Mistä jatkuvat lihasnykäykset voi johtua?
Vapinaa ja lihasnykäyksiä, erilaisia elohiiriä ja yksittäisiä on ihan ympäri kroppaa ja lähes koko ajan. Enmg oli normaali, tehtiin koska vapinaa esiintyi etenkin käsissä. Nyt tehty myös pään ja kaularangan magneetti. Hiljaisuudesta päätellen ei ole mitään hälyttävää sieltäkään löytynyt..
Mutta häiritsevää on kun nukkumaan mennessäkin nykii siellä täällä. Ohimo, oikean käden sormi, vasemmassa reisilihaksessa, oikeassa olkapäässä, joka puolella.
Magnesiumia ja kalsiumia otan, juon tarpeeksi, en käytä alkoholia, eikä nykiminen riipu siitä olenko rasittanut enemmän vai vähemmän. Onko kellään ollut samanlaista?
Kommentit (92)
Liikun normaalisti ja tämä ei tosiaan ole siitä riippuvaista ollenkaan. Nykii jos liikun tavallista enemmän, nykii jos liikun normaalisti, nykii jos en liiku lainkaan. Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on mutta siinä kaikki arvot ok. Stressiä ei ole. Eikä viittaa mihinkään käyttämääni lääkkeisiin. Kolesterolilääkitystä ei ole. Tätä selvittänyt jo useampi työterveyslääkäri ja useampi neurologi, tosiaan enmg täysin normaali. Eli sen myötä se ALS esimerkiksi suljettu pois. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki verikoearvot on ok. Kaikki vakavat lihassairaudet poissuljettu. MS-tauti näkyisi kuulemma magneettikuvassa ja ei ainakaan kukaan ole soittanut, luulisi soittavan tuloksista jos jotain noin "isoa" löytyisi. Kirjevastausta odottelen.. ap
Samantyylinen tilanne minullakin, paitsi että mulla alkoi tuon lihasnykinävaiheen jälkeen lihaskrampit, tasapainovaikeudet, kaatuilu ja lihasvoimien heikkeneminen. En pysty enää kävelemään kuin muutaman sata metriä, huonona päivänä en sitäkään. Enmg:ssa, koepalassa j magneetissa hyvin pientä, epäspesifiä muutosta, joka ei tuo mitään diagnoosia. Olen käytännössä sisällä koko ajan, koska kåveleminen on niin vaikeaa.
Oireet alkoivat elohiirillä jo ennen koronaa, eikä minua ole rokotettu. Eli siitä tämä ei voi johtua. Helvetillinen tilanme.
Onpa ikävä kuulla. Epätietoisuus on kamalaa, toivottavasti tilanteeseesi tulisi edes joku selvyys!
Minulla noita tasapaino-ongelmia ym on ollut tasaisesti silloin tällöin, jo ennen näitä nykinöitä. Jalat tuntuu jäykiltä ja välillä on ihan keskityttävä tavalliseen kävelemiseenkin etten kompuroi. Lisäksi lihaksiin voi välillä iskea tosi kovat kivut. On kummaa.
Tsemppiä kovasti!! Ap
Itselläni kilpirauhasen vajaatoiminta tekee tuota sekä stressi. Nämä kun on pielessä yhdessä niin jo nykii. Itselleni voi tulla jopa 500 elohiirtä kroppaan minuutissa. Silloin täytyy vain myöntää, että nyt tarvitaan kunnolla lepoa. Thyroxin ei kaikille auta, vaikka ns. arvot voisivat olla hoitotasapainossa.
Pahimpina aikoina urheilla ei voi kun kävelyn muodossa. Yleensä kahden viikon totaalipaussi muusta riittää. Sekä tunteiden käsittely.
Alkavalta Parkinsonilta kuulostaa. Olen pahoillani.
Voisiko olla joku neuroborrelioosi tms?
Borrelioosi on aiemmin poissuljettu. Ap
Jos vaihdat johonkin aivan muuhun ympäristöön, menet vaikka viikoksi mökille/maaseudulle, niin jatkuvatko oireet silti samanlaisina?
Itsellä tuli käsivarteen tuollainen, hauis nyki. Olin juuri parantunut toisen kerran sairastamastani koronasta, oletan että liittyi siihen.
Jo yhden lihaksen nykiminen on todella ikävä pidemmän päälle kun se häiritsee myös unta. Minulla se kesti jonkun päivän, kävi välillä pois mutta tuli takaisin kunnes se sitten loppui. Kyllä siinä ehti alkaa miettiä että loppuuko tämä koskaan
Matala ferritiini. Jos hemoglobiini on ok, se ei kerro vielä mitään ferritiinistä. Onko koe otettu?
-Elohopeaa tai lyijyä elimistössä.
-aminohappojen puutos.
-virustauti
-mielialalääke, psyykenlääke, annos liian suuri.
Alkoholi, siis 40% ja vain 1 ruokalusikallinen/päivä poistaa elohopean elimistöstä. Jos joku tietää muun konstin saa kertoa.
Itselläni oli jatkuvasti elohiiri vaihtelevassa paikassa. Asia korjaantui rautakuurilla. Hemoglobiini ei ollut matala, mutta ferritiini oli.
Voi olla myös jodin puute. Miten rauta-arvot ja varastorauta?
Lihaksen väsyminen, stressi, ravintoainepuutos, suolojen puutos...
Vierailija kirjoitti:
Matala ferritiini. Jos hemoglobiini on ok, se ei kerro vielä mitään ferritiinistä. Onko koe otettu?
Ferritiini on näköjään muoidssa, kun sitä tuupataan joka vaivaan täällä. Lakatkaa lukemasta niitä naistenlehtiä ja vastaavia.
Syö enemmän magnesiumia,itselläni loppui suonenveto, elohiiret ym.
Ferritiiniä halutaan vähätellä. Kun ongelma osuu omalle kohdalle, sitten asian ymmärtää.
Ethän syö kalaöljytabletteja tai kalaöljyä?
Se tunnetuin merkki on ulkomailla tutkittu ja siitä on löydetty eniten epäpuhtauksia, mm. elohopeaa ja muita ympäristömyrkkyjä.
Linkkiä ei valitettavasti ole koska kuulin tästä terveydenhuollon ammattilaiselta mutta googlaamalla voi löytyä tietoa.
Mulla on essentiaalinen vapina ja kaikkia noita oireita. Tosin ei läheskään noin paljon. Vapina ilmenee, kun esim. nostaa haaruukkaa, eli tehdessä jotain vapisee, ei juuri levossa. Esim. parkinsonin taudissa on päinvastoin, vapisee levossa.