IL: Sähköauton koeajo tuli kalliiksi Moottori: Pohjakosketuksen hinta 15 000 euroa
Eikä tuossa edes mukana itse akkujen kustannusta.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/fa18b6e1-6536-4426-a845-9af364d69…
Kommentit (110)
Joissain sähköautoissa akkupaketti roikkuu pahaenteisesti. Tulee sellaisena ulokkeena pohjasta tason ulkopuolelle. Aika herkkö varmasti vaurioitumaan, koska se ei ole missään syvennyksessä, vaan tyrkyllä suorastaan huutaa pohjakosketusta.
Diisel Pena
Siellä pohjakotelossa on paljon tekniikkaa, muutakin kuin pelkkiä akkukennostoja (-sauvoja) . Jäähdytys/lämmitysrakenteet, johdinrakenteet, tiivistykset jne.
Sähköautolla kun karauttaa kesämökin pihakiveen, se on siinä sen vuoden tienestit .
Vierailija kirjoitti:
Juu, eipä näytä olevan persaukisten kulkupelejä nuo.
Eikä kenenkään täysjärkisten.
Mensan testi, kysymys 1/100. Ajatko sähköautolla. -joo
- Ulos
Näitä on luvassa lisää. Mitäs sitten kun ihmiset ostaa käytettyjä sähköautoja niin kovat oikeustaistelut oliko naarmu jo autoa ostettaessa.
Patterilelu on kyllä osuva lempinimi noille.
Usein näkee edelläajavan auton alla lerpattavia muoviosia. Onhan se selvää että auton pohja karahtaa lumeen kun ajelee aurausvallien ylitse. Joskus se lumi on aika kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Joissain sähköautoissa akkupaketti roikkuu pahaenteisesti. Tulee sellaisena ulokkeena pohjasta tason ulkopuolelle. Aika herkkö varmasti vaurioitumaan, koska se ei ole missään syvennyksessä, vaan tyrkyllä suorastaan huutaa pohjakosketusta.
Nämä on tosiaan aika järkyttävän näköisiä virityksiä, esimerkiksi uusi 2024 Kona EV. Pohjassa roikkuu akku jossa on suurin piirtein 90 asteen kulma mihin on hyvä lyödä minkä tahansa esteen tai kiven kiinni. En vaan ymmärrä.
Sähköautoissa on kyllä hyviäkin puolia mutta ensimäinen vaatimus on 20 cm maavara ja toinen modulaarinen 100kwh akusto. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on luvassa lisää. Mitäs sitten kun ihmiset ostaa käytettyjä sähköautoja niin kovat oikeustaistelut oliko naarmu jo autoa ostettaessa.
Runsaan vuoden aikana jo 41 sähköautoa hylätty katsastuksessa pohjakolhun takia. Sähkösebi väitti, ettei yhtään ole hylätty...
BMW ilmoitti juuri että ovay saaneet ratkaistua suurimmat haasteet vetymoottoreissa, goodbye patteriautoille
"Sähköautossa huomaamattomastakin pohjakosketuksesta seuraavat korjaustyöt voivat olla kallista puuhaa. Kannattaa siis ottaa kasko."
Virhepäätelmä: kannattaa kiertää sähköauto kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on luvassa lisää. Mitäs sitten kun ihmiset ostaa käytettyjä sähköautoja niin kovat oikeustaistelut oliko naarmu jo autoa ostettaessa.
Runsaan vuoden aikana jo 41 sähköautoa hylätty katsastuksessa pohjakolhun takia. Sähkösebi väitti, ettei yhtään ole hylätty...
Uuden auton ensikatsastus on 4 vuoden iässä niin piaan rupeaa näkymään katsastushylkäykset.
Vakuutusyhtiöt lopettaa kaskojen myymisen kalliisiin sähköautoihin. Audin ja Porchen sähköautoon ei enää kaskoa saa koska uusi ajoakku oli 70k€.
13.5 cm maavaralla ei paljoa törmäillä. Ei edes bensa Alfalla.
Uusien sähköautojen myynti onkin jo sakannut. Eipä ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiöt lopettaa kaskojen myymisen kalliisiin sähköautoihin. Audin ja Porchen sähköautoon ei enää kaskoa saa koska uusi ajoakku oli 70k€.
Joo. Englannissa voi olla vaikeuksia saada sähköautolle vakuutus. Monessa tapauksessa otettava se vakuutusyhtiö, joka ylipäätänsä suostuu vakuuttamaan auton. Ja niissä on aika tiukat ehdot ja helvetin kalliita, voidaan puhua jopa yli 5000 punnasta per vuosi.
Sähköauto on erinomainen valinta jos ei tarvitse osallistua sen huolto- eikä hankintakuluihin. Omalla rahalla ostettaessa käytetty on aivan liian suuri riski ja uudet toistaiseksi vielä liian kalliita ainakin sellaiset jotka itselleni kelpaisivat.
Kaskovakuutukset tulee olemaan kivenalla kun akkuvauriot yleistyy.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/if-kieltaytyy-vakuuttamasta-porsche…
Juu, eipä näytä olevan persaukisten kulkupelejä nuo.