Mistä jatkuvat lihasnykäykset voi johtua?
Vapinaa ja lihasnykäyksiä, erilaisia elohiiriä ja yksittäisiä on ihan ympäri kroppaa ja lähes koko ajan. Enmg oli normaali, tehtiin koska vapinaa esiintyi etenkin käsissä. Nyt tehty myös pään ja kaularangan magneetti. Hiljaisuudesta päätellen ei ole mitään hälyttävää sieltäkään löytynyt..
Mutta häiritsevää on kun nukkumaan mennessäkin nykii siellä täällä. Ohimo, oikean käden sormi, vasemmassa reisilihaksessa, oikeassa olkapäässä, joka puolella.
Magnesiumia ja kalsiumia otan, juon tarpeeksi, en käytä alkoholia, eikä nykiminen riipu siitä olenko rasittanut enemmän vai vähemmän. Onko kellään ollut samanlaista?
Kommentit (92)
Hermosto on ilmeisesti rappeutumassa. Voi olla Parkkinsonin tati tms. Ei siihen oikein auta mikään.
Luulen että kyse on suolan puutteesta. Laita vähän enemmän suolaa ruokaan niin luultavasit nykinät loppuvat.
Mulla on samantyyppistä vaivaa ollut noin vuosikymmenen verran. Kaikki mahdollinen täälläkin ehdotettu on tutkittu. Stressiä pidetään todennäköisimpänä syynä. En koe mieltäni lainkaan stressaantuneeksi mutta elimistö kai on. Ferritiinin nostaminen viitearvojen ylärajalle auttoi. Magnesiumista ja kalsiumista ei ole kohdallani ollut hyötyä. Käytän relaksantteja, b-vitamiinilisää ja elektrolyyttejä pahimpina kausina. Nyt kokeilen ashwagandhaa, joka tuntuu rauhoittaneen hermostoa.
Poikaystävälläni on erityisesti yöllisiä lihasnykäyksiä. Valveilla tapahtuvat nykäykset vähenivät, kun hän alkoi syödä magnesiumia ja E-vitamiinia. Hänellä on epilepsia mutta oireet eivät lääkärin mukaan liity siihen. Ollaan vielä nuoria molemmat ja eletään todella terveesti ja luonnonmukaisesti. On pitänyt vain hyväksyä, että tällaisia ollaan. Voimia ja mielenrauhaa AP:lle.
Vierailija kirjoitti:
Aivoperäistä. Voi olla kasvain.
Ajattelet ettei kasvain näkyisi magneettikuvassa?
Mulla itselläni oli paljon lihasnykäyksiä ja vapinaa kun olin masentunut ja ahdistunut. Varsinkin vapinaa oli todella paljon, ja lihasnykäyksiä tuli paljon myös levossa. Vapina alkoi olla niin häiritsevää ja hallitsematonta, että sain siihen lääkityksen. En yhdessä vaiheessa oikeasti uskaltanut pitää edes juomalasia kädessä, koska se olisi tippunut. Mä koin, että mun ahdistus oli niin paha, että se purkautui vapinan ja lihassätkyjen muodossa. Kun olo helpottui ja pääsin eroon masennuksesta, loppuivat nämäkin oireet. Joskus vapinaa tulee vieläkin, jos olen hetkittäin erittäin ahdistunut tai peloissani.
Ilmeisesti kattavat laboratoriotutkimukset myös tehty? Maksa- ja munuaisarvoissa ei mitään poikkevaa? Verensokeriarvot o.k?Oletko ollut kemikaalien tai myrkkyjen kanssa tekemisissä, tai altistunut niille? Hyönteis- ym. myrkyt?
Tulokset tuli, magneettikuvissa ei mitään mikä selittäisi oireita. Ei kasvainta, ei MS-tautia, ei mitään. Als aiemmin poissuljettu. Eli mysteeriksi jäi.
Ja tosiaan kattavat verikokeetkin otettu, ihan kaikki arvot on ok. Myrkyille en ole altistunut. Ja stressiä tosiaan ei ole.
Mutta näillä mennään. Oireet jatkuu, aamullakin ihan näkyvästi nyki molemmissa käsivarsissa, jalassa ja ohimollakin. Mutta ei kai sitten tarvitse olla huolissaan. Kohtalotovereita näköjään on ja se tavallaan lohduttaa. Tsemppiä vaan kaikille ärsyttäviin oireisiin. Ap
Kuule. Onko dystonia poissuljettu? Nimimerkillä mulla on ja kuulostaa aika siltä! Monet lääkärit tuntevat sen sairauden huonosti. Toki jos olet neurologilla käynyt, niin luulisi hänen paremmin tietävän.
Vierailija kirjoitti:
Tulokset tuli, magneettikuvissa ei mitään mikä selittäisi oireita. Ei kasvainta, ei MS-tautia, ei mitään. Als aiemmin poissuljettu. Eli mysteeriksi jäi.
Ja tosiaan kattavat verikokeetkin otettu, ihan kaikki arvot on ok. Myrkyille en ole altistunut. Ja stressiä tosiaan ei ole.
Mutta näillä mennään. Oireet jatkuu, aamullakin ihan näkyvästi nyki molemmissa käsivarsissa, jalassa ja ohimollakin. Mutta ei kai sitten tarvitse olla huolissaan. Kohtalotovereita näköjään on ja se tavallaan lohduttaa. Tsemppiä vaan kaikille ärsyttäviin oireisiin. Ap
Moi Ap!
En tiedä luetko tätä ketjua enää, mutta mulla on ihan samat oireet ollut kesäkuusta lähtien.Oon menossa enmg:hen.
Kävin neurologilla, mutta häntä ei vauvani kiinnostanut, niin käännyin sitten yleislääkärin puoleen. Hän huomasi, miten paljon tuo asia vaivaa ja laittoi lähetteen EMG:hen.
Olis mukava, kun vois jakaa ajatuksia vaikka yksityisesti näistä vaivoista, harmi vaan, että täällä ei varmaan s- posti osoitteita saa jakaa :(
Als.