.
Pöllönaama.
Eipä ole enää montaa sotaveteraania järkyttymässä. Eiköhän joitakin järkyttänyt aikoinaan Kekkosen naissuhteista tehdyt paljastukset. kekkosen eläessä niistä eivät toimittajat uskaltaneet kirjoittaa, mutta myöhemmin on montakin heilojen muistelmaa julkaistu.
Kekkonen oli joillekin puolijumala, mutta haureutta hänkin harrasti.
Uskomatonta, että suomalaisten mielestä Haaviston homous on pahempi kuin Stubbin Suomeen sallimat ydinaseet.
Stubb ei ole presidenttiainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa Pekka ja Antonio pöydän ääressä keskustelemassa veteraanien kanssa. Kuvitelkaa tuo tilanne! :D Veteraanit siinä miettisivät, että näiden homppeleidenko takia minä taistelin ja uhmasin kuolemaa? Masentavaa.
Älytöntä veteraanien ja vanhusten aliarviointia oikeasti, kuvitella että he järkyttyisi kauheasti jostain homoudesta. Yleensä veteraanien haastatteluissa he vaikuttavat varsin suvaitsevaisille ja ymmärtävät että maailma on muuttunut.
Niin, ja ketkäs sen maailman muuttivat, juuri nämä nyt vanhat, silloin 60- ja 70-luvulla!! EI paljon entistä kukkaiskansaa homoseksuaalit järkytä!!!
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole enää montaa sotaveteraania järkyttymässä. Eiköhän joitakin järkyttänyt aikoinaan Kekkosen naissuhteista tehdyt paljastukset. kekkosen eläessä niistä eivät toimittajat uskaltaneet kirjoittaa, mutta myöhemmin on montakin heilojen muistelmaa julkaistu.
Kekkonen oli joillekin puolijumala, mutta haureutta hänkin harrasti.
En nyt usko, että Kekkonen olis harrastanut miestelakointeja? Sylvi pysyi vierellä ja salli naissuhteet kun heiltä loppui seksi tyystin toisen pojan syntymän jälkeen. Siitä on ollut tietoa sisäpiiristä. Kulissiliitto kun siihen aikaan voitu erota.
Okei, mun mummo on 98v ja hänen poika eli mun setä on homo. Ja minulle tämä asia on ollut lapsesta asti täysin normaalia ja ok, ilman että kukaan edes ehti opettaa mistään mitään asioista. Mikä juttu tämä on, että nykyisin(kin) homous on olevinaan joku uusi asia ihmiskunnassa ja jotenkin väärin tms? Ihmeellistä että ketään jaksaa vuonna 2024 tuo asia kiinnostaa sen enemmän kuin jonkun heterous. Kertoo aika paljon kyllä "vastustajista" tai niitä joita kiinnostaa toisten seksuaalisuus enemmän kuin taidot ja persoona kuten presidentinvaaleissa. Onko nämä ihmiset jotain oman seksuaalisuutensa kieltäviä tai muuten vain jotain tiettyä asiaa itsessään piilottelevia, vai miksi niin häiritsee? Ei voi oikein vedota arvoihinkaan, sillä kaksi aikuista saanee rakastaa toisiaan kun se ei ketään vahingoita?
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksankymppiset vanhempani ovat aina suhtautuneet täysin neutraalisti homoseksuaalisuuteen, ja heillä on myös avoimesti homoja tuttuja. Vanhuus ei aina ole suvaitsemattomuutta eikä sivistymättömyyttä.
Onhan tuo huvittavaa, yritetään vedota vanhuksiin vaikka useimmat heistä ovat nykyisin juurikin niitä avarakatseisimpia ja hyväksyvät vaikka sun mitä. Monilla heistä on myös sydämen sivistystä. Lähinnä ne 45v-60v miehet eivät ole kovin sivistyneitä, heillä tuntuu olevan kovin tarve öyhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Minun laaja tuttu - ja ystäväpiiri on kanssa neutraali homo tms ja hyväksyvät heidät. Kukaan ei vaan halua nähdä maan johdossa homoparia. Siinä on eri ja raja. Voi olla vaikka ylin piispa mutta ei presidentti!! Eikö mee perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä vaan käy, että Stubb tulee voittajana maaliin. Stubb on komea fiksu mies.
Pöllönaama.
Koulukiusaaja on Stubb, se kertoo tarpeeksi vaikka onkin ollut lapsi / nuori. Pekka on muutenkin viisaampi ja inhimillisempi, löytyy viisautta ja lämpöä.
Voi voi, me on nähty elämää enemmän kuin te penikat koskaan tuutte näkemään. Vanhukset elämänviisaana ymmärtävät, poislukien ääriuskovaiset, jotka rrrraiskaa lapsia solkenaan, mutta muita tuomitaan, lessut vaikka esimerkkinä. Te nuoret luulette keksineenne kaiken, me vanhat hoidimme asiat keskenämme, emme ulisseet palstoilla, kuten te ääliöt teette. Homoja ja lesboja on ollut aina, yhteisö suojeli, naisparit oli ystävyksiä ja miespapit kavereita, eikä kukaan tehnyt asiasta numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun laaja tuttu - ja ystäväpiiri on kanssa neutraali homo tms ja hyväksyvät heidät. Kukaan ei vaan halua nähdä maan johdossa homoparia. Siinä on eri ja raja. Voi olla vaikka ylin piispa mutta ei presidentti!! Eikö mee perille.
Se raja on olemassa ja sitä pitää kunnioittaa. Maan korkein virkatehtävä ja asema. Olen samaa mieltä. Olkoot vaikka arkkipiispa homo / lesbo, mutta ei presidentti.
Appi oli sotaveteraani, sanoi, että rintamalla muodostui paljon miespareja, ei siihen kukaan puuttunut, ymmärrettiin, että jokaisen elämä saattaa loppua vaikka huomennaa, miksipä puuttua muitten ilonhetkiin.
Ap kaataa omat ennakko- ja epäluulonsa vanhojen ihmisten päälle. Aika noloa.