IL: Sähköauton koeajo tuli kalliiksi Moottori: Pohjakosketuksen hinta 15 000 euroa
Eikä tuossa edes mukana itse akkujen kustannusta.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/fa18b6e1-6536-4426-a845-9af364d69…
Kommentit (110)
Tuo auto on odottanut 7 kuukautta valmistajan ohjeita mitä sille pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiöt lopettaa kaskojen myymisen kalliisiin sähköautoihin. Audin ja Porchen sähköautoon ei enää kaskoa saa koska uusi ajoakku oli 70k€.
Hyvä! Littykää kaikki sähköautojen vastaiseen rintamaan. Saadaan nuo romut pois liikenteestä.
Viikonloppuna ajelin teslan model x:n perässä ja pohjasta roikkui jotain, lienee suojamuovit tms. Johonkin sitä oli kolhittu.
Mikä tahansa auto etenkin uudehko tonnien vuosittaisine arvonalenemisineen on hölmö ostos. Helsingissä pelkkä kadunvarsipysäköinti maksaa melkein tonnin.
Kaskohan noissa käytännössä kaikissa on joten ei noita ihmiset itse maksa.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna ajelin teslan model x:n perässä ja pohjasta roikkui jotain, lienee suojamuovit tms. Johonkin sitä oli kolhittu.
Ei se tarvitse edes mitään kolhia että pohjamuovit roikkuvat. Lunta ja jäätä saattaa lentää sinne väleihin ja irrottaa kiinnikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiöt lopettaa kaskojen myymisen kalliisiin sähköautoihin. Audin ja Porchen sähköautoon ei enää kaskoa saa koska uusi ajoakku oli 70k€.
Hyvä! Littykää kaikki sähköautojen vastaiseen rintamaan. Saadaan nuo romut pois liikenteestä.
No oikeasti romuja ovat ne suomalaiset keskimäärin melkein 13-vuotiaat polttikset.
Vierailija kirjoitti:
BMW ilmoitti juuri että ovay saaneet ratkaistua suurimmat haasteet vetymoottoreissa, goodbye patteriautoille
Vety tuottaa energian, mutta mikä liikuttaa vetyautoa?
Sähkömoottori?
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki maksetaan. Kalliit vahingot = vakuutusmaksut nousee, kaikilla
Mä keksin sähköautosimulaattorin. Mitäs jos ostaisin 20 tuhannen euron kultakorun ja pulttaisin sen vanhan Corollani pohjaan. Tällöin pääsisin autenttiseen sähköautoelämykseen ja voisin joka ajon jälkeen tarkastaa autoni pohjasta, menetinkö 20 tonnia. Kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaan itse kaskot maksaa. Ei vakuutusyhtiö lahjoita korjauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW ilmoitti juuri että ovay saaneet ratkaistua suurimmat haasteet vetymoottoreissa, goodbye patteriautoille
Vety tuottaa energian, mutta mikä liikuttaa vetyautoa?
Sähkömoottori?
Polttomoottori. Eli vedystä jatkojalostetaan synteettiset polttoaineet. Tätä jo tehdään. Ei mitään uutta. Mutta tätä EU/Suomi tädit ei halua hyväksyä koska lobbarit sanoivat että raskas lyhytoimininen lyhytikäinen sähköauto parempi bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Englannissa voi olla vaikeuksia saada sähköautolle vakuutus. Monessa tapauksessa otettava se vakuutusyhtiö, joka ylipäätänsä suostuu vakuuttamaan auton. Ja niissä on aika tiukat ehdot ja helvetin kalliita, voidaan puhua jopa yli 5000 punnasta per vuosi.
Vakuutuksen hinnalla saisi siis ostettua vaikka joka vuosi ihan toimivan pm-auton, tai jopa kaksi.
En tiedä mistä mielikuvitusvakuutuksista mahdat puhua mutta ainakin Suomessa 50 tuhannen euron sähköauton vakuutus ei maksa juuri sen enempää kuin saman hintaisen polttiksen vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki maksetaan. Kalliit vahingot = vakuutusmaksut nousee, kaikilla
Kyllä jokainen auto hinnoitellaan ihan erikseen sen riskin mukaan. Ei vaikkapa tehokas urheiluauto ole halpa vakuuttaa vaikka kulkisikin bensalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaan itse kaskot maksaa. Ei vakuutusyhtiö lahjoita korjauksia.
No tietenkin maksaa. Mutta kyllä jokainen fiksu ihminen ottaa kaskon myös 50-tonni polttikseenkin. Ja maksaa sen ihan itse.
Paaliin vaan. Kestävää kehitystä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Englannissa voi olla vaikeuksia saada sähköautolle vakuutus. Monessa tapauksessa otettava se vakuutusyhtiö, joka ylipäätänsä suostuu vakuuttamaan auton. Ja niissä on aika tiukat ehdot ja helvetin kalliita, voidaan puhua jopa yli 5000 punnasta per vuosi.
Vakuutuksen hinnalla saisi siis ostettua vaikka joka vuosi ihan toimivan pm-auton, tai jopa kaksi.
En tiedä mistä mielikuvitusvakuutuksista mahdat puhua mutta ainakin Suomessa 50 tuhannen euron sähköauton vakuutus ei maksa juuri sen enempää kuin saman hintaisen polttiksen vakuutus.
Sähköautojen vakuutukset ovat paljon kalliimpia kuin muiden autojen